Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Metróvonalak jellemzői

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Metróvonalak jellemzői"— Előadás másolata:

0 DBR metróprojekt jellemzői
Előzmények, metró paraméterek DBR metróvonal jellemzői Automata vonatvezérlő rendszer legfőbb jellemzői Irányítási rendszer Darai Lajos BKV Zrt.

1 Metróvonalak jellemzői
Vonalvezetés (alagutak) Zavarmentesség Állomás távolság ( m) Keringési sebesség (30-32 km/ó) Nagy utasszállító kapacitások (12500 utas/óra/irány) M1 MFAV M2 K-Ny M3 É-D M4 DBR Vonalak hossza (km) 4.5 10.5 17.5 7.5 Állomások száma 11 20 10 Követés csúcsidőben 1’40” 2’30” Utasok száma/nap Jelenleg a napi 1.1 millió utazáskezdő, a budapesti közlekedés 17-20%-át jelenti a hálózat 3%-án. A DBR metróvonal belépésével több 1.5 millió utazáskezdővel tervezünk.

2 A DBR vonal közlekedési alapparaméterei
A vonalszakasz hossza km Forgalmi állomások száma 10 Csúcsidőben a legkisebb vonatkövetési idő 90 sec Szerelvényhossz m Pályára engedélyezett max. sebesség 80 km/ó Állomási tartózkodási idő sec Átlagos utazási sebesség nagyobb, mint 30 km/ó Jármű megállási pontosság +/- 0.5 m Megengedett menetrendi eltérések +/- 1 perc Rendszerek üzemben tarthatósága min 25 év A teljes automatikus vonatvezető (ATC) rendszer rendelkezésre állása %.

3 Vonalvezetés A nyomvonal viszonylag csekély mélységben, átlagosan méteres sínkorona szinttel halad, a Duna közelében méteres mélységben, szinte teljesen beépített felszín alatt, rendkívül változó talajviszonyok közepette.

4 DBR fővonal vágányábrája

5 DBR Járműtelep vágányábrája

6 Jármű A vonatokat az M2 és M4 vonalakra kötött
közös szerződéscsomag keretében szállították Gyártó: Alstom Transport Szerelvények száma: 15 db Kocsik száma: 4 db / szerelvény Férőhelyek száma: 807 (166 ülő, 641 álló) Maximális sebesség: 80 km/h Szerelvények hossza: 79,8 m Klíma: van Vezérlés: automatikus

7

8 Vezetési üzemmódok MTO A vonal alapüzemmódja az automata vezetési üzemmód, nem igényli járműfelügyelő beavatkozást. ATPR 40, ATPR 25 Manuális kézi vezetéses üzemmód, visszaesési szinten kerül alkalmazásra. Az ATC felügyeli az engedélyezett sebesség felső határát (40 km/ó, ill. 25 km/ó) ATPR 25 Revese Manuális kézi vezetéses üzemmód, tolatási mozgásokhoz ,max. 25 km/ó sebességgel. By-pass Manuális kézi vezetéses üzemmód, visszaesési szinten kerül alkalmazásra abban az esetben, ha ATC működésképtelen. Ez esetben a jármű által engedélyezett sebesség 40 km/ó

9 DDU kijelző Járműállapotok jelzése a járművezető részére
1 – Aktív fülke és menetirány 2 – Vontatás és vill.energia ellátás 3 – Vonóerő jelző 4 – Menetvezérlő kulcs 5 – Ajtóállapotok 6 – Nagyfeszültség kijelző műszer

10 CBTC rendszer által alkalmazott görbék

11 Biztosító-berendezés
DBR biztosítóberendezés és vonatvezérlés rendszer struktúra Rádió bázis Rádió vezérlő Biztosító-berendezés ATC ATS Radio Rádió ATS

12 PPE peronvédelmi automatika
Vontatási feszültség lekapcsolása Vonatok megállítása a védendő zónában Tárgy Vevő Adó Interfész az ATC-vel Interfész a COM rendszerrel Interfész a biztosítóberendezéssel

13

14 M2-M4 vonal funkcionalitások összehasonlítása
M2 (GOA-2) Járművezetővel M4 (GOA 3-4) Vezető nélkül Járműélesztés Járművezető ATC Járművezetés Járművezető/ATC Végállomási fordítás Menetrend tartás Utasok felügyelete Utastéri hangos Segélykérő Kamerarendszer ATS (Blokk-poszt) Események kezelése Menekítés kezelése ATC/ATS Vezetés járműtelepen Járműfelügyelet

15 DBR irányítási fő funkciók leosztása
Vasútirányítás Menetrendi vezérlés és szabályozás Rendszer felügyelet Végállomási fordítások Havária kezelése Blokk-poszt funkciók átvétele Utasvédelmi berendezések felügyelete PPE KFM Járműfelügyeleti munkahely Élesztés altatás Havária kezelés Járműtelep felügyelet Utasok tájékoztatása járműben Jármű segélykérő kezelése Tároló vontatási feszültség kapcsolása KFM funkciók átvétele Blokk-poszt EDI Vontatási és segédüzemi energiaellátás és vezérlés

16 DBR irányítási fő funkciók leosztása
Utasfelügyeleti munkahely Kamerás megfigyelés Hangos utastájékoztatás Segélykérő kezelés Mozgólépcsők kezelés Havária kezelése KUD Gépészeti berendezések - Főszellőzés - Légkezelés - Vízellátás, vízátemelés Tűzvédelem - Tűzjelző hálózat - Oltó berendezések Mozgólépcsők, liftek Beléptető rendszer Alagúti felügyelet, összekötő alagutak kezelése MÜDI

17 M4 vonal irányítási hierarchiája

18 Járművek távfelügyelete
M4 vonalon a feladat a Blokk-poszt számára dedikált feladat Jármű ATC állapotok felügyelete ATS által Legfőbb feladatok Jármű táv élesztése/altatása Menekítési funkciók Havária esetek kezelése Jármű hibaállapotok kezelése Eszköze ATS Vonat képernyő és almenük IOS üzenetek által (több, mint 100 üzenet áll rendelkezésre), kategóriák Rescue (azonnali menekítés) Detrain (utas kiszállítás és a jármű kiállítása) Nap vége (üzemeltetés nap végéig) Vonal vége (üzemeltetés a vonal végéig)

19 Jármű üzemállapotok áttekintése

20 Jármű ATC fedélzeti berendezés karbantartási képernyő

21 M4 diszpécserközpont látványterve

22

23

24

25 Köszönöm megtisztelő figyelmüket


Letölteni ppt "Metróvonalak jellemzői"

Hasonló előadás


Google Hirdetések