Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában"— Előadás másolata:

1 A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában
LEGYÉL KÖZÖSSÉGI! A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában Szűts Ildikó OTP Bank Igazgató Budapest, március 6.

2 A SOCIAL MEDIA ≠ FACEBOOK, TWITTER & YOUTUBE
Együttműködés Multimédia Vélemények Kommunikáció Szórakozás

3 „A GYORS HAL ESZI MEG A NAGYOBBAT”
Feltörték a Burger King Twitter profilját Megújult a Yahoo Borítóképet kaptak az események a Facebookon Rövidülnek a tweetek Adatközpontot épít a Facebook Elindult az outlook.com Mindjárt itt a Google okosszemüvege Halálhírrel reklámoz egy spam

4 FONTOS A MINDENNAPI ÉLETBEN
A Facebook fölözi le a közösségi médiából származó reklámbevételek 71%-át A közösségi médiában hirdetésekre fordított összeg 2016 végére Amerikában elérheti a 9,8 milliárd dollárt A Google viheti el idén az ameriai online reklámköltés 44,9%-át A Twitteren minden korábbinál több felhasználó jelent meg a éves korosztályból.  A tévézés is egyre inkább közösségi tevékenység.  A Facebook fölözi le a közösségi médiából származó reklámbevételek 71%-át, azonban ez még mindig nincsen összhangban azzal, milyen mértékben uralja a közösségi médiát. A közösségi médiában hirdetésekre fordított összeg 2016 végére Amerikában elérheti a 9,8 milliárd dollárt, amiből várhatóan 3,1 milliárdot helyi hirdetésekre fordítanak majd. A Google viheti el idén az ameriai online reklámköltés 44,9%-át, az ötödik helyen álló AOL-nak már csak 2,4% jut. Bár a Google Plus-on még mindig nincsenek hirdetések, a cégek mégis fontos reklámfelületnek tartják. Már 9 olyan vállalat van, amelyn több mint követővel rendelkezik a felületen. Tavaly december óta a Youtube nézettsége meglepően 28%-kal esett vissza. A videómegosztó oldal azt mondja, éppen a felhasználók megtartásán, elkötelezésén dolgoznak. Valószínűleg éppen emiatt. A Twitteren minden korábbinál több felhasználó jelent meg a éves korosztályból. Számuk Amerikában az eddigi 18%-ról 31%-ra emelkedett tavaly május és idén február között. A tévézés is egyre inkább közösségi tevékenység. Az amerikai internetezők 51%-a beszéli ki közösségi oldalakon a műsorokat, 49%-uk lájkolja azokat, és 45% figyeli a stáb kommentjeit a közösségi médiában.

5 A KÖZÖSSÉGI MÉDIA VS DIGITÁLIS MÉDIA
Célok Elérés Tudatosság Hatás Elkötelezettség Mérés Látogatók száma Oldallátogatottság Oldalon töltött idő Átvételek Közösségi média Célok Támogatás Hűség Bizalom Befolyás Mérés Vélemények Kommentek Visszajelzések Említések Organikus elérés

6 A SOCIAL MEDIA, MINT A KÖZVETLEN PÁRBESZÉD TERE
Követelmények a közösségi térben folytatott párbeszédben Őszinteség Nyitottság Elkötelezettség Érdeklődés Odafigyelés Hitelesség

7 BANKOK A KÖZÖSSÉGI TÉRBEN
NEM ÁLL RENDELKEZÉSRE PONTOS ADAT ARRÓL HÁNY BANK VAN MA JELEN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN! A 2011-ben készült, az EU-ra és Amerikára kiterjedő Oracle kutatás szerint 10-ből hat pénzintézet újoncnak számít a social mediában A vállalatok 90%-a 2012-ben a közösségi térben folyó tevékenységre elkülönített büdzsét. A pénzintézetek 40%-a úgy tervezte, hogy marketing büdzséjének 2-10%-át fekteti a közösségi média tevékenységbe A twittert a vállalatok 44%-a, a YouTube-ot pedig 38%-a használta A Cicero 2011-es, a social mediáról és a pénzügyi szektorról szóló globális jelentése szerint: a pénzügyi szolgáltatók 57%-a érdeklődik a SM használata iránt 81%-uk a twitter tekinti a legfontosabb közösségi média eszköznek Ma: „ A legfontosabb marketing csatorna: a social media:69%” (a 2012-es Bank & Credit Union marketing felmérésben megkérdezett 228 pénzintézetből)

8 A BANKOK JELENLÉTE A KÖZÖSSÉGI TÉRBEN A KÖZÉP-KELET-EURÓPAI RÉGIÓBAN
A bankok közel 50%-a jelen van a közösségi térben, jellemzően a facebookon (30%), a twitteren és a Youtube-on. A facebookon a bankok követői száma havi szinten 10%-kal nőtt a Xallis Consulting jelentése szerint. …ÉS MIVEL MAGYARÁZZÁK?

9 Facebook felhasználók kor és nem szerinti eloszlása Magyarországon:
A FACEBOOK FELHASZNÁLÓK MAGYARORSZÁGON Facebook felhasználók kor és nem szerinti eloszlása Magyarországon: aktív Facebook felhasználó Magyarországon A majd ezt követően a éves korosztály aránya a legmagasabb, növekvő tendenciát mutat az „idősebb korosztályok” jelenléte OTP Bank Facebook oldal követőinek kor és nem szerinti eloszlása Az OTP Bank FB oldalának követőbázisában a éves korosztály részaránya a legmagasabb, ezt követi a éves korosztály

10 MAGYAR BANKOK FACEBOOK JELENLÉTE
Az OTP Bank aktív jelenléte erőteljesen Facebook központú. 2012 végén ~ követője volt. „Az év legjobb közösségi média szolgáltató bankja a régióban 2012” 2011. December december 31.

11 AZ OTP BANK JELENLÉTE A KÖZÖSSÉGI TÉRBEN
Dinamikus követőszám növekedés 2012-ben közel duplájára nőtt az OTP Bank követőinek számát a Facebookon 2012-es kampányok  KártyaPark LEGO Istálló Segítségtérkép Totalcar Veszprémi Utcazene Fesztivál Juniverzum Irány Murau! Pilvaker Mit hoz a holnap? Kampányok  Irány Murau! Pilvaker Mit hoz a holnap? Totalcar VUF 2012 Juniverzum KártyaPark LEGO Istálló Segítségtérkép

12 AZ OTP BANK JELENLÉTE A KÖZÖSSÉGI TÉRBEN
3 csatorna 2 brand Külön pénzügyi edukációs platform

13 SZÓRAKOZTATUNK, TÖRŐDÜNK, SEGÍTÜNK

14 PÉNZÜGYI EDUKÁCIÓ – ÉLETREVALÓ KVÍZ
Pénzügyi, gazdálkodási edukációs játék tinédzserek, diákcsoportok, iskolák számára Online ismeretterjesztő játék, amivel a pénzügyi, banki tudásuk fejlesztése mellett a diákok a mindennapokban előforduló problémákra is válaszokat kapnak. 6.000 játékos válasz 95 középiskola Feleletválasztós játék pontgyűjtéssel Az alapkérdéseken túl villámkérdésekre, bónuszkérdésekre válaszolhattak a játékosok, illetve képrejtvényeket oldhattak meg KÖVETEKEZŐ FORDULÓ: ÁPRILIS

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában"

Hasonló előadás


Google Hirdetések