Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Idegenforgalmi kommunikáció Dr. Jusztin Márta Főiskolai docens BGF KVIFK, Turizmus Tanszék.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Idegenforgalmi kommunikáció Dr. Jusztin Márta Főiskolai docens BGF KVIFK, Turizmus Tanszék."— Előadás másolata:

1 Idegenforgalmi kommunikáció Dr. Jusztin Márta Főiskolai docens BGF KVIFK, Turizmus Tanszék

2 Az előadás célja Rámutat: mindazon területekre, ahol a kommunikáció az idegenforgalomban valamilyen szereppel megjelenik Középpontban: a vendég/ügyfélkapcsolati személyközi kommunikáció jelentősége és buktatói

3 Alapvetések „Amiről nem tudnak, az nincs” „Teszik, de nem tudják” Nincs éles határ

4 Kommunikációs modell ?

5

6 „Amiről nem tudnak, az nincs” Mit kell tenni, hogy tudjanak? Mit kell tenni, hogy „legyen”? Mi a kommunikáció szerepe ebben?

7 Kommunikáció, hogy legyen! Kommunikáció a termékkialakításban Kommunikáció a piaccal Kínálat-kereslet (eladás) Termék része

8 Kommunikáció, hogy legyen! 1. Kommunikáció a termékkialakításban (csomag kialakítása, szolgáltatók együttműködése, táblázás is)

9 Kommunikáció, hogy legyen! 2. Kommunikáció az idegenforgalom kínálati piacán belül (egymás közti értékesítés)

10 Kommunikáció, hogy legyen! 3. Kínálat-kereslet (eladás)

11 Kommunikáció, hogy legyen! 4. A termék része (átvitt értelemben: imázs-alakító tényező konkrétabb értelemben falusi turizmus)

12

13

14 „Teszik, de nem tudják” „Nem lehet nem kommunikálni” Tudatosság

15 Tudatosítás „Teszik, de nem tudják” – teszik és tudják

16 „Jelbeszéd az életünk” Szemiotika – a jel tudománya Tudatosítani, hogy jeleket adunk és észlelünk „Nem lehet nem kommunikálni”

17 Külső jeleink - benyomáskeltés Tárgyi világunk Emblémák

18 Verbalitás – non verbalitás Verbalitás Non verbalitás emblémák, testbeszéd, paranyelv 30 – 70%, 40 – 60% Megfelelőség – szituáció és szerepfüggő Hitelesség – egy irányba mutató jelek

19 Kommunikáció - készségek Mit fejlesztenék? benyomáskeltés aktív hallgatás visszajelzés – kérdezéstechnika asszertivitás meggyőzés, befolyásolás konfliktuskezelés telefonálás

20 Kommunikáció- készségek - + Csapatmunka Információkezelés Tárgyalástechnika Értekezlet Közéleti kommunikáció

21 Összefoglalás Kommunikáció szervezet – szervezet között szervezeten belül közvetlen vendégkapcsolatban Kommunikáció - sikertényező

22 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Idegenforgalmi kommunikáció Dr. Jusztin Márta Főiskolai docens BGF KVIFK, Turizmus Tanszék."

Hasonló előadás


Google Hirdetések