Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az iskolai agresszió... diagnózis és prognózis. Definíciók Etológiai (Csányi Vilmos) Evolúciós (Struggle for life) Behavorista (S. –R. formula) Humanista.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az iskolai agresszió... diagnózis és prognózis. Definíciók Etológiai (Csányi Vilmos) Evolúciós (Struggle for life) Behavorista (S. –R. formula) Humanista."— Előadás másolata:

1 Az iskolai agresszió... diagnózis és prognózis

2 Definíciók Etológiai (Csányi Vilmos) Evolúciós (Struggle for life) Behavorista (S. –R. formula) Humanista (minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka, hogy – nyílt vagy szimbolikus formában – valakinek vagy valaminek kárt, sérelmet vagy fájdalmat okozzon) Jézusi (erőszakmentesség, vissza-nem-ütés, ellenségszeretet) (farizeusok, kufárok, tanítványok)

3 Az agresszió fajtái Pozíció elérése, státusz, hatalom, politika Birtokvédelem, saját tér Frusztrációs agresszió – akadályozás a cél elérésében Normatív, vagy morális agresszió Autóagresszió Szülői agresszió Nevelői agresszió Tanulói agresszió

4 Az agresszió színterei háborúk, forradalmak, szabadságharcok a vallások a munkahely a család a közösség az iskola (Bacher, Karácsony S.)Bacher, Karácsony S.) BOKOR???

5 Mi a helyzet az iskolában? iskola (védett)– utca (kitett) tanár – diák diák – diák diák – tanár szülő – diák szülő – tanár

6 TanévösszlétszámSNIBTMZ 2001/ / / / / / / / * forrás: okm

7 *OECD vizsgálat % Ország*lopásdiák- diák diák- tanár megfélemlítésdrog Ausztria11,536,38,89,12,3 Bulgária4,421,25,67,51,5 Lengyelorsz.12,129,45,925,35,1 Magyarorsz.24,148,222,537,47,9 Mexikó56,061,247,257,151,1 Szlovénia11,446,312,89,34,9 Szlovákia9,521,66,45,42,2 Törökország32,837,025,542,625,9 Olaszorsz.9,130,010,412,74,5

8 Mik lehetnek az okok? morális válság a szerepek válsága a közoktatás lezüllesztése a tekintély elsorvasztása a média gátlástalansága a Mammon a családok

9 További okok... az agresszió preferálása a durva, küzdősportok prioritása kereskedelmi kloakák a porosz pedagógia helyett liberális pedagógia a fejlesztés-nevelés-oktatás helyett: oktatás 3

10 Az oktatási rendszer elemi hibái arra alapoz, hogy mit nem tud a gyerek és nem arra, hogy mit tud az kérdez, aki tudja a választ és nem az, aki még esetleg nem úgy nevel, hogy nem nevel, s ez a legrosszabb nevelés a nevelési problémákat „oktatási” módszerekkel bünteti

11 Az oktatási rendszer elemi hibái úgy értékel, hogy nem (mer) értékelni = ezzel nem csak a gyermeket menti fel, hanem saját magát is nincsenek közösségi szintek (DÖK?!) a pedagógus tekintély elveszett a liberális nevelési rendszer látensen magában hordozza az agressziót (FILM!) az agressziót próbálja kezelni, nem a mögöttes okokat

12 OKTATÁ S NEVELÉS FEJLESZTÉS BEAVATÁSBEAVATÁS

13 Hagyomány Karácsony Sándor Németh László Klebelsberg Kunó

14 Köszönöm a figyelmeteket „Lélek nincs! - tanítja a modern pszichológia. Szellem nincs! - tanítja a modern filozófia. ‘Csinálj amit akarsz!’ – tanítja a modern pedagógia.” (Tanyai szilánkok)


Letölteni ppt "Az iskolai agresszió... diagnózis és prognózis. Definíciók Etológiai (Csányi Vilmos) Evolúciós (Struggle for life) Behavorista (S. –R. formula) Humanista."

Hasonló előadás


Google Hirdetések