Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Projektzárás MARCALI 2010. Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Projektzárás MARCALI 2010. Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő."— Előadás másolata:

1 Projektzárás MARCALI 2010

2 Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő

3

4

5 Pedagógus-létszám igény

6

7 Uniós források a közoktatás fejlesztésére ROP-os pályázatok ( bővitgés, éületfdelújítás) Infrastrukturális pályázat ( TIOP Eszközfejlesztés ) Szakmai fejlesztés ( HEFOP ; TÁMOP )

8 A változások okai Milyen szerkezetben és milyen módszerekkel tanítottunk?

9 Mentális életkor Ma 14 éves korig elsősorban az életkor szabja meg,hogy ki mit tanul. A mentális fejlettség szintjét a biológiai életkorhoz hasonlóan években mérik. 100 pontosan 10 éves gyermeket vizsgálva az alábbi eredményt kapjuk Ment. életko r Tan. Sz

10 A gondolkodás szintjeinek Bloom-féle modellje 1. IsmeretAzonosít,leír,összegyűjt,meghatároz, felidéz,megjelöl,felsorol,válogat,reprodukálás, azonosít 2. MegértésMegkülönböztet, felbecsül, megmagyaráz, általánosít,kiterjeszt, példáz, újraír, összegez, kiegészít 3. AlkalmazásMegcserél, bemutat, módosít, megjósol, megold, felhasznál, demonstrál 4. ElemzésKülönbséget tesz, összevet, csoportosít, következményt keres, részekre bont 5. Egybefoglalás Tervez,kombinál, megoldást javasol, összeállít ( szöveget ) alkot,módosít átalakít 6.ÉrtékelésMegítél, kritizál, érvel, cáfol, bizonyít, összegez, rangsorol, dönt, feltételeket szab,kritériumokat állít

11 Mit mértünk és mit mérünk ?. 6.Értékelés 5. Egybefoglalás 4. Elemzés 3. Alkalmazás PISA INNÉN 2. Megértés IEA 1. Ismeret Kihulló tartalom

12 A tudás megszerzésének időszintjei

13 Meghatározó kompetenciaterületek ( amelyre az országos kompetenciamérés épül)  Oktatás - nevelés területei:  Matematikai logika  Szövegértés, szövegalkotás  Idegen nyelv  IKT  Nevelés –oktatás területei:  Életpálya- építés  Szociális kompetencia

14 Amire elengedhetetlenül szükség van  IKT ismerete (és tanítása)

15 és Új tanulásszervezési eljárások alkalmazására

16 Megvalósítás szinterei  A kompetencia-alapú oktatás implementációja  Pedagógiai dokumentumokban  Az intézmény innovációs tevékenységében  Fejlesztési innovávió: - tantárgytömbösítés - moduláris oktatás - témahét - három hetet meghaladó projekt - műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása  Önálló intézményi innováció Kilépés az intézmény falai közül Együttműködés más intézményekkel,szervezetekkel Mást és máskééppen !

17 Innovatív tantestületek (HEFOP) Ezekben az intézményben dolgoznak azok  Feladatot vállaltak más intézményekben a men- torálás területén  Folyamattanácsadói feladatokat láttak el  Jó gyakorlatokat készítettek  Referenciaintézményi szerepről

18 És még valami ! A társadalmi elvárásoknak való megfelelés Vagyis : Felkészítés az egész életen át tartó tanulásra (LLL)

19

20

21 „Csoda csak a cselekvőkkel történik!”


Letölteni ppt "Projektzárás MARCALI 2010. Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések