Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A NAT és az élő idegennyelvek 2012. 10.06.. Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A NAT és az élő idegennyelvek 2012. 10.06.. Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös."— Előadás másolata:

1 A NAT és az élő idegennyelvek 2012. 10.06.

2 Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös műveltséganyag, közös nyelv A kompetenciák és az közműveltségi elemek összhangjának megteremtése

3 Idegennyelv: alapelvek, célok Egységes terület Alapcélok: kultúrák értelmezése, nyitottság interkulturális készségek és ismeretek pozitív attitűd és motiváció kialakítása valóságos helyzetek megoldása

4 Alapelvek, célok: a kommunikatív kompetencia kialakítása = nyelvi + szociokulturális + szociolingvisztikai + szövegkompetencia

5 Alapelvek, célok Esélyegyenlőség:  emelt szintű érettségi vs. nyelvvizsga Fejlesztési feladatok:  IKT eszközök  minimumszintek (ill. emeltebb képzés!)  nemzetközi mérce (KER)

6 A KER Eddigi felhasználása: h elyi tanterv problematika érettségi problematika Mostantól: a pedagógusképzésben a már pályán lévők esetében Haszna: az ötletszerű értékelés arányának csökkenése szakmai hitelesség erősödése Jelentősége: egységes szakmai alap kialakulása

7 A NAT és a kerettantervek Az egyes iskolatípusokra és oktatási szakaszokra lebontva:  nevelési és oktatási célok  témakörök és tartalmak  a tantárgyközi tudás- és képességterületek fejlesztési feladatai  időkeret – nyelv1, nyelv2, (nyelv3), tagozat  évfolyamonkénti követelmények

8 Minimumszintek Első élő idegen nyelv:  4. évfolyam: KER szintben nem megadható  5 ‑ 8. évfolyam: A2  9 ‑ 12. évfolyam: B1 Második élő idegen nyelv:  9-12 évfolyam: A2

9 Emeltebb szint Első élő idegen nyelv: 8. évfolyam: A2-B1 10. évfolyam: B1-B2 12. évfolyam: B2-C1 Második élő idegen nyelv 8.évfolyam: A1 10.évfolyam: A2 12. évfolyam: B1-B2

10 Kerettanterv és önállóság Szakmai önállóságunkat biztosítja: a kerettantervekben szabadon hagyott időkeret a módszertani szabadság az engedélyezett kerettantervek (?) tankönyvek???

11 Összegzés a KER fogalom- és szintrendszerében világos célok minimum követelmények emelt szintű érettségi összhang az érettségivel ill. a nemzetközi vizsgakövetelményekkel

12 Linkek Törvények / háttéranyagok: A 2011. évi CXC. számú tv. a köznevelésről: 2012. évi CXXIV. törvény a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény módosításáról A nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet EMMI tanévkezdő kiadvány a 2012/2013-as nevelési évre KER: http://www.coe.int/t/dg4/Linguistic/Source/Framework_EN.pdf http://www.nyak.hu/nyat/doc/ker_2002.asp www.nyak.hu  magyarul:www.keronline.huwww.keronline.hu  English: http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/CADRE_EN.asphttp://www.coe.int/t/dg4/linguistic/CADRE_EN.asp  Deutsch: http://www.goethe.de/Z/50/commeuro/i4.htmhttp://www.goethe.de/Z/50/commeuro/i4.htm NAT: www.ofi.hu / tantárgyak www.ofi.hu Szálka Márti és Einhorn Ágnes előadásai az OFI és NYESZEkonferenciákon


Letölteni ppt "A NAT és az élő idegennyelvek 2012. 10.06.. Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös."

Hasonló előadás


Google Hirdetések