Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A járási hivatalok és az önkormányzati rendszer kapcsolata, együttműködése Előadó Dr. Ficsor László HBMKH Hajdúböszörményi Járási Hivatal hivatalvezetője.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A járási hivatalok és az önkormányzati rendszer kapcsolata, együttműködése Előadó Dr. Ficsor László HBMKH Hajdúböszörményi Járási Hivatal hivatalvezetője."— Előadás másolata:

1 A járási hivatalok és az önkormányzati rendszer kapcsolata, együttműködése Előadó Dr. Ficsor László HBMKH Hajdúböszörményi Járási Hivatal hivatalvezetője KESZTHELY, Hajdúböszörményi Járási Hivatala

2 Hajdúböszörményi Közigazgatás-fejlesztési program A Jó Állam megvalósítása, a koncepció elemei: - a közigazgatás megújítása (Magyary Program), -az igazságszolgáltatás megújítása, - önkormányzati reform

3 Hajdúböszörményi Járási Hivatala Közigazgatási reform - Magyary Program Cél: egész közigazgatás fejlesztése Keretek Nemzeti Együttműködés Rendszere Hatékony nemzeti közigazgatás: - eredményes szervezeti működés - feladatrendszer megújítása - belső eljárások megalapozása, racionalizálás - ügyfélkapcsolatok javítása - személyzeti igazgatás javítása - kiszámítható, vonzó életpálya

4 Hajdúböszörményi Járási Hivatala Közigazgatási reform - Magyary Program (12.0) A közigazgatás további egyszerűsítése Állami feladatkataszter létrehozása Közigazgatási eljárások, a jogszabályok további egyszerűsítése (dereguláció) Közigazgatási emberi erőforrás menedzsment fejlesztése Lakossági ügyintézés egyszerűsítése Kormányablakok számának növelése (2014-re 300 kormányablak) Egyablakos ügyintézés bevezetése, közel 2500 ügykörben

5 Hajdúböszörményi Járási Hivatala ÚJ ÖNKORMÁNYZATI TÖRVÉNY A magyar önkormányzati rendszer átalakításának folyamatában nagy jelentőséggel bír a december 19-én elfogadott, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX. törvény (Mötv.) Az új törvény három lépcsőben lép hatályba: január 1-jén döntően a megyei önkormányzatokra és a vagyongazdálkodásra, a helyi önkormányzatok törvényességi felügyeletére vonatkozó szabályok január 1-jén a törvény rendelkezéseinek zöme, többek között az önkormányzati gazdálkodásra és finanszírozásra vonatkozó rendelkezések, a évi általános önkormányzati választáskor pedig a települési képviselők, polgármesterek jogállására és az összeférhetetlenségükre vonatkozó szabályok lépnek életbe. Az új törvény a helyi önkormányzatokról szóló évi LXV. törvényt váltja fel fokozatosan.

6 Hajdúböszörményi Járási Hivatala ÖNKORMÁNYZATI REFORM ELEMEI 2010 júniusától nagy számú, jelentős jogalkotási folyamat megindítása Helyi közügyek rendszerének felülvizsgálata Államigazgatási és önkormányzati hatósági feladatok szétválasztása Széll Kálmán Terv keretében szolgáltatási feladatellátás és intézmény- fenntartási kérdések rendezése Reformok megvalósításához szükséges önkormányzati fejlesztési tervek kidolgozása Új Széchenyi Terv, mint keretprogram az önkormányzati fejlesztési tervek megvalósításához

7 Hajdúböszörményi Járási Hivatala JÁRÁSI RENDSZER-ÖNKORMÁNYZATOK KAPCSOLÓDÁSI PONTJAI Önkormányzatok : Részvétel a helyi közügyek intézésében, döntések végrehajtásában Változó önkormányzati munka ( nagyobb felelősség a polgármesterekre),a helyi közösségi ügyekre nagyobb figyelmet lehet fordítani helyi fejlesztéspolitika, településfejlesztés Járási hivatalok: A járás a megye részét alkotó, annak felosztásával kialakított, települések meghatározott csoportját magába foglaló közigazgatási területi egység Legfontosabb ismérv: a helyi közösség szolgálata, klasszikus államigazgatási feladatok ellátása

