Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 1 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. - a „piacközpontú” társaság Zaránd György 2009.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 1 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. - a „piacközpontú” társaság Zaránd György 2009."— Előadás másolata:

1 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 1 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. - a „piacközpontú” társaság Zaránd György október 6.

2 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 2 1.A Társaság évi eredményei 2.Hatékonyságjavítás 2009-ben folytatódik 3.Vevői kapcsolatok kiterjesztése TARTALOM

3 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia év eredményes volt  A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. megalakulása január 1-jén;  A MÁV Északi - és Szolnoki Járműjavító Kft. beolvadása június 30.-án;  Országos hálózatú teljes körű javítási és karbantartási szolgáltatás 37 telephellyel (7 Körzeti Járműjavítási Központ és 2 Járműjavító);  Komplex vasútijármű fenntartási tevékenység az alacsonyabb szintű javítástól a jármű korszerűsítésig. Vasúti vontató és vontatott járművek karbantartása, nagyjavítása, korszerűsítése;  A Társaság év gazdálkodása eredményes volt:  Mérleg szerinti eredmény: 178 M Ft  Értékesítés nettó árbevétele: M Ft  Záró létszám: 4924 fő

4 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 4 A Társaság által elért hatékonyságjavítás eredményei A év eredményességének növelését a hatékonyságjavítási intézkedések és BPR projektek biztosították:  Telephely-racionalizálási program;  Karbantartási szoftver bevezetése;  Rendelkezésre állás alapú karbantartás bevezetése;  Anyaggazdálkodási költségek csökkentése; 2008-ban közel 400 fő létszámcsökkenés Telephelyek méretének csökkenése Ezek az intézkedések lehetővé tették a Társaság számára 2009-ben, hogy a kiemelt vevők irányába a díjemelés infláció alatti (1,8%-2,2%) legyen

5 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 5 1.A Társaság évi eredményei 2.Hatékonyságjavítás 2009-ben folytatódik 3.Vevői kapcsolatok kiterjesztése TARTALOM

6 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 6 A Társaság környezete – piaci gondolkodás MŰKÖDÉSI KÖRNYEZET SZERVEZ ET TÁG KÖRNYEZET IPARÁGI KÖRNYEZET EU - ÁLLAM - TÁRSADALOM IPARÁGI KÖRNYEZET MŰKÖDÉSI KÖRNYEZET A MÁV-csoport tagjai Más pl. járműjavítási tevékenységet végző hazai vállalatok Magán vasúttársaságok Környező országok hasonló tevékenységet végző vállalatai A beszállítói kapcsolatrendszer Az Európai Unió közösségi közlekedési politikája és vasúti közlekedéssel kapcsolatosan megfogalmazott irányelvei Az Állam vasúti közlekedéssel kapcsolatos irányelvei A társadalom elvárásai – KI A VEVŐ?

7 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 7 A GÉPÉSZET helye a MÁV értékláncban - jelenleg VEVŐ = UTAS GÉPÉSZET beszállítók Szolgáltatási pont Közszolgáltatás!

8 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 8 Kulcsszavak EU – vasúti piac liberalizációja és a vasút Európai szintű interoperabilitása Változó gazdasági környezet kihívásai A MÁV-csoporton belüli hely, a csoport elvárásainak megfelelés A jogilag önálló MÁV-GÉPÉSZET versenyhelyzetben van: Más hazai vasúti járműjavítással foglakozó vállalatokkal Környező országok járműjavításával foglalkozó vállalatokkal Változó műszaki technológia kihívásai Vasúti járműgyártás nemzetközi tendenciáiban megfigyelhető változások LCC – Life Cycle Cost – szemlélet Fenntartási folyamatok átalakulása: állapot alapú karbantartási rendszerek térnyerése, modern diagnosztikai rendszerek kialakítása A „hagyományos munkák” piaca szűkül, de európai szinten keresett sok részterület (pl. kommutátoros villamos gépek javítása) A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. megfelel a környezet kihívásainak ha Felméri és racionalizálja tevékenységeit, folyamatait (pl. telephely-racionalizáció) Hosszú távon stratégiai szemlélettel gondolkodik saját jövőjéről, jövőorientált Kihasználja saját erőforrásait – tudásközpont Tevékenységének hatékonyságát folyamatosan növeli (LEAN-menedzsment)

