Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egészségturizmus fogalma. 2 Az egészségturizmus fogalma „Az egészségturizmus a turizmusnak azon területét jelenti, ahol a turista utazásának fő motivációja.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egészségturizmus fogalma. 2 Az egészségturizmus fogalma „Az egészségturizmus a turizmusnak azon területét jelenti, ahol a turista utazásának fő motivációja."— Előadás másolata:

1 Egészségturizmus fogalma

2 2 Az egészségturizmus fogalma „Az egészségturizmus a turizmusnak azon területét jelenti, ahol a turista utazásának fő motivációja az egészségi állapotának javítása vagy megőrzése, tehát a gyógyulás vagy a megelőzés” – Dr. Rácz Tamara

3 Egészségturizmus=gyógyturizmus+wellnessturizmus

4 Egészségturizmus Európában n Az egészséges életmód társadalmi felértékelődése és általános terjedése következtében világszerte az egészségturizmus - a hagyományos gyógyászati kezelésre épülő gyógy- turizmus, valamint a betegségmegelőzésre, az egészséges életmódra és az egészség karbantartására mint élményre támaszkodó wellness-turizmus - gyors növekedése figyelhető meg.

5 Egészségturizmus Európában 2. n Az Európai Gyógyfürdők Egyesületének adatai szerint - amely alapvetően a hagyományos, gyógyászati fürdőkre vonatkozik - az európai fürdőhelyeken évente mintegy 20millióan fordulnak meg. A fürdőhelyeken a vendégek összesen közel 120 millió éjszakát töltenek el, átlagosan tehát minden vendég 6 éjszakát tölt egy 1-1 fürdőhely látogatása során.

6 n Az európai gyógyfürdők piacát - részben a természeti adottságok, részben a kulturális hagyományok miatt - erős területi koncentráció jellemzi. Az európai vendégforgalom közel kétötöde Németország, egynegyede Oroszország, több mint egytizede pedig Ausztria gyógyfürdőhelyeihez kötődik. Az európai piacból jelentős részesedéssel rendelkezik az Egyesült Királyság, Olaszország, Franciaország, Svájc és Finnország is.

7 Magyarország egészségturizmusa n Kedvező ÁR/érték arány, Nyugat- Európa országaihoz képest n Megfelelő a szolgáltatások magas színvonala

8

9 Egészségturizmus SWOT-Erősségek n JÓ természetes erőforrások (temál- és gyógyvizek, gyógybarlangok, klimatikus gyógyhelyek) n kedvező ár-érték arány n történelmi hagyományok,fürdőkultúra n Centrális helyzet Európában n kormányzati támogatás

10 Jelentősebb gyógyfürdőink n Agárd n Balf n Berekfürdő n Bük n Debrecen n Dombóvár-Gunaras n Egerszalók n Gyula n Hajdúszoboszló n Harkány n Hévíz n Kehidakustány n Kiskunhalas n Kiskunmajsa n Miskolc-Tapolca n Orosháza-Gyopárosfürdő n Igal n Sárvár n Zalakaros n Budapest

11 Gyengeségek n Létesítmények,szolgáltatások minősége n korlátozott nyitvatartási idő n a VIDÉK nehezen elérhető n hiányzó specializált szolgáltatás n mozgáskorlátozottak nehézségei n nem hatékony kommunikáció, sok esetben nyelvi nehézségek n együttműködés hiánya

12 Lehetőségek n Kereslet sokszínűvé válása n Szegmentálás jelentőségének növekedése n Termékkínálat bővülése n Egész éven át nyújt kínálati lehetőséget (szezonalitás ellensúlyozására jó) n a turisztikai kereslet szegmentációja (speciális igények)

13 Veszélyek n Kiélezett regionális helyzet n Egészségbiztosítási rendszer változatlansága n fejlesztések volumenének egyensúlytalansága n a kormányzati preferenciák változása n Válság n Konkurrencia megerősödése


Letölteni ppt "Egészségturizmus fogalma. 2 Az egészségturizmus fogalma „Az egészségturizmus a turizmusnak azon területét jelenti, ahol a turista utazásának fő motivációja."

Hasonló előadás


Google Hirdetések