8 Hajdúböszörményi Járási Hivatala HAJDÚ-BIHAR MEGYEI KORMÁNYHIVATAL HAJDÚBÖSZÖRMÉNYI JÁRÁSI HIVATAL KIALAKÍTÁSA ELŐZMÉNYEK-EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÖNKORMÁNYZATTAL január 1-vel – 30 év elteltével – a magyar közigazgatás egykor szervezeti egységeit képező járások és járási hivatalok létrejötte. Járási rendszer kialakítását szakmai előkészítés, hatástanulmányok, kutatások, valamint széleskörű szakmai, társadalmi, politikai egyeztetések előzték meg. Járások az állam legkisebb államigazgatási területi egységei, a kormányhivatalok „kirendeltségei”, a járási szakigazgatási szervekkel önálló feladat- és hatáskörrel. A Járásokhoz a jegyző által ellátott államigazgatási feladatkörök közül okmányirodai ügyek, gyermekvédelmi-és gyermekjóléti és gyámügyek; a szociális igazgatási ügyek; az egyéb jegyzői hatáskörbe tartozó feladatok egy része ( pl. egyéni vállalkozói tevékenység engedélyezése; egyes kommunális, állategészségügyi,vízügyi hatáskörök, helyi védelmi bizottság vezetése) kerültek át január 1-vel.

9 Hajdúböszörményi Járási Hivatala HAJDÚ-BIHAR MEGYEI KORMÁNYHIVATAL HAJDÚBÖSZÖRMÉNYI JÁRÁSI HIVATAL KIALAKÍTÁSA ELŐZMÉNYEK-EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÖNKORMÁNYZATTAL Hajdúböszörmény Város Önkormányzatának Képviselő-testülete október 25-ei ülésén, míg a Hajdúdorogi Képviselő-testület október 16-ai ülésén tárgyalta a „Járási Hivatal kialakítása” című előterjesztést, illetve a járási hivatal hajdúdorogi kirendeltségéhez, kormányablak kialakításához szükséges megállapodást és határozatilag elfogadta. A megállapodással a Hajdúböszörményi Polgármesteri Hivatalból 26 fő+ 2 üres státusz került átadásra, a Hajdúdorogi Polgármesteri Hivatal részéről 12 foglalkoztatott átadásáról határozott a képviselő-testület. Járási Hivatalhoz átkerültek munkajogi helyzete : köztisztviselőből kormánytisztviselő, illetve közszolgálati ügykezelőből kormányzati ügykezelő.

10 Hajdúböszörményi Járási Hivatala HAJDÚ-BIHAR MEGYEI KORMÁNYHIVATAL HAJDÚBÖSZÖRMÉNYI JÁRÁSI HIVATAL KIALAKÍTÁSA ELŐZMÉNYEK-EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÖNKORMÁNYZATTAL A Hajdúböszörményi Járási Hivatal január 1. napjával a Hajdúböszörményi Polgármesteri Hivatal épületében (4220 Hajdúböszörmény, Bocskai István tér 1. szám) 13 irodahelyiségben kezdte meg működését, 862, 77 nm. nettó alapterületen. Hajdúdorog településen a Polgármesteri Hivatal épületében ( Hajdúdorog, Tokaji út 4.) 8 iroda került átadásra, 627,57 nm. nettó alapterülettel. A megállapodás az önkormányzati tulajdonú ingatlanok és a működéssel összefüggő ingóságok ingyenes használatba adásáról is rendelkezett. Az ingatlanok üzemeltetésével összefüggésben keletkezett költségek megtérítéséről az üzemeltetési megállapodás rendelkezik.

11 Hajdúböszörményi Járási Hivatala MAGYARORSZÁG JÁRÁSI RENDSZERE JANUÁR 1-TŐL Járási hivatalok száma vidéken: 175 járási hivatal Fővárosban: 23 kerületi hivatal

12 Hajdúböszörményi Járási Hivatala HAJDÚ-BIHAR MEGYE JÁRÁSAI 20 város 1 megyei jogú város 11 nagyközség 50 község 1 megyei önkormányzati hivatal 20 közös önkormányzati hivatal 32 polgármesteri hivatal 10 járás

13 Hajdúböszörményi Járási Hivatala HAJDÚ-BIHAR MEGYE JÁRÁSAI ILLETÉKESSÉGI TERÜLET 1. Balmazújvárosi Járás illetékességi területe: 5 település 2. Berettyóújfalui Járás illetékességi területe: 25 település 3. Debreceni Járás illetékességi területe: 2 település 4. Derecskei Járás illetékességi területe: 13 település 5. Hajdúböszörményi Járás illetékességi területe: 2 település 6. Hajdúhadházi Járás illetékességi területe: 3 település 7. Hajdúnánási Járás illetékességi területe: 6 település 8. Hajdúszoboszlói Járás illetékességi területe: 5 település 9. Nyíradonyi Járás illetékességi területe: 9 település 10. Püspökladányi Járás illetékességi területe: 12 település

