Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, 2006. febr. 6.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, 2006. febr. 6."— Előadás másolata:

1 SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, febr. 6.

2 Kutatási és fejlesztési terv Kutatási feladatokFejlesztési feladatok 1. év Egy innovatív iskolai kör megtalálása és felmérése, kontrollcsoportos vizsgálat 6 kiválasztott iskola fejlesztése mentorok és tréningek segítségével, iskolafejlesztési szemlélettel 2. év Az iskolák teljes körének felmérése 2 alkalommal: az IKT eszközhasználatra koncentrálva Az iskolák műhelyekké fejlesztése, e műhelymunka támogatása; közhasznú kézikönyv létrehozása 3. év Az iskolák teljes körének felmérése: az IKT eszközhasználatra koncentrálva a 3 éves változások elemzése Az IKT-tanártovábbképzés Tanácsadás, főként a kézikönyv használatában, ped. intézetekkel együttműködve

3 Kutatási hipotézisek - 1 HipotézisMérőeszköz és indikátor Produktum Van egy olyan innovatív iskolai kör Magyarországon, amely műhellyé válva mintául szolgálhat a követő iskolák számára. Meghívásos jelentkeztetés Műhelyek kialakítása A műhelyek sikeressége A fejlesztésben résztvevő iskolák köre A létrejött műhelyek Az éves munkát összefoglaló tanulmány Ezek az innovatív iskolák maguk is igénylik a segítséget a továbbfejlődéshez. A műhelyek sikeressége Részvétel a tréningeken A mentori segítség igénybevétele Az éves munkát összefoglaló tanulmány

4 Kutatási hipotézisek - 2 HipotézisMérőeszköz és indikátor Produktum Az informatikai eszközök szak- és korszerű alkalmazásának tudatos segítése emeli a digitális eszközök használatának pedagógiai színvonalát és az eszközhasználat intenzitását, ugyanakkor hatással van az iskolai munka egészére is. Bemeneti és záró kérdőív Interjúk Mentori látogatások Óravázlatok, feladatlapok Iskolaportrék, valamint az éves munkát összefoglaló tanulmány kötet (kézikönyv) a 2. évben A motivált, de tapasztalatlan iskolákban a fejlesztő folyamat hatékonyabb. ua

5 Kutatási hipotézisek - 3 HipotézisMérőeszköz és indikátor Produktum A jó gyakorlatok összegyűjtése és terjesztése képes az informatikai eszközök tanórai alkalmazásának katalizálására. Kérdőív, interjú a 2. évben Kézikönyv Az új eszközök alkalmat adnak a pedagógiai paradigmaváltás – a kooperatív tanulás – felgyorsítására, az iskolafejlesztésre. Ezt a célt jól szolgálják a kollaboratív platformok. Óralátogatások, óravázlatok, feladatlapok, kérdőív, interjú Kézikönyv

6 Kutatási hipotézisek - 4 HipotézisMérőeszköz és indikátor Produktum Az IKT-eszközöket tanórán használó tanárok, illetve az ilyen órák száma kb. duplájára nő a 3 éves időszakban. Első éves bemeneti és záró mérés Országos mérések rendszere (3 alk.) Évenkénti „Jelentés” az IKT tanórai alkalmazásáról” A hatékony IKT- tanártovábbképzés rendszere kialakul a projekt 3. évére Dokumentumelemzés, kérdőív, interjú Jelentés a 3. évben

7 A csapat felépítése Témavezető Dancsó Tünde MóraMóra - SzegedSzeged 5 tanár Pasztuhov Balázs Miklós M.-né AlmásiAlmási - MakóMakó 5 tanár Almási Pál Csibi Erzsébet Szabó L. Szabó L. – Bp. 5 tanár Friss Tamás Zoltán L. Kalmár L. Kalmár L. – Bp.Bp. 5 tanár Krizsán Attila Dr. Stúr D.-né Diószegi Endre Leövey K. Leövey K. – Bp.Bp. 5 tanár Kauders Tamás Bánhegyesi Z. Eötvös J. Eötvös J. - TataTata 5 tanár Gál Botond Katona Márta Vollárné F TündeKeretrendszerek

8 A tanárok, iskolák feladatai Tanáronként 10 előre megtervezett, tanmenetbe illesztett SDT-s óra (Napló bevezető)Napló bevezető Keretrendszer-használat Tanári kutatási napló (óránkénti)óránkénti Műhelymunka –Az iskolán belül (óralátogatás is) –A mentorral (óralátogatás is) –Az iskolák között (óralátogatás is)

9 Konkrét feladatok Részvétel 2 összevont tréningen Részvétel 2 iskolai tréningen Naplózás (10 óra, - 5 szerkesztett) Egymás látogatása jegyzőkönyvvel Obszerváció másik iskolában (2 óra) Belső műhelymunka (2) Összefoglaló jelentés Bemutató tanítás (1 óra)

10 Határidők A napló bevezető, tervezéssel: II. 13. Órák: II. 15. – V. 15. Belső látogatások: tetszés szerint Másik iskola látogatása: márc. – ápr. Iskola tréningek: febr. vége, márc. vége Iskolai műhelymunka: szükség szerint 2. összevont tréning: április eleje Mentori látogatások: megbeszélés szerint

11 Jó munkát, sok sikert! Hunya Márta


Letölteni ppt "SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, 2006. febr. 6."

Hasonló előadás


Google Hirdetések