Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az együttgondolkodás ereje A horizontális tanulás szerepe az intézményfejlesztésben Arató Ferenc, PTE BTK Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszék Barcs, 2011.02.25.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az együttgondolkodás ereje A horizontális tanulás szerepe az intézményfejlesztésben Arató Ferenc, PTE BTK Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszék Barcs, 2011.02.25."— Előadás másolata:

1 Az együttgondolkodás ereje A horizontális tanulás szerepe az intézményfejlesztésben Arató Ferenc, PTE BTK Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszék Barcs,

2 A minőségi oktatás kritériumai (Lannert 2000) Arató Ferenc

3 A minőségi oktatás kritériumai (Wenglinsky 2002) Individualizáció Autentikus visszajelzés Kooperáció Széles körű gondolkodási repertoár Arató Ferenc

4 A kooperatív tanulásszervezés és az IPR (Arató 2008) IPR = minőségi oktatás IPR és kooperatív tanulás IPR alapú intézményfejlesztés épülhet a kooperatív paradigmára Arató Ferenc

5 A kooperatív tanulásszervezés eredményei 50 év ( ) kutatási és tapasztalati eredményei (tudomány vs. vélemény) Külföldön (pl. Aronson, Slavin, Johnson- Johnson, Kagan, Marzano) Itthon (Benda, Arató-Varga, Kézdi-Surányi) Arató Ferenc

6 Négy krízis az oktatásban (Kagan 2009) Megértés Empátia 38% 53% 10% 28% Ered- mé- nyesség Szaka- dék Szociali- záció Interkul- turális Arató Ferenc

7 További eredmények Kommunikációs és nyelvi kifejezőkészség Önbecsülés és önkontroll Motivációs szint Kognitív fejlődés, magasabb szintű gondolkodás Mélyebben beívódó ismeretek Arató Ferenc

8 Hazai kutatások (Benda 2002) Arató Ferenc

9 A kooperatív paradigma kiterjesztése A kooperatív alapelvek alkalmazása intézményfejlesztési hálózatra (OOIH): Bázisintézményi modell (Arató-Varga 2005, Arató és mtsai 2008) Regionális szintű együtt-gondolkodás (hatékonyság, eredményesség, méltányos- ság) Arató Ferenc

10 Kooperatív hálózati eszközök Aktív, elhivatott kollégák pozícionálása, bevonása az országos „vérkeringésbe” IPR alapú tantestületi képzések, intézményfejlesztő mikrocsoportok Bázisintézményi találkozók (hospitálás, szakmai műhelyek, közösségfejlesztés) Mentorálás (trénerek, tanácsadók, koordinátorok) Arató Ferenc

11 Eredmények (Arató-Varga 2005) Arató Ferenc

12 IPR ernyő fejlesztési irányelvek A bázisintézményi modell alkalmazható kistérségi szintre, sőt! Fontos a mentorok szerepe, s a továbbképzések, trénerek kiválasztása! Kiemelkedően fontos az intézményfejlesztő mikrocsoportok szerepe!!! Bázisintézményi modell alkalmazása nélkül nincs garancia! Arató Ferenc

13 Köszönöm a figyelmet! Arató Ferenc


Letölteni ppt "Az együttgondolkodás ereje A horizontális tanulás szerepe az intézményfejlesztésben Arató Ferenc, PTE BTK Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszék Barcs, 2011.02.25."

Hasonló előadás


Google Hirdetések