9 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 9 Hatékonyabban működünk – tények számokban Egy főre jutó éves szintű árbevétel [Ft/fő]: Ft/fő (2008) Ft/fő (2009 várható) Egy főre jutó éves szintű bruttó termelési érték [Ft/fő]: Ft/fő (2008) Ft/fő (2009 várható) Egy főre jutó éves szintű hozzáadott érték [Ft/fő]: Ft/fő (2008) Ft/fő (2009 várható) Zárólétszám változása[Fő]: Fő (2008) Fő(2009. augusztus)

10 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 10 Telephely-racionalizálás – Északi költözik I. A járműjavító telephelyek átszervezése, erőforrások koncentrálása ! A MÁV járműparkja zsugorodott, ugyanakkor a járműjavító üzemek száma az elmúlt 15 évben nem csökkent! Két járműjavító (Északi és Szolnoki Járműjavító) kihasználtsága nem érte el külön-külön az %-ot! Az áttelepítés várható eredményei:  Éves szinten 800 M Ft megtakarítás!  A létszám 348 fővel csökken (nyugdíjazás, létszám leépítés);  Fajlagos költségcsökkenés, jelenlegi feladatainál többet fog végezni a Szolnoki Járműjavító Telephely!  Csökkennek a Társaság energia- és ingatlanbérleti költségei! Az Északi Járműjavító Telephely áttelepítésének specifikus okai:  Északi Járműjavító Telephelyének munkáit 40%-ban a V43-as sorozatú mozdonyok nagyjavításai teszik ki;  A megrendelések megszüntetése olyan mértékű bevétel kiesést eredményez ben, hogy veszteségessé válik a telephely működtetése;  A megmaradó megrendelés állomány nem képes megtermelni az Északi Járműjavító Telephely állandó költségeit, és ezáltal évi 800 millió Ft veszteség keletkezne!

11 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 11 Telephely-racionalizálás – Északi költözik II. Északi Járműjavító budapesti telephely Az Északi Járműjavító technológiájának áttelepítése a különböző telephelyekre Egy telephely racionalizálása A szükséges feladatok szétosztása a telephelyek között Szolnok Járműjavító:  Forgóvázjavítás;  Villamos mozdony nagyjavítás;  Stb.; Békéscsaba Járműjavító Telephely:  Vontatómotor javítás bővítése;  Impregnáló kapacitás bővítése; KJK – Istvántelek – Ferencváros:  Főmegszakító-, kontaktorjavítás feltételeinek megteremtése;  Központi féktechnika bázis kialakítása;

12 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 12 Karbantartási szoftver bevezetése – EAM modul  Hatékonyságjavítási akció;  A karbantartási folyamat javítása;  A szoftver az MFG/Pro integrált vállalatirányítási rendszer modulja; Hatékonyságjavítási akció eredménye:  Jobb, hatékonyabb karbantartási folyamat;  Csökkenthetők a telephelyi és üzemeltetési költségek;  A Megrendelő és karbantartó személyzet teljes körű műszaki és gazdasági információkhoz jut;  101 fővel csökkent az adminisztratív munkaerő!!! Olcsóbb, megbízhatóbb szolgáltatás!

13 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 13 Rendelkezésre állás bevezetése A rendelkezésre állás alapú karbantartási szerződés keretein belül feladat:  tervszerű karbantartások, jármű tisztítás és az esedékes nagyjavítások, fővizsgák tervezése;  a szerződésben rögzített járműsorozatok tervszerű karbantartásának és futójavításának elvégzése;  nagyjavítások és fővizsgák lebonyolítása; Eseti megrendelés – tételes elszámolás (START) Rendelkezésre állás alapú mozdony karbantartás megosztott üzemeltetői felelősséggel (TRAKCIÓ) A nagyobb alkatrész cserékről, felújítás ütemezésről (túlüzemeltetésről), a leállításról Trakció dönt! A Társaság felelőssége:  Az üzemkészség előre kialkudott díjon és műszaki színvonalon való biztosítása;  Saját hatáskörben dönt az eszközökhöz kapcsolódó felújításokról, karbantartások ütemezéséről, megvalósításáról;  Járművek tisztítása. JELENLEGI HELYZET LEHETSÉGES JÖVŐ

