Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gyógyszer(nagy)kereskedelem – Gyógyszer(nagy)kereskedelmi logisztika Vadász Zoltán kereskedelmi igazgató TEVA Magyarország zRt. Humantrade Divízió 2007.11.14.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gyógyszer(nagy)kereskedelem – Gyógyszer(nagy)kereskedelmi logisztika Vadász Zoltán kereskedelmi igazgató TEVA Magyarország zRt. Humantrade Divízió 2007.11.14."— Előadás másolata:

1 Gyógyszer(nagy)kereskedelem – Gyógyszer(nagy)kereskedelmi logisztika Vadász Zoltán kereskedelmi igazgató TEVA Magyarország zRt. Humantrade Divízió Budapest

2 A gyógyszer, mint termék I. Szigorúan szabályozott és rendkívül költséges kutatási folyamat Szigorúan szabályozott és rendkívül költséges kutatási folyamat Szigorúan szabályozott engedélyeztetési eljárás (OGYI) Szigorúan szabályozott engedélyeztetési eljárás (OGYI) Szigorúan szabályozott értékesítési csatornák Szigorúan szabályozott értékesítési csatornák A fogyasztása engedélyhez kötött (10-12 % OTC) A fogyasztása engedélyhez kötött (10-12 % OTC) Szigorúan szabályozott promóciós eszköztár Szigorúan szabályozott promóciós eszköztár „Gyártóbarát” piac - szabadalmak „Gyártóbarát” piac - szabadalmak

3 A gyógyszer, mint termék II. I. (VN) Vény nélkül is kiadható II/1. (V) Orvosi rendelvényre kiadható II/2a. (KP) Kábítószerként és pszichotróp (II) anyagként minősített II/2b. (H) Hozzászokás kockázatával járó II/3a. (J) Járóbeteg-ellátásban kiadható II/3b. (Sz) Szakorvosi ellenőrzés mellett kiadható II/3c. (I) Egészségügyi intézmények számára rendelhető/kiadható

4 A gyógyszer, mint termék III. néhány szakkifejezés Originális készítmények Originális készítmények Generikus verseny Generikus verseny Biotechnológiai készítmények Biotechnológiai készítmények Bioszimiláris készítmények Bioszimiláris készítmények OTC – vény nélkül is kapható készítmények OTC – vény nélkül is kapható készítmények Paramedicinális szerek Paramedicinális szerek Gyógyászati segédeszközök Gyógyászati segédeszközök

5 Néhány statisztikai adat 348 gyártó 348 gyártó 123 kiszerelési forma 123 kiszerelési forma 1663 hatóanyag 1663 hatóanyag 3516 márka 3516 márka Kb kiszerelés Kb kiszerelés

6 A gyógyszer útja a fogyasztóig GyártóNagykereskedő KórházGyógyszertár Orvos Fogyasztó

7 A magyar gyógyszerpiac forgalmának alakulása termelői áron e Ft-ban 2000 és 2007 között Forrás: IMS Health

8 A magyar gyógyszerpiac forgalmának alakulása fogyasztó áron e Ft-ban 2000 és 2007 között Forrás: IMS Health

9 A magyar gyógyszerpiac forgalmának alakulása dobozban 2000 és 2007 között Forrás: IMS Health

10 „A hadviselők” Hungaropharma Hungaropharma erős kórházi és patikai jelenlét, magas service level, ( termékválaszték + lokális logisztika + évtizedes tapasztalat, gyártói kapcsolatok ) „A legjobb hagyományokat folytatjuk! ” Phoenix Phoenix erős patikai jelenlét, magas service level ( termékválaszték + lokális logisztika ) „Német minőség” Medimpex Medimpex ???????????????????? Euromedic Euromedic erős kórházi jelenlét, non-core business „A kicsik” „A kicsik” (Viridis, Csanád, Prompt, Pap, W-Pharma, Auri, Házi, Pannonmedicina)

