Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TERVEZET. ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ↓ ÜTEMTERV ↓ TERVEZET.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TERVEZET. ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ↓ ÜTEMTERV ↓ TERVEZET."— Előadás másolata:

1 TERVEZET

2 ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ↓ ÜTEMTERV ↓ TERVEZET

3 A tevékenységek tervszerű vezetéséhez előre fel kell készülni! Írásban rögzítjük a kezdeményezés – pedagógiai és módszertani problémáit – felépítését ↓ TERVEZET Tartalmazza a tevékenység minden lépését, a kérdéseket is részletesen megfogalmazva! VÁZLAT A főbb lépéseket rögzíti

4 Néhány általános elv a tevékenység tervezéséhez: A tevékenység megtervezése (hagyományosan) a fejlesztési feladatok feldolgozásának menetére irányul, az időbeliség tehát lényeges összetevő; Az óvópedagógus már a tevékenység kigondolásánál számít a gyerekek aktivitására (a megválasztott módszerekkel ezt célozza), de nem számolhat a gyerekek egyéni reakcióival, ugyanakkor a fejlesztés gyakorlatában ezeknek a reakcióknak teret enged. (Olyannyira, a gyerekek igényei szerint akár teljesen el is térhet az eredeti tervtől. Az tevékenység előzetes megtervezése még a gyakorlott óvópedagógusnak is kötelessége (legfeljebb nem írásban teszi).

5 a vizuális nevelés tevékenység jellemzői az óvónő irányából Mindent (amit csak lehet) szemléltet, láttat, a vizuális szemléltetéssel egybekötött magyarázat módszerét alkalmazza. A gyerekeket foglalkoztatja, a tevékenységeik során szerzett és azokból származó tapasztalataira épít. Elsősorban gyakorlati tevékenységeken keresztül nevel és fejleszt. Az ismeretközlő tevékenysége háttérbe szorul.

6 5.A gyerekeket olyan feladathelyzetek elé állítja, amelyek folyamatosan vizuális gondolkodásra, önálló, egyéni megoldásokra késztetik őket. 6.Ezekből következően mintakövető feladathelyzeteket ritkán teremt.

7 A TERVEZETÍRÁST MEGELŐZI A MUNKADARAB ELKÉSZÍTÉSE! A TERVEZET CSAK MUNKADARABBAL EGYÜTT ÉRVÉNYES! RAJZOLÁS, MINTÁZÁS, KÉZIMUNKA TERVEZET

8 1.1. TÉMA: Cím Munkakeret Technika 1.2. A KEZDEMÉNYEZÉS TÍPUSA: Alkalmazó-gyakorló Új ismeretet közlő kombinált típusú 1.FEJLÉC (A maguktól értetődő adatokat – hely, idő, korcsoport, név - itt nem részletezzük)

9 1.3. A KEZDEMÉNYEZÉS ELŐZMÉNYE: didaktikai előzmény: mit tudnak már a gyerekek a kezdeményezés szempontjából, mire épül az aktuális munka? előzetes szemléltetés, előzetes élmény 1.4. A KEZDEMÉNYEZÉS FELADATA, CÉLKITŰZÉS: KONKRÉTAN! Pl.: különböző állatok ábrázolása, a gyermekek számára már ismert megkülönböztető jegyekkel A jelenet környezetének jelzése ( kunyhó, fák, erdő) A több színnel való festés gyakorlása

10 1.5. A KEZDEMÉNYEZÉS MÓDSZEREI a munkakeretnek megfelelően! 1.6. ESZKÖZÖK: konkrétan megnevezve, darabszám/mennyiség megjelölésével (pl. 20db A5-ös fotókarton) 1.7. ELŐZETES SZERVEZÉS

11 2. TEVÉKENYSÉG MENETE 2.1. A KEZDEMÉNYEZÉS FELTÉTELEINEK MEGTEREMTÉSE SZERVEZÉS MOTIVÁCIÓ 2.2. A TÉMA KITŰZÉSE A FELADAT MEGÉRTETÉSE A MEGÉRTÉS ELLENŐRZÉSE

12 2.3. A MUNKA MEGINDÍTÁSA ÉS IRÁNYÍTÁSA SZEMPONTOK→ A KEZDEMÉNYEZÉS FELADATA, CÉLKITŰZÉS 2.4. A MUNKÁK ÉRTÉKELÉSE SZEMPONTOK→ A KEZDEMÉNYEZÉS FELADATA, CÉLKITŰZÉS

13 FORMÁJA TEVÉKENYSÉG MENETE MÓDSZEREK, ELJÁRÁSOK, INDOKLÁS Teremrajz A folyamat lépésekre bontott leírása Konkrét mondatok, kérdések megfogalmazásával! Az alkalmazott módszer, eljárás indoklása, elemzés, megjegyzések A felkészülést és a tervezet olvashatóságát segítik az értelmező RAJZOK (pl. munkafolyamat lépései, kompozíciós megoldások vázlatai stb.)


Letölteni ppt "TERVEZET. ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ↓ ÜTEMTERV ↓ TERVEZET."

Hasonló előadás


Google Hirdetések