Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MULTIMÉDIA OKTATÓPROGRAMOK MINŐSÉGÉNEK SZEREPE A MÉDIAKOMPETENCIA KIALAKÍTÁSÁBAN Az Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézetében folyó oktató-

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MULTIMÉDIA OKTATÓPROGRAMOK MINŐSÉGÉNEK SZEREPE A MÉDIAKOMPETENCIA KIALAKÍTÁSÁBAN Az Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézetében folyó oktató-"— Előadás másolata:

1 MULTIMÉDIA OKTATÓPROGRAMOK MINŐSÉGÉNEK SZEREPE A MÉDIAKOMPETENCIA KIALAKÍTÁSÁBAN Az Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézetében folyó oktató- és kutatómunka tapasztalatai Forgó Sándor:

2 Részlet az UNESCO grünvaldi dekrétumából (1982). „Az iskola és a család közös felelőssége, hogy a gyerekeket, és a fiatalokat előkészítse egy olyan világra, amelyet a kép, a hang és a szó alkot. Gyermekeknek és felnőtteknek képeseknek kell lenniük arra, hogy ezt a három jelrendszert kölcsönös összefonódásukban is megfejtsék. Ez szükségessé teszi, hogy a követelményekhez hozzáigazítsuk a képzés legfontosabb céljait, amelyeket a „média – alfabetizálás” szóval foglalhatjuk össze.”

3 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet Mi is a médiakompetencia? Első megközelítés: médiakompetencia olyan ismeretek birtoklását jelenti, amely képessé tesz a hatékony és kreatív médiahasználatra.

4 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet A médiakompetencia szintjei Más szemlélet szerint a poszt- indusztriális társadalom polgára számára alapvető feladat a média megértésének és értelmes használatának a képessége. Szintjei: –Ösztönös médiakritika –Médiaismeret –Médiahasználat –Médiakreativitás. (Dieter Backe idézi Komenczi B. Kis-T. L. )

5 KÖLCSÖNHATÁSOK... Munkaerőpiaci elvárások kommunikáció, kreativitás, idegen nyelv, informatikai műveltség, médiaismeret... Oktatás kreativitás médiahasználat médiaismeret médiakritika (ösztönös) MÉDIAKOMPETENCIA A pedagógia célrendszer változásai Műveltség tartalom Tanulás és személyiség elmélet Tanterv elmélet Elektronikus (virtuális) tanulási környezet Megismerési folyamat MÉDIAINFORMATIKA szöveg, hang, állókép, mozgókép, tele-és tömegkommunikáció.

6 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet A KOMPETENCIA forráskészlete Technológiai feltételrendszer Mondanivaló Tartalmi szolgáltatás Értékadás Felhasználói elvárások Hagyományok A kompetencia tudatosítása

7 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet Médiakompetencia → médiainformatika Médiakompetencia kialakítása a médiaismeret és az informatika fúziója révén létrejövő szakterület keretében valósul meg. fúziója révén létrejövő szakterület keretében valósul meg. Informatika Média- ismeret Média- informatika

8 A médiainformatika általános célja A korszerű, médiaismerettel kibővített informatikai ismeretanyag elsajátíttatása. Rendelkezzen a tanuló a médiumok általi információ- szerzés és önkifejezés kreatív képességével. A fentiek birtokában biztosítsa az „információs társadalom”-ban is az esélyegyenlőséget.

9 Főbb oktatási célkitűzések kompetenciákAz elektronikus médiumok, szolgáltatások tudatos és kreatív használatához szükséges kompetenciák kialakítása. A mediális tartalmak értékalapú, kritikus megítéléséhez és befogadásához szükséges értékszemlélet és attitűdök kifejlődésének elősegítése. A mediális üzenetek tervezési, szerkesztési, ill. gyártási és értékesítési technikáinak megismertetése.

10 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet Az intézet filozófiáj a Kutatómunka, Tanulmányutak, Konferencia Interdiszcip -linaritás Team munka Társadalmi, piaci igények Nyitottság Érték- közvetítés (a tanári mesterség) Hozzáférés

11 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet Az intézet szervezeti felépítése

12 Könyvtár-informatika szak, Kommunikációtechnikai mérnök A tanárszakok informatikai, oktatástechnológiai képzése Mozgóképkultúra, médiaismeret, Iskolai informatika, Oktatás- és rendszerinformatika, Multimédiafejlesztő Kommunikáció, gazdálkodás művelődésszerv. szociálped. Szoftverüzemeltető Médiainformatikus Oktatási tevékenységek Alaptevékenység 2. Tanárképzés 3. Nem tanári szakok 4. Szakirányú tk. szak 5. Felsőfokú szakképz. 6. AIFSZ képzés 7. Középfokú

13 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet Médiaközpontú oktatások Kommunikáció Tanszék Rajz Tanszék Gazdaság- tudományi Intézet Média- informatika Intézet Közművelődési Tanszék

14 A Multimédia Kutatólaboratórium

15 A multimédia produkciók értékei Ha azt akarjuk, hogy a digitális taneszközök elterjedjenek az iskolákban, először is meg kell győznünk a felhasználókat arról, hogy jók. (Yamada, Kárpáti A.)

16 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet

17 A képzés eszközei VHS kamerák SVHS kamerák HI8 kamera D8 kamera Mini DV kamerák DV kamera Két SVHS editáló Öt munkaállomásos non-lineáris editáló (PC)

18 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet A mozgóképes oktatás rendszere Rajztanárok képzése: Két félév; 3-5 perces etűd, vizsgafilm. Videó speckoll. (szabadon választható): Egy félév, követelmény: szabadon választható műfajú mozgóképes mű.

19 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet Művelődésszervező szak Négy félév, követelmény hetente perces kulturális magazinműsor készítése.

20 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet Film-videó szakirány Tantárgyak Videó-elmélet Készségfejlesztő gyakorlatok Videó-technikai alapismeretek Műfaji sajátosságok gyakorlati alkalmazása (filmes-, videós-, híradós szemlélet) „Tükör” kulturális magazin.

21 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet Kommunikáció szak Három féléves tanegység, Követelmény: heti perces hírműsor szerkesztése.

22 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet Film és számítógép Használata informatikai ismereteket is kíván. A hallgatóknak szélesebb körű megjelenési lehetőség a médiában. A növekvő hallgatói létszám kezelésének lehetséges alternatívája.

23 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet Multimédia Kutatólaboratórium Multimédiává Az állóképek, hang, mozgókép feldolgozás után itt történik a médimok integrálása Multimédiává.

24 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet Továbbfejlesztés Elméleti elvek átültetése más területekre (a média informatizálódása – az informatika medializálódása). A rendszer kidolgozása. Gyakorlatorientált tevékenykedtetés. Lehetőségek: nevelés, szemléletváltás. Akadályok: –megfelelő informatikai infrastruktúra hiánya, –Külön utak az informatikában és a médiában. Megoldás: nyilvánosság, szakmai fórumok.

25 Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet Köszönöm a figyelmet. Dr. Forgó Sándor Eger, Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet


Letölteni ppt "MULTIMÉDIA OKTATÓPROGRAMOK MINŐSÉGÉNEK SZEREPE A MÉDIAKOMPETENCIA KIALAKÍTÁSÁBAN Az Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézetében folyó oktató-"

Hasonló előadás


Google Hirdetések