Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, 2010. április 15.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, 2010. április 15."— Előadás másolata:

1 DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.

2 Kommunikációs céljaink Közvetlen célcsoport: hallgatók, végzettek 1. A DPR kutatásban való részvétel aktív motivációja a hallgatók, a végzettek körében 2. A DPR eredményeinek nyilvánossága, természetesen a hallgatók felé is… Más célcsoportok, más eszközök és megoldások…

3 Marketingpszichológia Figyelemfelkeltést segítő ingerfaktorok:  Méret  Intenzitás  Kontraszt  Újdonság  Mozgás  Zene Szimbólumok A lényeg: érzékelés - észlelés

4 Fórumok, színterek  Online: internetes és média lehetőségek és  Offline megoldások: eseményszervezés, nyomtatott anyagok Kombinációk  élménymarketing gerillamarketing Alternatív lehetőségek mindenütt vannak…

5 Online akciók 1. kérdés: Mivel? Eszközök: E-hírlevél, ek: VÍRUS MARKETING Banner Pop-up vagy pop-under hirdetések Layerek Keresők 2. kérdés: Hol? Helyek: Coospace, Neptun, ETR Közösségi oldalak: iwiw, facebook és társai hírportálok

6 Alternatív online? Mitől lesz alternatív? Hiszen az eszközök, a helyek adottak… Attól, hogy: Mit, hogyan, kitől, kinek, mikor, mennyit, miért, milyen formában és kombinációban kommunikálok. Egy hagyományos is hatékony lehet, ha… személyes üzenete van és kapcsolati háló alapú.

7 Offline akciók Események, kitelepülések:  „hálózati csapda” – kikerülhetetlen kommunikációs kapuk  Játék – mézesmadzag, sorsolás  Tesztek – „játék kérdőívek”  Csapatjáték – csapatfotó  FLASHMOB – akciók – avagy fagyjuk meg?  Szóbeszéd, szájreklám – BUZZ MARKETING Tényleg ezt mondták a buszon?

8 Gerillamarketing  Újszerű, szokatlan, meghökkentő módszer az üzenetek célba juttatásához, egy fajta indirekt befolyásolási módszer.  1990-es évektől indult, már hazánkban is van/volt rá példa. Pl.: Balaton kampány (szemtelen, meglepő, szókimondó)  „feszegeti” a megengedhetetlent… aktív reklámkerülőkkel szembeni hatékony eljárás

9 Mi kell hozzá? TERVEZÉS, GONDOS ELŐKÉSZÍTÉS  A célcsoport precíz meghatározása  Jó üzenet / ötlet  Eszközök kombinációja /pl.: szószólók!  HR háttér  Költségterv, időterv  A kommunikáció kommunikációja

10 Minden kommunikálható Üzenetet lehet generálni… de üzenetté válni, az a valódi élmény. Két gerillamarketing példa: Heineken - Olaszország T-Mobile - Anglia

11 Hajrá!Hajrá!


Letölteni ppt "DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, 2010. április 15."

Hasonló előadás


Google Hirdetések