Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást."— Előadás másolata:

1 Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást egészében látni nem szoktuk meg, és mert minden reform ítélet a múlttal és így önmagunkkal szemben is, tehát ellenezzük” Magyary Zoltán 2014. 06. 21.dr. HG1

2 A hatékonyság igénye  Nemzetközi tendencia  Gazdasági-társadalmi környezet változásainak hatása  A közszektor mérete, forrásigénye folyamatosan nő  A klasszikus közigazgatási funkció mellett a közszolgáltatások folyamatos, dinamikus bővülése 2014. 06. 21.dr. HG2

3 Közszektor reformok - megközelítések  A hatékonyság javítása a magánszektor térnyerésével a közszférában, privatizáció  Kiszervezések, outsourcing  Vállalati menedzsment trendek alkalmazása  Az üzleti módszerek alkalmazása korlátozott – sérülhetnek alapvető értékek  Szolgáltatások csökkentése  Adók emelése 2014. 06. 21.dr. HG3

4 Eredmények, inkább kudarcok  Rendszer szemléletű intézkedések hiánya az egyes ágazatokban  A forráskivonás átgondolatlan pl. egészségügy  Tervezési hiányosságok, egymásra épültség és koordináció hiánya  Területi egyenlőtlenségek  Egymástól független önkormányzatok a feladatok kötelezettjei 2014. 06. 21.dr. HG4

5 Eredmények?  Hatékonysági veszteség – jóléti veszteség  A szolgáltatások nem a szükségleteknek megfelelőek  Kapkodás, a költségvetés aktuális lehetőségeit követik a változtatások a közszolgáltatások tervezésében  A pályázatok és a lobbik irányítják a fejlesztéseket  A szolgáltatások színvonala heterogén 2014. 06. 21.dr. HG5

6 Jó Állam – célok  Törvényesen és átláthatóan működő, a közszolgáltatásokat maradéktalanul biztosító Állam  A területi és helyi közigazgatási rendszer megújítása,  Alacsony hatékonyságának orvoslása és a struktúrájának átláthatóbbá tétele,  Az ellátási színvonal emelése, egységessége,  Hatékonyabb, költségtakarékosabb intézményfenntartás 2014. 06. 21.dr. HG6

7 Beavatkozás Fő pillére Szervezet Eszköze Centralizáció 2014. 06. 21.dr. HG7

8 Szereplők  Állam ◦ Kormányhivatal ◦ MIK ◦ Központi szervek  Önkormányzatok  Egyéb fenntartók  Köztestületek 2014. 06. 21.dr. HG8

9 A közszolgáltatások szervezése  A megyei önkormányzatok intézményei fenntartásának centralizálása ◦ 2012. január 1.  Az önkormányzatok feladatainak átalakítása ◦ 2013. január 1. 2014. 06. 21.dr. HG9

10 A centralizáció előnyei  Egységes szolgáltatás tervezés  Túlméretezett struktúrák egyszerűsítése  Megyei szintű gazdasági centralizáció  Csökken a kötelezettségvállaló helyek száma  Egykapus pénzkiáramlás  Nő az átláthatóság  Csökkenthetőek a párhuzamosságok  Koordináció 2014. 06. 21.dr. HG10

11 Várható  Egységes színvonalú szolgáltatások  Területi egyenlőtlenségek kiküszöbölése  Költségcsökkentés  Az erőforrások hatékonyabb felhasználása  Az erőforrások koncentrálása a szükséges területekre  Kevesebb jóléti veszteség 2014. 06. 21.dr. HG11

12 Többirányú célrendszer  Megtakarítás  Hatékonyság  Minőség  Elfogadottság 2014. 06. 21.dr. HG12

13 „A nemzetnek joga van elvárni azt, hogy közigazgatása a kor igényeihez és saját anyagi erejéhez mérten a legjobb legyen” Magyary Zoltán 2014. 06. 21.dr. HG13

14 2014. 06. 21.dr. HG14


Letölteni ppt "Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást."

Hasonló előadás


Google Hirdetések