Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ."— Előadás másolata:

1 „EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ

2 „EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 2 MI A DISSZEMINÁCIÓ? (Rádai 2002) ‘Those involved involve the uninvolved’ TERJESZTÉS? INSZEMINÁCIÓ?

3 „EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 3 Disszemináció az a folyamat, amelynek során egy adott szakmai tevékenységben részt vett személy vagy csoport (szervezet) TOVÁBBADJA A) az általa elsajátított, megszerzett  információkat,  ismereteket,  tapasztalatokat, B) az általa megismert és összegyűjtött  produktumokat,  eredményeket, C) az általa megélt, megtapasztalt  szakmai és személyes folyamatok élményét olyan célszemélyeknek és/vagy célcsoportoknak, akik közvetlenül NEM vettek részt a tevékenységben.

4 „EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 4 1. MIT?  ismeretek,  tananyagok,  megközelítések,  módszerek,  eljárások,  tapasztalatok,  ötletek,  produktumok,  következmények,  hatások,  élmények (tevékenységekhez, tapasztalatokhoz, termékek létre- hozásához stb. kapcsolódó ~)

5 „EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 5 2. KINEK? *  célszemély(ek)  célcsoport(ok) * Az 1. és 2. két pont sorrendje felcserélhető!

6 „EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 6

7 „EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 7 3. MIÉRT?  egyéni szakmai fejlődési célok;  intézményi fejlesztési célok;  helyi szakmai fejlesztési célok.

8 „EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 8 4. HOGYAN?  oktatási célokra adaptálható módszerek segítségével  a módszer feleljen meg:  a kiválasztott tartalomnak,  a célcsoportnak,  a kitűzött szakmai céloknak

9 „EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április Disszeminációs módszerek tanároknak  beszámoló tartása munkaközösségi / tanszéki megbeszélésen;  beszámoló tartása munkaközösségek / tanszékek közötti megbeszélésen, tantestületi értekezleten;  iskolában, szakos kollégák számára tartott bemutató / gyakorlat- központú foglalkozás;  tervezett belső továbbképzés keretében egy-két gyakorlat- központú foglalkozás és/vagy előadás tartása;  iskolán kívül, szakos kollégák számára tartott beszámoló / gyakorlat-központú foglalkozás;  iskolán kívül, nem szakos kollégáknak tartott beszámoló / gyakorlat-központú foglalkozás  szakmai beszámoló írása helyi szakmai szervezet által gondozott kiadvány számára;  részben szakmai, részben közvélemény formáló beszámoló írása helyi, nem szakmai kiadvány számára;  publikáció írása szélesebb körben terjesztett szakmai fórum számára;

10 „EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április Disszeminációs módszerek (folyt.)  bemutató óra tartása, utána véleménycsere;  kölcsönös óralátogatások lebonyolítása és megvitatása speciális szakmai szempontok alapján  kölcsönös óralátogatások lebonyolítása és megvitatása speciális szakmai szempontok alapján;  videó felvétel készítése saját vagy kolléga órájáról szakmai továbbképzések céljából;  előadás/demonstráció tartása helyi vagy országos szakmai konferencián;  tapasztalatok közreadása online formában helyi honlapon;  tapasztalatok közreadása online formában levelező lista tagjainak;  rendszeres részvétel online szakmai vitafórumban;  rendszeres részvétel egyedi szakmai blogban  részben szakmai, részben közvélemény formáló tapasztalatok közreadása a helyi elektronikus médiában.

11 „EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április MIKOR?  Milyen hamar?  Megvalósítható határidők keretei közt!

12 „EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április KIVEL/KIKKEL?  Az együttműködés növeli a hatékonyságot!  Együttműködő személyek, csoportok kiválasztásának kritériumai:  földrajzi alapon,  szakmai alapon,  személyes alapon.


Letölteni ppt "„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések