Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A többmonitoros 3D  A számítógépes játékok kora már számtalanszor véget ért, és a PC-t, mint játékplatformot többször is eltemették. A halálhoz közeli.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A többmonitoros 3D  A számítógépes játékok kora már számtalanszor véget ért, és a PC-t, mint játékplatformot többször is eltemették. A halálhoz közeli."— Előadás másolata:

1

2 A többmonitoros 3D  A számítógépes játékok kora már számtalanszor véget ért, és a PC-t, mint játékplatformot többször is eltemették. A halálhoz közeli állapot persze sosem tartott sokáig, hiszen az új és úttörő technológiák többnyire később érnek el a konzolokra, így a PC a fejlődés szempontjából előnyt élvez. Az elmúlt évben az AMD a többmonitoros Eyefinity szolgáltatást vezette be, míg az NVIDIA a 3D Vision terjesztésén dolgozott.

3  A játékosok számára mindkét megoldás tetszik, hiszen új szintre emelik a vizuális élményt, ám probléma, hogy a két lehetőség együtt nem volt elérhető. Ennek most vége, ugyanis az AMD már a márciusi Catalyst meghajtóban bemutatta a 3D-s technológiák támogatását,  míg az NVIDIA – a legújabb béta driverének segítségével – előállt a Surround technológiával, ami lényegében a három monitorral kivitelezett Eyefinity mása. A szolgáltatások kombinálására lényegében nem is kell várni, így kijelenthető, hogy küszöbön van a többmonitoros 3D kora.

4  A gyártók által bevezetett megoldások több helyen különböznek, de a felhasználói élmény lényegében megegyezik. Persze a működésükről sok kérdés van, így érdemes tisztázni, hogy melyik felálláshoz milyen hardver szükséges.  A 3D esetében az AMD külső gyártók szolgáltatásaira épít, így a Radeonokhoz az iZ3D és a DDD TriDef 3D szoftver megvásárlása szükséges. Mindkét platformhoz más támogatás tartozik, sőt a monitorgyártónak is megfelelő drivert kell fejleszteni.  Természetesen az iZ3D és a DDD kínál komplett csomagot is, ami megjelenítővel, szemüveggel és a licencelt programmal rendelkezik, de lehetőség van a Zalman Trimon kijelzők használatára, amihez csak a szemüveg az alapfelszereltség.

5  Az utóbbi monitorokon csak a 3D-re felkészített játékok egy része fut natív módban, így az előbbi szoftverek valamelyikét érdemes felhasználni. Az iZ3D esetében fontos megjegyezni, hogy a Zalman integrált drivert is kínál hozzá, egy ingyenes kiterjesztés keretében.  Természetesen mindkét program extra szolgáltatásai kipróbálhatók egy kötött, napos határidőig, így ha esetleg igény lenne valamelyikre, akkor a tapasztalatszerzés után is ki lehet fizetni az 50 dolláros áron kínált funkciókat.

6 AMD 3D-s Eyefinity

7  Az előbbi bekezdésben említett megoldások speciális monitort igényelnek, mivel úgynevezett passzív szemüveget használnak, ami a polarizációs szűrő segítségével hozza létre a megfelelő 3D-s hatást.  A szemüvegen található lencsék szűrői az egyik szem előtt vízszintesen, míg a másiknál függőlegesen állnak, így eltérően fogják szűrni a fényt a polaritás alapján. Természetesen a fény egy része elnyelődik, így a monitor tényleges fényereje a szemüvegben lecsökken.

8  A mozikban többnyire ezt a megoldást szokták alkalmazni, mivel olcsó a szemüveg hozzá, ám a kereskedelmi forgalomban inkább a megjelenítő ára számít, és a speciális monitor előállítása viszonylag drágának mondható.  Éppen ezért a felhasználókat megcélzó piacon, jobban terjednek az aktív szemüvegek, melyek a gyártók számára kényelmesebb megoldást jelentenek, hiszen ezeknek a követelménye a 120 Hz-es függőleges frissítési frekvencián működő kijelző.

9  Az egyes szemekhez tartozó információ a lencsék felváltva történő elsötétülésével jut el, ami másodpercenként hatvanszor történik meg. Ez sokak számára zavaró vibráló hatást kelt, amihez a CRT esetében tapasztalt 60 Hz-es frissítés hasonlítható.

10  Az NVIDIA 3D Vision szolgáltatása az aktív szemüveggel dolgozik, így 120 Hz-es megjelenítő szükséges a működéshez. Az AMD-hez az iZ3D is kínál ilyen megoldást a shutter output kiterjesztés megvásárlása esetén. A Monster Vision már be is jelentette, hogy érkezik a MAX 3D névre keresztelt shutteres szemüvege, mely univerzális eszköz lesz, azaz minden gyártót támogat.  Itt fontos megjegyezni, hogy az NVIDIA szoftvere is univerzálisnak tekinthető, így képes kezelni a fentebb bemutatott Zalman monitort, sőt a DDD és az iZ3D szolgáltatásai is működnek GeForce kártyák mellett. Az iZ3D esetében az egyetlen szempontot a 3D DLP output kiterjesztés jelentheti, ami az AMD kártyákhoz ingyenesen használható.

11  A 3D témája tehát eléggé képlékeny. Elmondható, hogy két felsőkategóriás technológia van, a passzív és az aktív szemüveg személyében. Nyilván az előbbi megoldást azoknak érdemes választani, akiket zavar a szemüveglencsék elsötétülésétől keletkező vibrálás, míg az utóbbi technológia esetében nem kell annyira figyelni a merőleges betekintési szögre, hiszen a 3D-s hatás kevésbé érzékeny az fej elmozdulására. Persze a 3D alapvetően gyerekcipőben jár, így fontos a jó monitor kiválasztása is, amivel a szellemképesség csökkenthető, és mindkét megoldás esetén szemből érdemes nézni a kijelzőt.

12  Érdemes megjegyezni, hogy egy rendkívül olcsó megoldás is létezik a technológia próbálgatására. Az anaglif szemüvegek a szín alapján szűrik az egyes szemnek az információt, és ami kifejezetten jó bennük, hogy bármilyen megjelenítővel működnek, sőt az iZ3D szoftvere ingyenes szolgáltatást biztosít ehhez.  Komoly probléma azonban a képernyőn megjelenő színek torzulása, hiszen a színezett szemüveg egy részüket visszaveri. A legelterjedtebb anaglif megoldás a vörös és cián lencsékkel szerelt szemüveg, de létezik magenta és zöld lencsét alkalmazó elgondolás is. Az utóbbi párosítás esetében torzulnak a legkevésbé a színek, de fontos, hogy a vörös és cián lencsékhez készített programok és filmek nem működnek vele.

13  Természetesen a 3D nem minden, így az AMD és az NVIDIA a szintén kedvelt többmonitoros szolgáltatásokról is gondoskodik. Az Eyefinity esetén sok újdonságot nem lehet elmondani. Az AMD esetében három monitor összekapcsolásához egy Radeon HD 5000 szériás kártyára van szükség. Itt fontos megemlíteni, hogy a DisplayPortot mindenképpen használni kell, vagyis előre érdemes egy olyan kijelzőt venni, ami megfelel ennek a követelménynek.  A technológiának létezik egy kiterjesztett változata, mely Eyefinity 6 néven fut, és az ehhez fejlesztett kártyával nem kevesebb, mint hat megjelenítő hajtható meg. Nem mindenki elégszik meg ezzel a megoldással. Mindenesetre, akinek tetszik, az élhet a lehetőséggel.

14  Az NVIDIA Surround elgondolásáról már korábban is lehetett hallani, ám most minden részlet tisztázott az elgondolással kapcsolatban. A GeForce termékek esetében a három monitor csak SLI konfiguráció mellett alkalmazható, így egy kártyával nem is érdemes próbálkozni. Az új generációs GeForce GTX 400 sorozat mellett a GTX 200 széria is támogatott, fontos azonban megjegyezni, hogy az utóbbi termékek esetében csak két kártya erejéig működik a technológia, de később várhatóan a többutas SLI rendszerek is megfelelnek majd.

15  Sajnos a GeForce GTX 295 tulajdonosai a 3D Vision Surround esetében bajban vannak, mivel csak két DVI kimenet van a kártyán, ami nem elég három 120 Hz-es monitor meghajtásához. A harmadik HDMI interfészen keresztül ugyan megoldható a támogatás, de csak akkor, ha a HDMI-n 3D-s projektor van. A GeForce GTX 295-ből olyan verzió is piacra került, amin nincs HDMI csatlakozó, így ennél a kártyánál a Surround támogatás eleve kivitelezhetetlen.