14 Hajdúböszörményi Járási Hivatala HAJDÚ-BIHAR MEGYEI KORMÁNYHIVATAL HAJDÚBÖSZÖRMÉNYI JÁRÁSI HIVATALA Népesség: fő Átkerült dolgozói létszám: 38 fő Átkerült ügyiratok száma: 1682 db

15 A JÁRÁSI HIVATAL SZERVEZETE Hivatalvezető Hatósági Osztály Okmányirodai Osztály Járási Munkaügyi Kirendeltség Járási Népegészségügyi Intézet Járási Földhivatal Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatal Járási Gyámhivatal Járási Építésügyi Hivatal Törzshivatal Működést Támogató Osztály Szakigazgatási szervek Hajdúböszörményi Járási Hivatala

16 A JÁRÁSI HIVATAL LÉTSZÁMA A Hajdúböszörményi Járási hivatal szervezeti felépítése, létszáma Törzshivatal – Hivatalvezető 1 fő Törzshivatal – Hivatalvezető-helyettes 1 fő Törzshivatal – Működést Támogató Osztály 7 fő Törzshivatal – Okmányirodai Osztály 10 fő Törzshivatal – Hatósági Osztály 9 fő Járási Gyámhivatal 7 fő Járási Építésügyi Hivatal 2 fő Járási Népegészségügyi Intézet 8 fő Járási Munkaügyi Kirendeltség 9 fő Járási Földhivatal – Ingatlan-nyilvántartási Osztály 15 fő Járási Földhivatal – Földügyi osztály 6 fő Járási Földhivatal – Földmérési Osztály 3 fő Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrzési Hivatal 24 fő A foglalkoztatottak száma: 102 fő Hajdúböszörményi Járási Hivatala

17 HAJDÚBÖSZÖRMÉNYI JÁRÁSI HIVATAL JÁRÁSI SZAKIGAZGATÁSI SZERVEI ILLETÉKESSÉGI TERÜLETE Járási Munkaügyi Kirendeltség: Hajdúböszörmény, Hajdúdorog Járási Népegészségügyi Intézet: Hajdúböszörményi Járás, Hajdúnánási Járás Járási Földhivatal: Folyás, Görbeháza, Hajdúböszörmény, Hajdúdorog, Hajdúnánás, Polgár, Tiszagyulaháza, Újtikos Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatal: Hajdúböszörményi Járás, Balmazújvárosi Járás Járási Gyámhivatal: Hajdúböszörmény, Hajdúdorog Járási Építésügyi Hivatal: Hajdúböszörményi Járás, Hajdúnánási Járás, Balmazújvárosi Járás Hajdúböszörményi Járási Hivatala

18 A JÁRÁSI HIVATAL MŰKÖDÉSÉT MEGHATÁROZÓ KÖZJOGI SZERVEZETSZABÁLYOZÓ ESZKÖZÖK 288/2010. (XII.21.) Korm. rendelet a fővárosi és megyei kormányhivatalokról 1299/2011. (IX.1.) Kormányhatározat a járások kialakításáról évi XCIII. törvény a járások kialakításáról, valamint egyes ezzel összefüggő törvények módosításáról 218/2012. (VIII.13.) Korm. Rendelet a járási (fővárosi kerületi) hivatalokról A közigazgatási és igazságügyi miniszter 3/2013. (II.18.) KIM utasítása a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezeti és működési szabályzatáról Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Hajdúböszörményi Járási Hivatal Törzshivatalának Ügyrendje Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Hajdúböszörményi Járási Hivatal Járási Szakigazgatási Szervei Ügyrendje Munkaköri leírások. Hajdúböszörményi Járási Hivatala