14 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 14 LEAN menedzsment bevezetése megkezdődött A veszteségek tudatos és folyamatos kiküszöbölése a vállalati folyamatokból Mi az a Lean? vevői elégedettség A vevői elégedettség maximalizálása, a költségek minimalizálása! Mit tudunk vele elérni? Az általános vállalati kultúra fejlesztése; Minőségi és termelékenységi fejlődés; Rugalmasabb szervezet; Miért jó ez a vevőinknek? Átfutási idő 35 napról 15 napra csökken; Normaidők csökkentése 10 – 15%-kal; Járműszállítások csökkentése pl. a forgóváz utazik, nem az egész mozdony;

15 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 15 1.A Társaság évi eredményei 2.Hatékonyságjavítás 2009-ben folytatódik 3.Vevői kapcsolatok kiterjesztése TARTALOM

16 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 16 Legnagyobb vevőink A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. legfontosabb partnerei a MÁV Csoport tagjai közül kerülnek ki! Az összbevétel 95%-a a MÁV-START Zrt. és a MÁV-TRAKCIÓ Zrt.-től származik! STRATÉGIAI CÉL  Növelni kell a MÁV Csoporton kívüli bevételeket! VÁRHATÓ  Csökkeni fog megrendelés-állomány;  Modernizálódik a járműpark;  A kieső bevételeket a Társaságnak a külső piacról kell pótolni;

17 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 17 Piaci munkák növelése Cél a MÁV Csoporton kívüli partnerektől származó bevételek folyamatos növelése! Jelentős megrendelők: PRS Vagon Kft. MMV Zrt. CER Zrt. Pultrans Kft. Gruppo Eurofer Srl. Deutsche Bahn AG. Dunavagon Kft. GySEV ÖBB Végzett munkák: Teherkocsi fővizsga Mozdony karbantartás Ipari mozdony felújítás Villamos vontatómotor javítás Egyéb vasipari munkák Tárgyalásokat folytatunk: FLIRT K4 – K5 karbantartás; Szerb motorvonatok javítása; Mozdonykorszerűsítés – cseh magánvasút; Érezhető a gazdasági válság hatása a magánszférában is, általánosan csökkenő megrendelések.

18 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 18 Egyedi megrendelések teljesítése – Fényeslitke, Békéscsaba A Körzeti Járműfenntartási Központok felkészültek különböző egyedi és speciális igények teljesítésére. Teherkocsi fővizsgák Békéscsaba és Fényeslitke műhelyekben. MÁV Gép Kft. (Faccpps) Vasútvill Kft. (speciális)

19 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 19 Miért fontos a piaci vevő?  Mert a javítja a szervezeti kultúrát, mivel versenyhelyzetben kell helyt állni;  Mert rákényszeríti a Társaságot a hatékonyságjavításra;  Mert a Társaság állandó árprés alatt van;  Mert a megállapított díjak vevők általi elfogadása fontos mérőszám a Társaság számára. Jelenleg az összes magánvasúti társaságnak dolgozunk egy kivételével! A Társaság azáltal válik igazi piacközpontú vállalattá, hogy tevékenységét, munkáját a vevők elismerik és árait megfizetik. A megszerzett tapasztalatokat pedig a MÁV Csoport tagvállalatainak hasznára fordítja, ami által az állami költségtérítés csökkenthető, az adófizetők forintjai hatékonyabban elkölthetők.

20 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 20 A jövő (MÁV) járműparkja 5 év múlva? 2011 – piacnyitás: milyen területekre kell fókuszálni?

21 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 21 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 1 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. - a „piacközpontú” társaság Zaránd György 2009."

Hasonló előadás


Google Hirdetések