Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Buktatók a jogszabályi környezetben KBSZ Szakmai Fórum 2011. november 24. Monostory Miklós Vasútbiztonsági referens

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Buktatók a jogszabályi környezetben KBSZ Szakmai Fórum 2011. november 24. Monostory Miklós Vasútbiztonsági referens"— Előadás másolata:

1 Buktatók a jogszabályi környezetben KBSZ Szakmai Fórum 2011. november 24. Monostory Miklós Vasútbiztonsági referens http://www.floyd.hu monostory.miklos@floyd.hu

2

3 19/2011. (V. 10.) NFM rendelet a vasúti közlekedés biztonságával... (képzési rendelet) Jó elképzelés „8. § (1) Az oktatói névjegyzékbe való felvételét az kérheti, aki a) vasútszakmai oktatói vizsgával, b) felsőfokú végzettséggel, c) a képzés tartalmának megfelelő felsőfokú szakmai, vagy képesítő vizsgával, és d) legalább 3 év vasútforgalmi, vagy a képzés tartalmának megfelelő szakmai gyakorlattal rendelkezik.” … vasúti járművezetői képzés esetében: vasúti járművezetői képesítés

4 19/2011. (V. 10.) NFM rendelet a vasúti közlekedés biztonságával... (Képzési rendelet) „3. § (1) … Az alapképzéssel betölthető munkaköröket az 1. mellékletben szereplő elnevezéssel kell a munkaszerződésben megjelölni.” „Áruszállítási szolgáltatással összefüggő munkakörök: Árufuvarozási főnök Állomási operatív koordinátor... Vasúti járművezető munkakörök: Villamosmozdony-vezető Dízelmozdony-vezető Gőzmozdonyvezető” Mt?!

5 22/2010. (XII. 20.) NFM rendelet a vasúti járművezetői engedélyről és a vasúti járművezetői tanúsítványról 6. § (2) A közlekedési hatóság a vasúti járművezetői engedély hatályát kérelemre további 10 évre megújítja, ha az engedély kiadásának feltételei továbbra is fennállnak, és a kérelmező igazolja, hogy a KR. szerinti időszakos vizsgával rendelkezik. KR. 22.§ (2): A vasúti közlekedés biztonságával összefüggő ellenőrző tevékenységet, vagy szakmai felügyeleti munkakört ellátó munkavállaló, valamint az oktató és a vizsgabiztos alapvizsgája ellenőrző, szakmai felügyeleti, oktatói vagy vizsgabiztosi tevékenységének ellátása időtartama alatt folyamatosan érvényes marad. ?

6 22/2010. (XII. 20.) NFM rendelet a vasúti járművezetői engedélyről és a vasúti járművezetői tanúsítványról 12. § (1) A vasúti jármű vezetőjének – a (2) bekezdésben foglalt eltéréssel – tanúsítvánnyal kell rendelkeznie. (2) Nem kell a tervezett útvonalra kiterjedő hatályú tanúsítvánnyal rendelkeznie a vasúti jármű vezetőjének a) ha a vasúti pályahálózat működtetője a vasúti közlekedés zavarára tekintettel a vonatok eltereléséről vagy a vasúti pálya karbantartásáról rendelkezik, b) a muzeális jellegű vasúti jármű kivételes, egyszeri közlekedtetése esetén, c) a különleges áruszállító vasúti jármű kivételes, egyszeri közlekedtetése esetén, d) új vasúti jármű szállítása vagy bemutatása esetén, valamint e) a vasúti járművezető képzése vagy vizsgáztatása esetén, feltéve, hogy a tervezett útvonalra kiterjedő hatályú tanúsítvánnyal rendelkező, a járművezető nyelvét beszélő, a jármű megállítására kiképzett másik járművezető vezetés közben a járművezető mellett tartózkodik.

7 22/2010. (XII. 20.) NFM rendelet a vasúti járművezetői engedélyről és a vasúti járművezetői tanúsítványról (2) Nem kell a tervezett útvonalra kiterjedő hatályú tanúsítvánnyal rendelkeznie a vasúti jármű vezetőjének a) ha b) ha c) ha d) ha e) ha, feltéve, hogy a tervezett útvonalra kiterjedő hatályú tanúsítvánnyal rendelkező,... másik járművezető.... Nyakatekert fogalmazás, Eldugott feltétel

8

9 2010/36/EU Rendelet (Tanúsítvány)

10 OPE TSI 1.2.2.2.6. Nyomon követhetőség és igazolás Minden,... üzenetet egyedi... számnak kell kísérnie: - ha az üzenet olyan tevékenységre vonatkozik, amely esetében a mozdonyvezető meghatározott engedélyt kér (pl. jelző melletti elhaladás veszély esetén stb.): 4.2.3.5.2. Felügyeleti adatok rögzítése a vonaton A vasúti társaságnak legalább a következő adatokat kell rögzítenie: - jelző melletti elhaladás veszély esetén vagy a „továbbhaladás tilos” jelző engedély nélküli meghaladása, Signal Passed At Danger

11 OPE TSI Á? É? Í? Ó? Ö? Ő? Ü? Ű?

12 Adatszolgáltatások Ugyanazt az adatot több szervezetnek Ugyanazt az adatot egy szervezet több osztályának A korábban szolgáltatott adatokból kiszámítható adatot Működési körünkön kívül eső(!) adatot DOLGOZNI SZERETNÉNK!

13 Célok és hatások Egységes feltételek és követelmények a képzésben Egységes követelmények a tudásszintben Azonos elbánás a biztonságkritikus munkakörök tekintetében Interoperabilitás(!)

14 Változik a telephelyed? Változik a neved? Magad képeznél? Mással képeztetnél? Értékesebb járművezetőt szeretnél? Elcsábítottad máshonnan? 4 évnél tovább használnál egy mozdonyt? Szeretnéd, ha tanúsítványod egy évnél tovább lenne érvényes? FIZESS! Célok és hatások – a pokolba vezető út...

15 OPE TSI 4.3.3.4.1. A vonat menetirány szerinti első járművén A vonat első járművének előrefelé néző homlokfalát egy háromszöget formázó három fénnyel kell felszerelni az alábbi ábrán látható módon.

16 Steve Roberts, RSSB, Berlin, 2011. október 3. Hol hallatszik az operátorok hangja? A jogszabályok kuszasága a biztonságot szolgálja? Hol az érdekvédelem?

17 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Buktatók a jogszabályi környezetben KBSZ Szakmai Fórum 2011. november 24. Monostory Miklós Vasútbiztonsági referens"

Hasonló előadás


Google Hirdetések