Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az idegen nyelvekről a NAT- BAN. Élő idegen nyelvek Műveltségi terület (kulcskompetencia) Az élő idegen nyelv ismerete elengedhetetlen: -Megbízható tájékozódás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az idegen nyelvekről a NAT- BAN. Élő idegen nyelvek Műveltségi terület (kulcskompetencia) Az élő idegen nyelv ismerete elengedhetetlen: -Megbízható tájékozódás."— Előadás másolata:

1 Az idegen nyelvekről a NAT- BAN

2 Élő idegen nyelvek Műveltségi terület (kulcskompetencia) Az élő idegen nyelv ismerete elengedhetetlen: -Megbízható tájékozódás -Szabad döntés -Munkaerőpiac -Nemzetközi kommunikáció -Saját és más kultúrák megértése

3 A NAT tartalmazza a képzés szakaszait és fejlesztési feladatait Általános iskola: - 4 évf. (első nyelv) -7 évf. (második nyelv) Gimnázium: -Két idegen nyelv kötelező Szakközépiskola: -Egy kötelező nyelv + egy javasolt Szakiskola: -Egy kötelező idegen nyelv A diák szabadon választhat a helyi adottságok függvényében.

4 A nyelvtanulás célrendszere: - a kommunikatív kompetencia fejlesztése - a célnyelvi műveltség és interkulturális kompetencia fejlesztése - a nevelési és tantárgy-integrációs lehetőségek kihasználása - az IKT alkalmazások készségszintű kialakítása és fejlesztése - a nyelvtanulási stratégiák kialakítása

5 A kommunikatív kompetencia kialakításának elemei: Nyelvi kompetencia Szociolingvisztikai kompetencia Szövegkompetencia

6 Nyelvi kompetencia Lexikai Grammatikai Szemantikai Fonológiaiismeretek Morfológiai Helyesírási Olvasott és hallott szöveg értése, beszédkészség, interakció, íráskészségen keresztül valósul meg.

7 Szociolingvisztikai kompetencia Társadalmi szokásokezek befolyásolják Társadalmi szabályok a kommunikáció sikerességét A tanár mindezt tudatosítja (pl. udvariassági szokások, megszólítások, rituálék, testbeszéd, humor, stílusrétegek, dialektusok)

8 A szövegkompetencia Szöveg felépítése Koherenciát szolgáló elemek a beszélt és írott nyelvben Az interakció szabályai Szövegtípusok nyelvi elemei

9 A célkitűzésekkel összhangban a NAT megkívánja a tantárgyközi integráció lehetőségét más műveltségterületek ismereteivel is találkozik az idegen nyelv órán. Eredményes tanulási módszerek elsajátítása: előzetes tudás mozgósítása, egyénre szabott módszerek, csoportmunka, együttműködő tanulás, önművelés igényének kialakítása, élethosszig tartó tanulás igényének kialakítása IKT Nyelvtanulási stratégiák: tanulás célja, folyamata, módszerei Rendszeres tanári értékelés Önértékelés módszerei Az órai kommunikáció és tevékenység a célnyelven történjen

10 Fejlesztési feladatok és nyelvi szintek 9 idegen nyelv (angol, német, francia, olasz, orosz, spanyol, japán, kínai, latin) Minimum szintek és emelt képzések követelményei KER Nemzetközi gyakorlat + érettségi követelmény A NAT-ban az idegen nyelvek egységes területként jelennek meg DE : nyelv 1 Nyelv 2 Három szakaszt különít el: 4, 5-8, 9-12

11 Minimumszintek 4 évf.6. évf.8. évf.12. évf. Első idegen nyelv Ker - szintben nem megadható A1A2B1 Második idegen nyelv ---A2

12 Emeltszintű képzés megcélozható szintjei: 4. évf.6. évf.8. évf.10. évf.12. évf. Első idegen nyelv KER- szintben nem mérhető A1A2-B1B1-B2B2-C1 Második idegen nyelv --A1A2B1-B2

13 Szintleírások ( a KER alapján) Olvasott szöveg értése Hallott szöveg értése Beszédkészség Interakció Íráskészség nyelvhelyesség

14 Felhasznált irodalom: Nemzeti Alap Tanterv, Magyar Közlöny, 2012.évi.66 sz o. Rózsavölgyi Gábor, Didaktika Tantervelmélet, Debrecen, 2009

15 »Köszönöm a figyelmet! »Készítette: Antalné Debreczi Imola


Letölteni ppt "Az idegen nyelvekről a NAT- BAN. Élő idegen nyelvek Műveltségi terület (kulcskompetencia) Az élő idegen nyelv ismerete elengedhetetlen: -Megbízható tájékozódás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések