Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRebeka Vinczené Megváltozta több, mint 10 éve
1
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, 2012. november 10.
A villamosforgalom szerepe Budapest közlekedésében az 1990-es évektől napjainkig, várható jövőkép Fodor Illés BKV Zrt. Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
2
A villamos szerepe a városi közlekedésben
1832: omnibusz 1866: lóvasút 1887: HÉV, elővárosi vasút 1887: villamos 1896/1970: metró 1915: autóbusz 1933: trolibusz
3
A budapesti villamosvonalak utasforgalma 1934-ben
4
Az 1990-es évek előtt A metróépítések miatt fogyatkozó hálózat
Megszűnő kisebb forgalmú mellékvonalak, az autóbusz és a trolibusz térnyerése Viszonylag modern, kevés típusból álló járműpark Tíz kocsiszín, 30 viszonylat
5
Az 1990-es években Az ipar szerepének csökkenésével a városszerkezet is átalakul Általános utasszámcsökkenés A periférikus vonalakon a forgalom erőteljes csökkenése Egyes kisebb forgalmú, vagy buszokkal párhuzamos vonalak megszüntetése Járműselejtezés
6
Általános folyamatok A közösségi közlekedésre fordítható összeg folyamatosan csökken Az infrastruktúra romlik Az utasszám csökken, a menetdíjak növekednek, az egyéni közlekedés aránya növekszik A villamosok átlagsebességének alakulása
7
Vonalbezárások, vonalépítések
1, Thököly útig (1990. július 1.) 1, Kerepesi útig (1993. december 12.) 1, Salgótarjáni utcáig (1995. július 17.) 14, Káposztásmegyer, Megyeri útig (1998. augusztus 31.) 1, Lágymányosi hídig (2000. december 16.) 18, Savoya parkig (2005. február 1.) 36 (1994. szeptember 1.) 50A (1995. január 2.) 31 (1995. június 14.) 11 (1995. december 23.) 44 (1995. december 25.) 67 (1997. március 11.) 23 (2000. december 16.)
8
A követési időköz alakulása egyes budapesti villamosvonalakon
9
Nagy forgalmú villamosvonalak
10
Kisebb forgalmú villamosvonalak
11
A követési időköz alakulása egyes budapesti villamosvonalakon
12
Típuscserék Az UV villamosok folyamatos kivonása 2007-ig
Használt, de felújított TW6000-es villamosok beszerzése (2001, ) Combino villamosok beszerzése ( ) Élettartam növelő felújítások Elengedhetetlen lépés az utazási színvonal növeléséhez
13
A 2000-es évek problémái A pályahálózat leromlása, tömeges sebességkorlátozások, „EU projektre várás” Az alulfinanszírozottság továbbra is fennáll Apró lépések az utaskomfort növelése felé: új utasításrendszer megállóhelyi áthaladás lehetősége önműködő ajtó visszazáródás kialakítása utastérfűtés beépítése az azzal még nem rendelkező kocsikon
14
Villamossal az élhető városért
A villamospálya esztétikus kialakítása hozzájárul a városkép javításához A közúti vasút ilyenkor nem csak közlekedési eszköz Budapest Szíve projekt, Deák tér Műfüves pálya a Mester utcában A közeljövő projektjeinél fokozott figyelmet kap ez az aspektus
15
Nosztalgiával népszerűsítünk
Az öreg villamosok nem csak technikatörténeti érdekességek, hanem kommunikációs eszközök is Viszonylag olcsó az üzemeltetésük Rendszeres közlekedés turisztikailag frekventált vonalakon Alkalmi közlekedés, rendezvények szervezése
16
Fejlesztések rövid távon
1-es és 3-as villamosok fejlesztése 1-es villamos Teljes pályafelújítás Óbuda és a Puskás Ferenc Stadion között Vonalhosszabbítás a Rákóczi hídtól a Fehérvári útig 3-as villamos Teljes pályafelújítás több helyszínen
17
Hosszabb távú fejlesztési elképzelések
Járműprojekt, 37 alacsonypadlós villamos beszerzése Budai fonódó villamoshálózat 42-es villamos meghosszabbítása További projektek előkészítése
18
Köszönöm a figyelmet! Fodor Illés,
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.