Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”."— Előadás másolata:

1 „A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”

2 Tervezett alprojektek  Pályakövetés rendszerének kialakítása  Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése  A szak- és felnőttképzésben oktatók szakmai, munkahelyi tapasztalatszerzése és továbbképzése  Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése  Munkahelyi gyakorlati képzés támogatása  Szakmai vizsgarendszer fejlesztése  Vizsgafeladat-bank kialakítása  Tananyagfejlesztés  A képzés iránti kereslet növelése

3 NSZFI a kiemelt program megvalósítója Tapasztalatok:  Szakiskolai Fejlesztési Program  HEFOP  HEFOP  Vizsgaszervezés  Vizsgatétel-készítés, expediálás  Tankönyvkiadás és forgalmazás  Pedagógus-továbbképzések szervezése

4 SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK Piacképesek-e az oktatott szakmáink? A pályakövetés felhasználói Munkahelyet keresek! PÁLYAKEZDŐK FELNŐTTKÉPZÉS Minél több jelentkezőt várunk! MUNKÁLTATÓK DÖNTÉSHOZÓK Alkalmazható tudást kérek! Piacképes szakmákat finanszírozzunk inkább!

5 A pályakövetés felhasználói Információhiány. Az egyéni döntést támogató információk nincsenek egy helyen. Alulképzettség. Az oktatott szakmákban elhelyezkedettekről csekély a visszajelzés. Kevés az információ a fejlesztési források elosztásához. Nincs utánpótlás jó szakemberekből. Nincs olyan képzési-, foglalkoztatási adatforrás, amelyet egyszerre, egy időben (online) korlátlanul használhatnak. Információhiány. Alulképzettség. Az egyéni döntést támogató információk nincsenek egy helyen. Az oktatott szakmákban elhelyezkedettekről csekély a visszajelzés. Kevés az információ a fejlesztési források elosztásához. Nincs utánpótlás jó szakemberekből.

6 ORSZÁGOS PÁLYAKÖVETÉSI INFORMÁCIÓS RENDSZER Adatok elhelyezkedésről, munkahelyi beválásról A pályakövetés szolgáltatásai A munkáltatók véleménye a munkavállalókról Információk egy helyen az egyéni döntések támogatásához Információk a fejlesztési támogatások elosztásához Információk az indítandó képzések tudatosabb tervezéséhez

7 SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK ÁLLÁSKERESŐK ALPROJEKTEK MUNKÁLTATÓK SZÜLŐK A pályakövetés felhasználói FELNŐTTKÉPZÉS DÖNTÉSHOZÓK PÁLYAKEZDŐK

8 Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése Pályakövetés Partnerség Szoftver adatbázis Országosan lefedett mentori hálózat A munkáltató érdekei Módszertani kézikönyvek Intézmények közötti együtt- működés Külső értékelés A munkavállaló érdekei Az oktatás minőségének javulása

9 Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése Pályakövetés Partnerség Szoftver adatbázis Országosan lefedett mentori hálózat A munkáltató érdekei Módszertani kézikönyvek Intézmények közötti együtt- működés Külső értékelés A munkavállaló érdekei Az oktatás minőségének javulása GARANTÁLT KAPCSOLATRENDSZER A MINŐSÉG JEGYÉBEN

10 ÚMFT-PROGRAMIRODA TÁMOP „A képzett szakemberekért” Szakmai tapasztalatszerzés és képzés

11

12 Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése

13

14 Gyakorlati képzés fejlesztése

15 Szakmai vizsgarendszer fejlesztése

16 SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNY 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL ÍRÁSBELI GYAKORLATI INTERAKTÍV SZÓBELI Kompetencialeírások

17 ÍRÁSBELIGYAKORLATIINTERAKTÍVSZÓBELI A követelménymodulok lefedése feladatokkal

18 Tananyagfejlesztés a kompetenciaelvű szakmai tanulásmodellhez Korszerű technológia Informatikai fejlődés Változó gazdasági igények Helyi képzési tartalmak

19 A tankönyvi tartalommező megoszlása Hagyományos tankönyvek tartalma: szakmai információk Tanulás irányító Stabil tartalmak Új korszerű információk Tanulás irányító Változó tartalmak Információ Tanulás irányító Helyi tartalmak Korszerű tartalmak befogadása   Helyi  fejlesztések  befogadása A tananyagfejlesztés Tananyagfejlesztés Matematika

20 3. új tankönyv 2. új tankönyv 1. új tankönyv kell Jelenlegi helyzet Tankönyvek összeállítása a Szak-Tan-Tár tartalomelemeiből „A” szakképesítés „B” szakképesítés „C” szakképesítés „A” szakképesítés„B” szakképesítés„C” szakképesítés 1. Régi tankönyv Régi tankönyv Régi tankönyv Tanulásirányító az „A” cél-csoportnak Tanulásirányító a „B” cél-csoportnak Tanulásirányító a „C” célcsoportnak

21 A SZak-Tan-Tár illeszkedése a szakképesítések központi programjához és a helyi képzési programhoz Tartalom- elemek Tartalomelem: a tananyagelemek szakmai információtartalma + tanulásirányító Tanulásirányító: módszertani segédlet a feladattal vezérelt tanulói tevékenységhez Tantárgy szerkezetű képzési folyamat A. tantárgy B. tantárgy C. tantárgy D. tantárgy E. tantárgy F. tantárgy G. tantárgy H. tantárgy A tartalomelemekből többféle szakmai tankönyv állítható össze Szakmai tantárgyak tankönyvei 1. tananyagegység 2. tananyagegység 3. tananyagegység 4. tananyagegység 5. tananyagegység 6. tananyagegység

22 A Szak-Tan-Tár használata Szakképesítés kiválasztása Követelménymodulok Abroncsgyártó Agrokémiai és növényvédelmi kereskedő Akusztikus emissziós anyagvizsgáló Anyagbeszerző Asztalosipari szerelő Atomerőművi gépész Atomerőművi karbantartó Automatikai műszerész Automatikai technikus Autógyártó Belsőépítési szerkezet- és burkolatszerelő Beszédleíró-gyorsíró Beton- és vasbetonkészítő Betonelemgyártó Autógyártó feladatok Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok Autógyártó A képzés tartalomelemei Felhasználók tanulási képességek szerint: Információs tartalom Tanulásirányító Autógyártó feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok „A” 30-as szintű „B” 50-es szintű „C” Gyakorlattal rendelkező Egyéni

23 Tartalomelemek Vizsgaelemek SZVK szerinti kompetenciák tartalma Lefedettség

24 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”."

Hasonló előadás


Google Hirdetések