Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ahány gyermek, annyi út „A bolondság és a zsenialitás közötti távolság csak sikerben mérhető” Gönczi Károly.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ahány gyermek, annyi út „A bolondság és a zsenialitás közötti távolság csak sikerben mérhető” Gönczi Károly."— Előadás másolata:

1 Ahány gyermek, annyi út „A bolondság és a zsenialitás közötti távolság csak sikerben mérhető” Gönczi Károly

2 Változások, amelyek hatnak a működésünkre

3 Óraszámok növekedése szeptembertől Forráshiányos gazdálkodás Munkaerő gazdálkodás

4 Módszertani, szakmai változások az oktatásban a tartalmi, tárgyi tudásbeli követelmények túl vannak hangsúlyozva a kulcskompetenciák elsajátításának fontosságával szemben;az oktatásban a tartalmi, tárgyi tudásbeli követelmények túl vannak hangsúlyozva a kulcskompetenciák elsajátításának fontosságával szemben; gyenge a fenntartói intézményirányítás az iskolavezetés és a pedagógiai kultúra, korszerűtlenek az alkalmazott módszerek;gyenge a fenntartói intézményirányítás az iskolavezetés és a pedagógiai kultúra, korszerűtlenek az alkalmazott módszerek; hiányzik az intézményi és a tanári teljesítmények egységes mérése, értékelése;hiányzik az intézményi és a tanári teljesítmények egységes mérése, értékelése; gyengék a munkaerő-piaci és az oktatási intézmények közötti kapcsolatok, a hiányos és nem mindenki számára hozzáférhető a korszerű oktatás infrastruktúrája.gyengék a munkaerő-piaci és az oktatási intézmények közötti kapcsolatok, a hiányos és nem mindenki számára hozzáférhető a korszerű oktatás infrastruktúrája. Kiugróan magas egyenlőtlenségek érzékelhetők a minőségi oktatáshoz való hozzáférés tekintetében, és bizonyos tanulói csoportok (hhh tanulók, roma tanulók) iskolák és iskolatípusok mentén történő szegregációját figyelhetjük meg.Kiugróan magas egyenlőtlenségek érzékelhetők a minőségi oktatáshoz való hozzáférés tekintetében, és bizonyos tanulói csoportok (hhh tanulók, roma tanulók) iskolák és iskolatípusok mentén történő szegregációját figyelhetjük meg.

5 A változás képi megjelenítése

6 Mi hogyan éltük ezt meg? Partnereink megfogalmazták az igényt Partnereink megfogalmazták az igényt Kerestük a lehetőségeket Kerestük a lehetőségeket Állandóan a módszertani kultúra megújítási igényébe ütköztünk Állandóan a módszertani kultúra megújítási igényébe ütköztünk Kapóra jött a pályázat Kapóra jött a pályázat

7 Pályázati időszak Komoly fejtörést okozott a pályázati kiírás!Komoly fejtörést okozott a pályázati kiírás! Kivel pályázzunk?Kivel pályázzunk? Hogyan fogadják a kollégák?Hogyan fogadják a kollégák? Hogyan fogadják a partnerek?Hogyan fogadják a partnerek?

8 Pályázati időszak ElkötelezettségElkötelezettség NyitottságNyitottság Célokkal való azonosulás segített át bennünket a nehézségekenCélokkal való azonosulás segített át bennünket a nehézségeken

9 Pályázati időszak Egyensúlyba kerültünkEgyensúlyba kerültünk James Bond szerint A holnap sose’ hal meg!James Bond szerint A holnap sose’ hal meg! Komplex problémakezelésKomplex problémakezelés RendszerszemléletRendszerszemlélet

10 Felismertük: Ez egy fontos lépés az életünkben (szervezet, egyén)Ez egy fontos lépés az életünkben (szervezet, egyén) Pártoktól független (EU)Pártoktól független (EU) A lépéseket meg kell tervezni (túl nagyok a lépések)A lépéseket meg kell tervezni (túl nagyok a lépések)

11 Felismertük: Az információkért nekünk kell utánajárnunk (PEJ)Az információkért nekünk kell utánajárnunk (PEJ) Partnerközpontúság megköveteli az információáramlástPartnerközpontúság megköveteli az információáramlást Alapvető követelmény egy újításnál (szülők, Önk., PEJ)Alapvető követelmény egy újításnál (szülők, Önk., PEJ)

12 Felismertük: A fejlesztés nem öncélúA fejlesztés nem öncélú Saját lábakon is meg kell tudnia állniSaját lábakon is meg kell tudnia állni HEFOP pályázatok kiegészítik egymástHEFOP pályázatok kiegészítik egymást Rendszer (Ped. Program, A, B, C, RaDAr)Rendszer (Ped. Program, A, B, C, RaDAr)

13 Saját intézményünk mérései, tapasztalatai Egységes értékrendek a pedagógiai munkánkban (RaDAr komplex kompetenciamérő modell) Következetes, pontos munkafolyamatok A pályázatok, a pedagógiai eredmények sikerességének megélése, közkinccsé tétele, intézményi befogadása A szakmai munkaközösségek innovatív műhelyként működése (Ped. Program módosítása A, B, C program) A partnerekkel folytatott információ fejlesztése A SNI és a HHH tanulók megjelenése és a velük eredményesen együttműködő pedagógiai módszerek ismeretének és feltételrendszerének hiánya

14 A hálózati együttműködés előnyei: Az intézmény térségi szerepe, régiós szerepe nő A fejlesztésben részt vevő kollégák (képzők, mentorok, szakmai tanácsadók) munkaerő pozíciója javul A munkaerő-gazdálkodást segítheti ebben a programban való részvétel Az új források csak pályázati úton érhetők el

15 Bázisiskolává válás BázisiskolákBázisiskolák –Referenciahelyek –Módszertani központok –Kistérségi szerep erősödése –Kapcsolat a pedagógusképzéssel (felsőoktatásban gyakorló hely) –Jobb finanszírozási lehetőségek biztosítása –A fejlődés útja – a veszély elkerülése

16 Követő iskola A belépő évfolyamok számára így tudjuk biztosítani a taneszközöketA belépő évfolyamok számára így tudjuk biztosítani a taneszközöket Minden kolléga előtt van lehetőségMinden kolléga előtt van lehetőség Az iskolai szervezeten belül mindenki számára hozzáférhetővé válik az eszközrendszerAz iskolai szervezeten belül mindenki számára hozzáférhetővé válik az eszközrendszer Új kompetencia tartalmak megjelenése (vállalkozói, kommunikációs kompetenciák)Új kompetencia tartalmak megjelenése (vállalkozói, kommunikációs kompetenciák) Eredményesebben fejleszthető területekEredményesebben fejleszthető területek


Letölteni ppt "Ahány gyermek, annyi út „A bolondság és a zsenialitás közötti távolság csak sikerben mérhető” Gönczi Károly."

Hasonló előadás


Google Hirdetések