16 NVIDIA 3D Vision Surround

17  Az Eyefinity-vel ellentétben az NVIDIA Surround technológiája teljesen szoftveres alapokon nyugszik, ám a beszámolók alapján nem érzékelhető szinkronizációs probléma a monitoron megjelenő képek között. Gondot jelenthet azonban az elsimítás szoftveres korlátozása, aminek hatására a GeForce driver lecsökkentheti a 4x-es és a 8x-os beállításokat 2x-es módra.  Ez akkor történik meg, ha az eszközillesztő úgy érzékeli, hogy a kártya ki fog futni a fedélzeti memóriából. Háromszoros Full HD felbontásnál ez aránylag sűrűn előfordul. A limitáció valószínűleg azért lett bevezetve, mert szoftveresen nehezen kontrollálható a képkocka részeinek szinkronizálása.

18  Idén is megtörtént tehát a nagy innováció, ami a 3D és a több monitor kezelésének párosításából született meg. Persze biztosra vehető, hogy az elgondolás csak a luxuskategóriában állja meg a helyét, hiszen a meglehetősen izmos számítógép mellett, három monitorra és egy 3D-s csomagra is szükség van, ami több ezer dollárt is felemészthet. Mindenesetre a technológiák megfelelő erődemonstrációt jelentenek, biztosítva a PC előkelő helyét a hardcore játékosok szívében.

19 PC-khez tervezett mozgásérzékelő rendszer  A PC-s szórakozás egy új és izgalmas megközelítésben kerül bemutatásra a 2011-es CeBIT-en. A WAVI Xtion (ejtsd: “way-vee action”) két fő komponensből áll – a WAVI vezeték nélküli médiatovábbító eszközből, és az Xtion mozgásérzékelőből.  A rendszer a nagyfelbontású tartalmat vezeték nélkül továbbítja TV-re egy másik szobában található PC-ről, miközben az első hivatalosan támogatott mozgásérzékelős PC-s interfész infravörös érzékelőkkel lehetővé teszi a gesztus lapú multimédia lejátszást, játékot és alkalmazásvezérlést.

20 Mozgásérzékelős PC-s szórakozás nagyképernyős TV-n  A WAVI Xtion a PrimeSense® mozgásérzékelő technológiáját egyesíti az ASUS exkluzív Xtion Portal felhasználói felületével, mellyel közelebb hozza a felhasználókat a technológiához az alkalmazások interaktív vezérélése révén. A PC-k és TV-k közti kapcsolatot az 5 GHz-es tartományban működő vezeték nélküli HDMI (WHDI technológia) akár 25 méteres távolságról is lehetővé teszi, mely gondoskodik az olyan nagyfelbontású tartalmak, mint a filmek, játékok és fotók zökkenőmentes továbbításáról.

21  A piaci bevezetés pillanatában rendelkezésre álló alkalmazások közt megtaláljuk a MayaFit Cardio Lite mozgásérzékelős fitneszedző játékot és a BeatBooster™ több játékosos, verseny-kalandjátékot ahol a felhasználóknak testmozdulataikkal kell sugárhajtású repülőgépet manőverezniük.  A PC-s játékok nyújtotta szórakozás immár a nappali nagyképernyős TV-jén keresztül is elérhető; az egyedülálló Xtion motor lehetővé teszi a billentyű parancsok mozdulatsorokhoz való rendelését, számos külső fejlesztő által készített játék esetében is.

22  A WAVI Xtion mozgásérzékelő technológia fejlesztése során az ASUS-al való együttműködésről a PrimeSense vezérigazgatója Inon Beracha a következőket nyilatkozta:

23  „Az ASUS-al való együttműködés során a WAVI Xtion-hoz biztosított 3D érzékelő megoldás bizonyítja az ipar számára, hogy a természetes interakciót biztosító technológia ideális a nappalikba, és ez az intuitív, gesztus alapú vezérlés, lesz módja minden jövőbeni eszközünk vezérlésének. Hiszünk benne, hogy a PrimeSense megoldások, mint az ASUS WAVI Xtion-ban használt felhasználói felület, a jövőt képviselik és az emberek a jövőben ilyen módon érintkeznek a szórakoztató elektronikával, mely segít ledönteni a korlátokat és lehetővé teszi az embereknek, hogy a körülöttük lévő elektronikus világgal összhangban legyenek.”


Letölteni ppt "A többmonitoros 3D  A számítógépes játékok kora már számtalanszor véget ért, és a PC-t, mint játékplatformot többször is eltemették. A halálhoz közeli."

Hasonló előadás


Google Hirdetések