Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ferenczi Sándor.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ferenczi Sándor."— Előadás másolata:

1 Ferenczi Sándor

2 Az Ödipusz-komplexus helyett az anya-gyerek kapcsolat kerül a figyelem középpontjába.
Elveti az analitikus teljes passzivitását és a ráirányuló áttétel elutasítását Felismerte a viszontáttétel fontosságát és felhasználását a terápiában lehetségesnek tartotta. Nárcisztikus és borderline betegeket kezelt Elsőként hangsúlyozta a terapeuta kiképző analízisének szükségességét

3 Az aktív technika Az első analitikus, aki az analízis rövidítése érdekében technikai, módszertani változtatásokat próbált ki körül kezdett kísérletezni az általa „aktív technnikának” nevezett módszerrel. Kísérletezett az analitikus aktivitásának különböző formáival.

4 A valóságérzék fejlődése
A feltétlen mindenhatóság időszaka A mágikus-hallucinatórikus mindenhatóság időszaka A mágikus taglejtések mindenhatósági időszaka A mágikus gondolatok és szavak időszaka A valós viszonyok hatalmának a méltányolása

5 A valóságérzék fejlődése
A valóság-elvből fejleszti ki a valóság-érzék fogalmát, ami az a fokozatosan kialakuló képesség, ami az ént a külvilágtól meg tudja különböztetni. Ezzel együtt fokozatosan épül le az én és a külvilág egységéből eredő mindenhatóság érzése. Az én-fejlődés lényegét abban látja, hogy a gyermekkori mágikus gondolkodás, nagyzás, mindenhatóság érzését elfoglalja a természeti erők hatalmának elismerése: a tapasztalat, a valóság kényszere folytán.

6


Letölteni ppt "Ferenczi Sándor."

Hasonló előadás


Google Hirdetések