Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila"— Előadás másolata:

1

2 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila

3 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az ökoiskola a jövő iskolája Iskolafejlesztési forgatókönyvek (OECD): Válság – a rendszer elolvadása Bürokratikus modell – a status quo megőrzése Iskolátlanítás – Piac – Hálózat Újfajta iskoláztatás – az egyik útja az ökoiskola – Tanuló szervezet – Társadalmi központ

4 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi kötelezettségek ENSZ Fenntarthatóságra nevelés évtized UNECE – Stratégia az évtized céljainak megvalósítására EU Fenntartható Fejlődés Stratégia EU ajánlások a kulcskompetenciákról (két szó szerinti utalás a fenntarthatóságra) EU fejlesztési pénzek: horizontális prioritás a fenntartható fejlődés

5 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Hazai kötelezettségek Közoktatási törvény 48§(3): Az iskoláknak nevelési programjuk részeként el KELL készíteniük az egészségnevelési és környezeti nevelési programot. NAT 2003 a környezeti nevelés kiemelt fejlesztési terület EU fejleszt é si p é nzek horizontális prioritás a fenntartható fejlődés,

6 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Ökoiskolák A cím azoknak a nevelési-oktatási intézményeknek az elismerését szolgálja, melyek átgondoltan, intézményesítetten, rendszerszerűen foglalkoznak a környezettudatosság, a fenntartható fogyasztás és fejlődés pedagógiájának gyakorlati megvalósításával, a környezeti neveléssel.

7 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az ökoiskola hálózat fejlődése számokban  2000 piótaprojekt 40 iskolával  iskola nyeri el hivatalosan az ökoiskola címet  iskola rendelkezik ökoiskola címmel 6

8 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8.

9

10

11 A ökoiskolák önértékelése (2010)

12 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Mi van biztosan az ökoiskolák jövőképében? Erkölcsi elismerés Pályázati előnyök Hálózati tagság

13 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Mire jó az erkölcsi elismerés? Versenyelőny A környezeti nevelés intézményen belüli és intézményen túli presztízsét növeli Segít újabb kollégákat, partnereket bevonni a munkába A környezeti ügyek iránti nagyobb érdeklődést eredményez mind az intézményen belül, mind a partnerek körében

14 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Milyen pályázati előnyök? EU-s pályázatok – TIOP – TÁMOP – KEOP – ROP Csak ökoiskoláknak szóló pályázatok: – Ciprusi konferencia részvétel -KvVM – Karton-Art Design - újrapapír bútor – E.ON – fotópályázat, továbbképzések – NaturZone – környezetkímélő takarítószerek

15 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Mire jó a hálózati tagság? Szakmai kapcsolatok Emberi kapcsolatok Gyakorlati ötletek Együttműködési lehetőségek Érdekérvényesítés

16 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Hírlevél Segédanyagok Háttéranyagok Események

17 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Országos Találkozók Évente Tapasztalatcsere Aktualitások

18 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Továbbképzés Vezetőképzés Regionális továbbképzések – Ökoiskola Hálózat bemutatása – BEMUTATÓ FOGLALKOZÁSOK

19 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Kutatások Alapkutatások Környezeti nevelés helyzetét feltáró kutatások Akciókutatás – Iskolákban – Helyi igényeknek megfelelően

20 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az ökoiskola hálózat tervei Regionalizáció –Forrásközpontok –Referenciaintézmények Monitoring –Az ökoiskolák munkájának nyomonkövetése –A pályázati rendszer folyamatos fejlesztése

21 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az ökoiskola hálózat tervei Nemzetközi kapcsolatfejlesztés –EU - Élethosszig tartó tanulás programja –Kétoldalú együttműködések Együttműködés a gazdasággal –Oktatási együttműködések –Társadalmi felelősségvallási programok

22 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Köszönöm figyelmüket! Varga Attila


Letölteni ppt "Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila"

Hasonló előadás


Google Hirdetések