19 A JÁRÁSI HIVATAL TÖRZSHIVATALÁNAK SZAKMAI FELADATAI Okmányirodai feladatok ellátása (pl.: személyi adat- és lakcímnyilvántartás vezetése, ügyfélkapu-regisztrációs, járműigazgatási feladatok, útlevél- ügyintézés) Hatósági feladatok ellátása: hatósági ügyintézés ( különös tekintettel a szociális igazgatási ügye, kommunális igazgatási stb., valamint a szabálysértési eljárások lefolytatása Működést Támogató Osztály: A járási hivatal és járási szakigazgatási szervek működésével kapcsolatos feladatok ellátása A Járási Szakigazgatási Szervek az ágazati jogszabályokban és ügyrendjükben meghatározott feladatokat látják el. Önkormányzattal párhuzamos hatáskörök: lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyek; hatósági bizonyítvány kiadás Várható további együttműködés: országgyűlési képviselő és önkormányzati választások. Hajdúböszörményi Járási Hivatala

20 EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÖNKORMÁNYZATTAL Bűnmegelőzési Tanács munkájának segítése, helyszíni bejárások, ellenőrzés, környezettanulmányok készítése Települési Esélyegyenlőség előmozdítása Közreműködés a közfoglalkoztatási feladatok végrehajtásában A helyi védelmi bizottság elnöke a katasztrófák elleni védekezés feladatai között koordinálja a védekezésében résztvevő polgármesterek tevékenységét A Járási Építésügyi Hivatal az építési engedélyezési, használatba vétel engedélyezési eljárások és építésrendészeti eljárások lefolytatásával, mint hatóság együttműködik az önkormányzatokkal. Hajdúböszörményi Járási Hivatala

21 OKMÁNYIRODÁK Okmányirodák illetékességét meghatározó jogszabályok: 256/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet az okmányirodák kijelöléséről és illetékességi területéről ( ig) 218/2012. (VIII. 13.) Korm. rendelet a járási (fővárosi kerületi) hivatalokról évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól 19. § (1a); 38/A.§; 86.§ (6); 107.§ (2); 169/A. § (kormányablak) Hajdúböszörményi Járási Hivatala

22 A KORMÁNYABLAKOK KIALAKÍTÁSA - A megyében - 19 településen - 22 helyszínen munkaállomás kerül kialakításra - A tervezett 2635 ügytípusból et már a kormányhivatal végez jelenleg is t nem integrálódott vagy egyéb szervezetek. - A tervezett 2635 ügytípusból tájékoztatás nyújtása kérelem továbbítása - 21 ügyintézés - 27 azonnali ügyintézés: 21 okmányirodai ügy, 2 földhivatali ügy, 1 szociális és gyámügy, 1 kiegészítő szolgáltatás (cégnyilvántartás) Tervezett működés: - 8:00 órától 20:00 óráig történő nyitva tartás - egy ablakos ügyintézés - személyes, telefonos, WEBES ügyintézési lehetőségek - országos illetékesség Hajdúböszörményi Járási Hivatala

23 HAJDÚBÖSZÖRMÉNYI JÁRÁSBAN KIALAKÍTÁSRA KERÜLŐ KORMÁNYABLAK TERVEZETT HELYE Hajdúböszörményi Járási Hivatala

24 HAJDÚBÖSZÖRMÉNYI JÁRÁSBAN KIALAKÍTÁSRA KERÜLŐ KORMÁNYABLAK ALAPRAJZHajdúböszörményi Járási Hivatala

25 HAJDÚBÖSZÖRMÉNYI JÁRÁSBAN KIALAKÍTÁSRA KERÜLŐ KORMÁNYABLAK Hajdúböszörményi Járási Hivatala

26 HAJDÚBÖSZÖRMÉNYI JÁRÁSBAN KIALAKÍTÁSRA KERÜLŐ KORMÁNYABLAKHajdúböszörményi Járási Hivatala

27 KORMÁNYABLAK BELSŐ TÉR Hajdúböszörményi Járási Hivatala

28 KORMÁNYABLAK Hajdúböszörményi Járási Hivatala

29 HONLAPOK ÉS ELÉRHETŐSÉGEK A Parlament hivatalos honlapja: A Kormány honlapja: Minisztériumok elérhetősége : A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal elérhetősége: Jogszabálykereső: Nemzeti Jogszabálytár: Hajdúböszörményi Járáshoz tartozó települési honlapok: Hajdúböszörményi Járási Hivatala

30 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Hajdúböszörményi Járási Hivatala


Letölteni ppt "A járási hivatalok és az önkormányzati rendszer kapcsolata, együttműködése Előadó Dr. Ficsor László HBMKH Hajdúböszörményi Járási Hivatal hivatalvezetője."

Hasonló előadás


Google Hirdetések