11 Az értékesítési helyek

12 A magyarországi gyógyszerpiac forgalmának változása és között (dobozban és nagykereskedelmi áron) Forrás: IMS Health

13 A magyarországi gyógyszerforgalom változása és között Dobozforgalom Forgalom nagykereskedelmi értékben Forgalom fogyasztói áron április- augusztus április- augusztus Változás Forrás: IMS Health

14 A forgalommal súlyozott bruttó árrés-tömeg alakulása és között Forrás: IMS Health Átlag árrés 6,15 %

15 Vevők számának növekedése  Új gyógyszertárak megjelenése (engedélyezett és kérelmezett gyógyszertárak száma kb )  Gyógyszertáron kívüli gyógyszerforgalmazás kereskedelmi egységeinek megjelenése a piacon (engedélyezett és kérelmezett forgalmazó helyek száma kb. 270 – 300) Állatpatikák Állatpatikák Élelmiszer-kereskedelmi egységek Élelmiszer-kereskedelmi egységek Gyógynövényüzletek, drogériák Gyógynövényüzletek, drogériák GYSE boltok GYSE boltok Benzinkutak Benzinkutak Gyógyszerautomaták??? Gyógyszerautomaták???

16 Vevői szerkezet átalakulása Az új gyógyszertárak megjelenése megváltoztatja az eddig kialakult piaci viszonyokat Az új gyógyszertárak megjelenése megváltoztatja az eddig kialakult piaci viszonyokat A gyógyszertár környezetének változása kihatással van annak sikerességére (kórházak – járóbeteg-szakrendelők) A gyógyszertár környezetének változása kihatással van annak sikerességére (kórházak – járóbeteg-szakrendelők)

17 Mi a nagykereskedelem? Mindazon tevékenységek összessége, melyek során olyanoknak adunk el termékeket, vagy szolgáltatásokat, akik ezt továbbértékesítésre vásárolják meg. Mindazon tevékenységek összessége, melyek során olyanoknak adunk el termékeket, vagy szolgáltatásokat, akik ezt továbbértékesítésre vásárolják meg. A gyártók azért használnak nagykereskedőket, mert egyes funkciókat hatékonyabban tudnak ellátni, mint ők. A gyártók azért használnak nagykereskedőket, mert egyes funkciókat hatékonyabban tudnak ellátni, mint ők.

18 A nagykereskedelmi tevékenység főbb funkciói Értékesítés és ösztönzés Értékesítés és ösztönzés  (aktív kapcsolat a kiskereskedelemmel) A beszerzés és a választék kialakítása A beszerzés és a választék kialakítása  (a nagykereskedő a fogyasztók igényei alapján fejlesztik a választékot) A nagy tételek lebontása A nagy tételek lebontása  (a nagykereskedő pénzt takarít meg vevőinek azzal, hogy a nagy tételeket kisebb egységekre bontja le) Raktározás Raktározás  (a készletek tárolásával a nagykereskedők csökkentik beszállítóik és vevőik készletezési költségeit) Szállítás Szállítás Finanszírozás Finanszírozás  (a vevőket hitelnyújtással, a beszállítókat korai megrendeléssel illetve időben történő fizetéssel finanszírozzák) Kockázatviselés Kockázatviselés  (a nagykereskedők átvállalják a lopás, a rongálás, a sérülés és a lejárat kockázatát)

19 Fenyegetettségek, veszélyek Termékválaszték bővítés kényszere Finanszírozási kockázatok növekedése Minőségi szolgáltatások fejlesztése piacrészesedés növelési kényszer + forgalomnövekedési kényszer Készletezési kockázatok


Letölteni ppt "Gyógyszer(nagy)kereskedelem – Gyógyszer(nagy)kereskedelmi logisztika Vadász Zoltán kereskedelmi igazgató TEVA Magyarország zRt. Humantrade Divízió 2007.11.14."

Hasonló előadás


Google Hirdetések