Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
ÓVODAI NEVELÉS KOMPETENCIA TERÜLET ÓVODAI KOMPETENCIA TERÜLET TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN a 2006/2007. évi képzések és szaktanácsadások alapján m Sápi Beáta HBM Közoktatási Szolgáltató Intézet
2
A PÁLYÁZATRA JELENTKEZŐ INTÉZMÉNYEK-ÓVODÁK HAJDÚ-BIHAR MEGYÉBEN 2006 TAVASZÁN
3
3.1.4-ES INTÉZMÉNYEK Kistelepülés: 16 intézmény
Vidéki város: 11 intézmény Debrecen: intézmény
4
A CSOPORTOK JELLEMZŐI Óvodapedagógusok, óvodavezetők Motivációs háttér
Nevelési programok Települési adottságok
5
SZAKMAI TAPASZTALATOK
Az óvodapedagógia hagyományaira, eredményeire épít. Módszertani megújulást eredményezhet.
6
PROGRAMCSOMAGOK ÖSSZETEVŐI
Szakmai koncepció Pedagógiai koncepció Komplex fejlesztési terv
7
SZAKMAI KONCEPCIÓ Alapelvek, pedagógiai alapvetések Gyermeki jog
A játék, mint elemi pszichikus szükséglet Közösségért való tevékenykedés A valódi tudás Komplex óvodai nevelés Tapasztalati út Személyes kapcsolat
8
SZAKMAI KONCEPCIÓ Alapelvek, pedagógiai alapvetések
Az anyanyelvi nevelés kiemelt szerepe A sajátos nevelési igényű gyermekek jogai Érzelmi természetes támasz A gyermek, mint egyén a közösségben Szokásrendszer Megfelelő életvitel, egészséges életmód Környezettudatos viselkedés Családokkal való együttműködés
9
PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ PROGRAMCSOMAG JÁTÉK, ÉRZELMI, INKLUZÍV PEDAGÓGIA
ÓVODA-ISKOLA ÁTMENET INKLUZÍV PEDAGÓGIA -INTEGRÁCIÓ, DIFFERENCIÁLÁS JÁTÉK, ÉRZELMI, ERKÖLCSI NEVELÉS
10
PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ Óvoda- iskola átmenet
Elvi és gyakorlati problémakör Elvi: melyik fél közelítsen Gyakorlati: hogyan, mi módon valósuljon ez meg A programcsomag az óvoda részéről kínál olyan lehetőségeket, amely maga a KOMPETENCIA ALAP
11
PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ Inkluzív pedagógia, integráció
Széles értelmezési tartomány „inklúzión”alapuló szemléletet jelent- befogadó pedagógiát jelent- mely szerint mindenki MÁS- a teljesen „átlagos” is Ezt pedig a differenciált bánásmóddal lehet a gyakorlat síkjára vinni.
12
Játék, érzelmi-, erkölcsi nevelés
PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ Játék, érzelmi-, erkölcsi nevelés
13
KOMPLEX FEJLESZTÉSI TERVEK
Levegő VII. VIII. IX. Föld IV. V. VI. Víz I. II. III. Tűz X. XI. XII.
14
A világ befogadásának elérhetősége
Játszunk? Természetesen! Zenevarázs Bábjáték Néphagyomány Kiegészítő segédlet
15
A világ befogadásának elérhetősége
Játékok bábokkal, játékok a meseládikóval Varázseszközök az óvodában Kóstolgató Játék- tánc- élet
16
VISSZAJELZÉSEK: Az Óvodai nevelés országos alapprogramjának szellemiségében készült, a kompetencia áthatja az egész programcsomagot, elemei részenként is jól alkalmazhatók bármely óvoda helyi programjához, a „rutinos” óvodapedagógusoknak biztosítja a megújulást, szemléletváltozást, a másként csinálom lehetőségét,
17
VISSZAJELZÉSEK: nagyban segíti a pályakezdő óvodapedagógusok munkáját,
az óvodák jelenlegi eszközrendszerével is megvalósíthatóak az egyes elemek részei, ötletek tárházát adja a szakmai munka felfrissítéséhez, megújításához.
18
KÉPZÉSEK UTÁN… Jászberényi „kompetencia kirándulás”: 12 óvoda- 45 pedagógus Hálózati együttműködés: 29 intézmény Szaktanácsadások: 15 intézmény igényelte
19
„ Mindig eredményt akarunk elérni: azt hisszük,
csak akkor van értelme az életünknek, ha itt és most alakítottunk a világon. Pedig a csillagok fénye sincs itt azonnal, sőt vannak olyan távoli égitestek is, melyekről a fény már elindult hozzánk, de csak egy következő nemzedék fog ráfigyelni.” Szent-Gály Kata
20
HBM Közoktatási Szolgáltató Intézet
Köszönöm a figyelmet! Sápi Beáta HBM Közoktatási Szolgáltató Intézet
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.