Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása Dr. Lantos Zoltán A Piackutatás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása Dr. Lantos Zoltán A Piackutatás."— Előadás másolata:

1 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása Dr. Lantos Zoltán A Piackutatás Napja

2 2 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. GfK – TÁRKI fogyasztói szegmentáció - 8 fogyasztói csoport demográfiai jellemzők A csoport neveNagyságaDemográfiai jellemzőik Felső plusz4% Fiatal vagy középkorú Nagyobb városok Felsőfokú végzettség Átlagosnál nagyobb jövedelem Tanuló vagy aktív státus Felső klasszik2% Befutott értelmiségi14% Hedonista fiatal17%Tanulók Városi alsó-közép7%Budapesti, kicsit átlag alatti jövedelem Szegény nyugdíjas25%Nyugdíjasok, szakmunkás végzettség Szegény munkás13%Aktívak, szakmunkás végzettség Underclass18%8 általános, a legszegényebbek

3 3 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. A csoport neve a legjellemzőbb fogyasztási szokás Karakter jegy: a legjellemzőbb fogyasztási szokás Felső pluszÁltalános átlag feletti fogyasztás Felső klasszikKiemelkedő műgyűjtés Befutott értelmiségi Magas kultúra fogyasztás, elsősorban színház és múzeum/kiállítás látogatás Hedonista fiatal Pénzhasználati hedonizmus, egyszerű kultúra fogyasztás (elsősorban sörözés és táncolás) Városi alsó-közép Szolgáltatásközpontú étkezés rendszeres tízóraizás és uzsonnázás Szegény nyugdíjasOtthonközpontú étkezés Szegény munkásSzolgáltatásközpontú étkezés – hideg ebéd és meleg vacsora UnderclassÁltalános depriváltság A kultúra fogyasztás differenciál Az élelmiszer fogyasztás differenciál A 8 fogyasztói csoport fogyasztási szokások

4 4 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. Milyen mértékben ért egyet azzal az állítással, hogy a mai világban mindenkinek nehéz megtalálni a helyét és szerepét? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! N=1000 fő Átlag

5 5 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. A saját problémái jobb megoldásához Ön szerint milyen mértékben járulhat hozzá a lelki-szellemi fejlődése? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi: 1= semennyire – 7= teljes mértékben! N=1000 fő Átlag

6 6 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. A jelenlegi gazdasági helyzet megváltoztatta-e az Ön gyógyszervásárlási szokását a vény nélkül kapható termékek vonatkozásában? Ha igen, hogyan? % N=1000 fő

7 7 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. A jelenlegi gazdasági helyzet megváltoztatta-e az Ön vényköteles gyógyszerszedési szokásait? Ha igen, hogyan? % N=1000 fő

8 8 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! N=1000 fő Átlag 'A jelenlegi nehezebb gazdasági helyzetben jobban odafigyelek egészségem megőrzésére, a betegségek megelőzésére'

9 9 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! N=1000 fő Átlag 'Ma többet teszek a betegségek megelőzése érdekében, mint egy évvel korábban.'

10 10 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! N=1000 fő Átlag 'Többet szeretnék tudni arról, mit tehetek a saját egészségem érdekében.'

11 11 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! N=1000 fő Átlag 'Úgy gondolom, ma többet érdemes költenem az egészségemre, mint egy évvel korábban.'

12 12 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. A következő esetek közül melyek azok, amelyekkel ma nagy valószínűséggel egészségügyi magánszolgáltatóhoz fordulna? Több válasz - támogatott N=1000 fő %

13 13 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. Egészségügyi magánszolgáltatóhoz fordulási szándéka hogyan változott az egy évvel ezelőttihez képest? % N=1000 fő

14 14 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. Milyen gyakran szokott Ön dohányozni? % N=1000 fő

15 15 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. Milyen gyakran szokott Ön sportolni? % N=1000 fő

16 16 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. Milyen gyakran szokott Ön szeszes italt fogyasztani? % N=1000 fő

17 17 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. Mennyire fontos az alábbi szempont, ha élelmiszert vásárol? Kérem, használjon 5 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= egyáltalán nem fontos – 5= nagyon fontos! % N=1000 fő

18 18 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. Az alábbi megállapítások alapján hová sorolná be magát leginkább? % N=1000 fő

19 19 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. Ismeretségi körében szóba kerülnek testsúlyproblémák (pl. elhízás, túlzott soványság)? % N=1000 fő

20 20 GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. Ön személy szerint figyel-e étkezéskor arra, hogy olyan ételeket fogyasszon, hogy elérje illetve tartsa a kívánt testsúlyt? % N=1000 fő


Letölteni ppt "GfK LHS HealthCareA Piackutatás Napja – 2009; Dr. Lantos Zoltán2009. május 5. A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása Dr. Lantos Zoltán A Piackutatás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések