Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tanulás? Játék! Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tanulás? Játék! Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?"— Előadás másolata:

1 Tanulás? Játék! Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?

2 Célkitűzések Komplett tananyag Tantárgyakon átívelő Gyakorlati és hatékony Közoktatásban adaptálható

3 Miért pont 5. osztályosoknak ? Mert metakogníciójuk olyan szinten fejlett, hogy már tudnak a saját tanulási folyamataikról gondolkodni A tanulási kompetenciáik még intenzíven fejleszthetők

4 Komplett átfogó tananyag Moduláris felépítés Tanári instrukcióval Feladatlapokkal

5 Tantárgy-független tanulás fejlesztés Olyan tananyagot szerettünk volna Készíteni, ami nem kötődik tantárgyakhoz Nem csak az iskolai tanuláshoz hasznos, az élethosszig tartó tanulásban is alkalmazható

6 Munkafolyamat Sztenderdek meghatározása Kompetenciák meghatározása Modulok meghatározása Modulok kidolgozása A tananyag véglegesítése

7 Sztenderdek meghatározása Mire van szükség A hatékony tanuláshoz? Ismeretek Attitűdö k Képességek Megoldás:

8 A munka folyamata Milyen kompetenciákat szeretnénk fejleszteni? Összeadtuk, amit egyenként fontosnak tartottunk (…)(…)

9 A munka folyamata (…) majd hozzáadtuk a NAT által meghatározott elvárásokat. Tovább

10 Kompetenciák Célvezérelt tanulás A tanulás tudatos irányítása A tanulás szervezése A tudás felhasználása

11 A modulok meghatározása A meghatározott kompetenciákat öt területen terveztük fejleszteni. Én, mint tanuló Gondolkodás A tanulási környezet szervezése Szövegértés Információ feldolgozás K2K6 K1 K3K5K4K7 Amit minden modul tartalmaz …

12 Minden modul tartalmazza… Kompetenciák, sztenderdek - ismeret - képesség - attitűd Elméleti bevezető Modultáblázat Feladatok gyűjteménye Felhasznált/ajánlott irodalom Instrukciók gyűjteménye Tovább

13 Én, mint tanuló A tananyag egy részletes diagnosztikus résszel kezdődik. Egyéni és csoportos tanulási jellemzők megismerése. Feladat Tanulási stílus kérdőív Társas tanulásra vonatkozó jellemzők Motivációk feltérképezése Célok tudatosítása A tanulás jellemzőinek fejlesztés előtti meghatározása

14 A tanulási környezet szervezése A tanulás környezetének tág értelmezése A személyes tanulási jellemzőkhöz igazított közeg kialakítása (ld. Feltáró modulok) Tanulási idő szervezése Csoportos tanulási helyzetekre való felkészülés Pszichés felkészülés Fizikai környezet Optimalizálása Tudatos, tervezett tanulás

15 Gondolkodás Feltáró modul Az induktív gondolkodás jelenlegi szintjének feltérképezése Az induktív gondolkodást fejlesztő feladatok A problémaérzékenység fejlesztése az iskolai tanulás kapcsán A problémamegoldást fejlesztő feladatok A problémamegoldás gyakorlati életben való kipróbálása A tanulók azon képességeinek fejlesztésére irányul, amelyek segítségével választani, értékelni, vitatkozni tudnak, képesek és készek a problémákat azonosítani, majd megoldani.

16 Szövegértés A tanulók konkrét iskolai tananyagához nem kapcsolódó, ám számukra érdekes, közismereti szövegeken keresztül fejleszthetik szövegértési kompetenciáikat. Jegyzetelési technikák Ismeretlen fogalmak megértése Nem szöveges dokumentumok megértése és értelmezése Szöveg megértése A fogalomalkotás és ismeretlen fogalmak megértése Továbbgondolás

17 Információ keresés, feldolgozás Könyvtári adatbázisok hatékony használatára Különböző médiumokból nyert információk megfelelő szelektálása Ábrák és diagramok értelmezése Idegen szavak értelmezése segédeszközök segítségével Szemléltető, a megértést segítő alkalmazások helyes használata Korunk elvárásai alapján A hatalmas információ tömegben való sikeres Keresés Szelektálás Feldolgozás

18 Köszönjük a figyelmet! Várjuk kérdéseiket!


Letölteni ppt "Tanulás? Játék! Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések