Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

LEGYÉL KÖZÖSSÉGI! A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában Budapest, 2013. március 6. Szűts Ildikó OTP Bank Igazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "LEGYÉL KÖZÖSSÉGI! A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában Budapest, 2013. március 6. Szűts Ildikó OTP Bank Igazgató."— Előadás másolata:

1 LEGYÉL KÖZÖSSÉGI! A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában Budapest, március 6. Szűts Ildikó OTP Bank Igazgató

2 A SOCIAL MEDIA ≠ FACEBOOK, TWITTER & YOUTUBE 2 Együttműködés Multimédia Vélemények Kommunikáció Szórakozás

3 „A GYORS HAL ESZI MEG A NAGYOBBAT” 3 Feltörték a Burger King Twitter profilját Megújult a Yahoo Adatközpontot épít a Facebook Borítóképet kaptak az események a Facebookon Mindjárt itt a Google okosszemüvege Elindult az outlook.com Rövidülnek a tweetek Halálhírrel reklámoz egy spam

4 FONTOS A MINDENNAPI ÉLETBEN A Facebook fölözi le a közösségi médiából származó reklámbevételek 71%-át A közösségi médiában hirdetésekre fordított összeg 2016 végére Amerikában elérheti a 9,8 milliárd dollárt A Google viheti el idén az ameriai online reklámköltés 44,9%-át A Twitteren minden korábbinál több felhasználó jelent meg a éves korosztályból. A tévézés is egyre inkább közösségi tevékenység. 4

5 A KÖZÖSSÉGI MÉDIA VS DIGITÁLIS MÉDIA 5 Digitális média Célok Elérés Tudatosság Hatás Elkötelezettség Mérés Látogatók száma Oldallátogatottság Oldalon töltött idő Átvételek Digitális média Célok Elérés Tudatosság Hatás Elkötelezettség Mérés Látogatók száma Oldallátogatottság Oldalon töltött idő Átvételek Közösségi média Célok Támogatás Hűség Bizalom Befolyás Mérés Vélemények Kommentek Visszajelzések Említések Organikus elérés Közösségi média Célok Támogatás Hűség Bizalom Befolyás Mérés Vélemények Kommentek Visszajelzések Említések Organikus elérés

6 A SOCIAL MEDIA, MINT A KÖZVETLEN PÁRBESZÉD TERE Követelmények a közösségi térben folytatott párbeszédben Őszinteség Nyitottság Elkötelezettség Érdeklődés Odafigyelés Hitelesség Követelmények a közösségi térben folytatott párbeszédben Őszinteség Nyitottság Elkötelezettség Érdeklődés Odafigyelés Hitelesség 6

7 BANKOK A KÖZÖSSÉGI TÉRBEN NEM ÁLL RENDELKEZÉSRE PONTOS ADAT ARRÓL HÁNY BANK VAN MA JELEN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN! A 2011-ben készült, az EU-ra és Amerikára kiterjedő Oracle kutatás szerint 10-ből hat pénzintézet újoncnak számít a social mediában A vállalatok 90%-a 2012-ben a közösségi térben folyó tevékenységre elkülönített büdzsét. A pénzintézetek 40%-a úgy tervezte, hogy marketing büdzséjének 2-10%-át fekteti a közösségi média tevékenységbe A twittert a vállalatok 44%-a, a YouTube-ot pedig 38%-a használta A Cicero 2011-es, a social mediáról és a pénzügyi szektorról szóló globális jelentése szerint: a pénzügyi szolgáltatók 57%-a érdeklődik a SM használata iránt 81%-uk a twitter tekinti a legfontosabb közösségi média eszköznek Ma: „ A legfontosabb marketing csatorna: a social media:69%” (a 2012-es Bank & Credit Union marketing felmérésben megkérdezett 228 pénzintézetből) 7

8 A BANKOK JELENLÉTE A KÖZÖSSÉGI TÉRBEN A KÖZÉP-KELET-EURÓPAI RÉGIÓBAN A bankok közel 50%-a jelen van a közösségi térben, jellemzően a facebookon (30%), a twitteren és a Youtube-on. A facebookon a bankok követői száma havi szinten 10%-kal nőtt a Xallis Consulting jelentése szerint. 8 …ÉS MIVEL MAGYARÁZZÁK?

9 9 A FACEBOOK FELHASZNÁLÓK MAGYARORSZÁGON Facebook felhasználók kor és nem szerinti eloszlása Magyarországon: OTP Bank Facebook oldal követőinek kor és nem szerinti eloszlása aktív Facebook felhasználó Magyarországon A majd ezt követően a éves korosztály aránya a legmagasabb, növekvő tendenciát mutat az „idősebb korosztályok” jelenléte Az OTP Bank FB oldalának követőbázisában a éves korosztály részaránya a legmagasabb, ezt követi a éves korosztály

10 MAGYAR BANKOK FACEBOOK JELENLÉTE Az OTP Bank aktív jelenléte erőteljesen Facebook központú végén ~ követője volt. „Az év legjobb közösségi média szolgáltató bankja a régióban 2012” December december

11 2012-es kampányok KártyaPark LEGO Istálló Segítségtérkép Totalcar Veszprémi Utcazene Fesztivál Juniverzum Irány Murau! Pilvaker Mit hoz a holnap ? 11 AZ OTP BANK JELENLÉTE A KÖZÖSSÉGI TÉRBEN Dinamikus követőszám növekedés 2012-ben közel duplájára nőtt az OTP Bank követőinek számát a Facebookon

12 12 3 csatorna 2 brand Külön pénzügyi edukációs platform AZ OTP BANK JELENLÉTE A KÖZÖSSÉGI TÉRBEN

13 13 SZÓRAKOZTATUNK, TÖRŐDÜNK, SEGÍTÜNK

14 PÉNZÜGYI EDUKÁCIÓ – ÉLETREVALÓ KVÍZ 14 Pénzügyi, gazdálkodási edukációs játék tinédzserek, diákcsoportok, iskolák számára Online ismeretterjesztő játék, amivel a pénzügyi, banki tudásuk fejlesztése mellett a diákok a mindennapokban előforduló problémákra is válaszokat kapnak. Feleletválasztós játék pontgyűjtéssel Az alapkérdéseken túl villámkérdésekre, bónuszkérdésekre válaszolhattak a játékosok, illetve képrejtvényeket oldhattak meg KÖVETEKEZŐ FORDULÓ: ÁPRILIS játékos válasz 95 középiskola játékos válasz 95 középiskola

15 Köszönöm a figyelmet! 15


Letölteni ppt "LEGYÉL KÖZÖSSÉGI! A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában Budapest, 2013. március 6. Szűts Ildikó OTP Bank Igazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések