Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DBR metróprojekt jellemzői  Előzmények, metró paraméterek  DBR metróvonal jellemzői  Automata vonatvezérlő rendszer legfőbb jellemzői  Irányítási rendszer.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DBR metróprojekt jellemzői  Előzmények, metró paraméterek  DBR metróvonal jellemzői  Automata vonatvezérlő rendszer legfőbb jellemzői  Irányítási rendszer."— Előadás másolata:

1 DBR metróprojekt jellemzői  Előzmények, metró paraméterek  DBR metróvonal jellemzői  Automata vonatvezérlő rendszer legfőbb jellemzői  Irányítási rendszer Darai Lajos BKV Zrt.

2 M1 MFAV M2 K-Ny M3 É-D M4 DBR Vonalak hossza (km) Állomások száma Követés csúcsidőben1’40”2’30” Utasok száma/nap Metróvonalak jellemzői  Vonalvezetés (alagutak)  Zavarmentesség  Állomás távolság ( m)  Keringési sebesség (30-32 km/ó)  Nagy utasszállító kapacitások (12500 utas/óra/irány) Jelenleg a napi 1.1 millió utazáskezdő, a budapesti közlekedés 17-20%-át jelenti a hálózat 3%-án. A DBR metróvonal belépésével több 1.5 millió utazáskezdővel tervezünk.

3 A DBR vonal közlekedési alapparaméterei  A vonalszakasz hossza7.4 km  Forgalmi állomások száma10  Csúcsidőben a legkisebb vonatkövetési idő90 sec  Szerelvényhossz80 m  Pályára engedélyezett max. sebesség80 km/ó  Állomási tartózkodási idő sec  Átlagos utazási sebesség nagyobb, mint30 km/ó  Jármű megállási pontosság +/- 0.5 m  Megengedett menetrendi eltérések +/- 1 perc  Rendszerek üzemben tarthatóságamin 25 év  A teljes automatikus vonatvezető (ATC) rendszer rendelkezésre állása %.

4 A nyomvonal viszonylag csekély mélységben, átlagosan méteres sínkorona szinttel halad, a Duna közelében méteres mélységben, szinte teljesen beépített felszín alatt, rendkívül változó talajviszonyok közepette. Vonalvezetés

5 DBR fővonal vágányábrája

6 DBR Járműtelep vágányábrája

7 A vonatokat az M2 és M4 vonalakra kötött közös szerződéscsomag keretében szállították Gyártó: Alstom Transport Szerelvények száma: 15 db Kocsik száma: 4 db / szerelvény Férőhelyek száma: 807 (166 ülő, 641 álló) Maximális sebesség: 80 km/h Szerelvények hossza: 79,8 m Klíma: van Vezérlés: automatikus Jármű

8

9  MTO A vonal alapüzemmódja az automata vezetési üzemmód, nem igényli járműfelügyelő beavatkozást.  ATPR 40,  ATPR 25 Manuális kézi vezetéses üzemmód, visszaesési szinten kerül alkalmazásra. Az ATC felügyeli az engedélyezett sebesség felső határát (40 km/ó, ill. 25 km/ó)  ATPR 25 ReveseManuális kézi vezetéses üzemmód, tolatási mozgásokhoz,max. 25 km/ó sebességgel.  By-pass Manuális kézi vezetéses üzemmód, visszaesési szinten kerül alkalmazásra abban az esetben, ha ATC működésképtelen. Ez esetben a jármű által engedélyezett sebesség 40 km/ó Vezetési üzemmódok

10 1 – Aktív fülke és menetirány 2 – Vontatás és vill.energia ellátás 3 – Vonóerő jelző 4 – Menetvezérlő kulcs 5 – Ajtóállapotok 6 – Nagyfeszültség kijelző műszer DDU kijelző Járműállapotok jelzése a járművezető részére

11 CBTC rendszer által alkalmazott görbék

12 Rádió bázis Rádió vezérlő Biztosító- berendezés ATC ATS Radi o ATC Rádió Rádió bázis Radi o ATC Rádió ATS DBR biztosítóberendezés és vonatvezérlés rendszer struktúra

13 Tárgy Vevő Adó PPE peronvédelmi automatika  Vontatási feszültség lekapcsolása  Vonatok megállítása a védendő zónában  Interfész az ATC-vel  Interfész a COM rendszerrel  Interfész a biztosítóberendezéssel

14

15 M2 (GOA-2) Járművezetővel M4 (GOA 3-4) Vezető nélkül JárműélesztésJárművezetőATC JárművezetésJárművezető/ATCATC Végállomási fordításJárművezetőATC Menetrend tartásJárművezető/ATCATC Utasok felügyelete -Utastéri hangos -Segélykérő -Kamerarendszer Járművezető ATS (Blokk-poszt) Események kezeléseJárművezetőATS Menekítés kezeléseJárművezetőATC/ATS Vezetés járműtelepenJárművezetőATC JárműfelügyeletJárművezetőATC/ATS M2-M4 vonal funkcionalitások összehasonlítása

16  Vasútirányítás  Menetrendi vezérlés és szabályozás  Rendszer felügyelet  Végállomási fordítások  Havária kezelése  Blokk-poszt funkciók átvétele  Utasvédelmi berendezések felügyelete PPE KFM Blokk-poszt DBR irányítási fő funkciók leosztása  Járműfelügyeleti munkahely  Élesztés altatás  Havária kezelés  Járműtelep felügyelet  Utasok tájékoztatása járműben  Jármű segélykérő kezelése  Tároló vontatási feszültség kapcsolása  KFM funkciók átvétele EDI  Vontatási és segédüzemi energiaellátás és vezérlés

17  Utasfelügyeleti munkahely  Kamerás megfigyelés  Hangos utastájékoztatás  Segélykérő kezelés  Mozgólépcsők kezelés  Havária kezelése KUD MÜDI DBR irányítási fő funkciók leosztása  Gépészeti berendezések - Főszellőzés - Légkezelés - Vízellátás, vízátemelés  Tűzvédelem - Tűzjelző hálózat - Oltó berendezések  Mozgólépcsők, liftek  Beléptető rendszer  Alagúti felügyelet, összekötő alagutak kezelése

18 M4 vonal irányítási hierarchiája

19 Járművek távfelügyelete M4 vonalon a feladat a Blokk-poszt számára dedikált feladat Jármű ATC állapotok felügyelete ATS által Legfőbb feladatok  Jármű táv élesztése/altatása  Menekítési funkciók  Havária esetek kezelése  Jármű hibaállapotok kezelése Eszköze ATS Vonat képernyő és almenük IOS üzenetek által (több, mint 100 üzenet áll rendelkezésre), kategóriák  Rescue (azonnali menekítés)  Detrain (utas kiszállítás és a jármű kiállítása)  Nap vége (üzemeltetés nap végéig)  Vonal vége (üzemeltetés a vonal végéig)

20 Jármű üzemállapotok áttekintése

21 Jármű ATC fedélzeti berendezés karbantartási képernyő

22 M4 diszpécserközpont látványterve

23

24

25

26 Köszönöm megtisztelő figyelmüket


Letölteni ppt "DBR metróprojekt jellemzői  Előzmények, metró paraméterek  DBR metróvonal jellemzői  Automata vonatvezérlő rendszer legfőbb jellemzői  Irányítási rendszer."

Hasonló előadás


Google Hirdetések