Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PARA?digmaVÁLTÁS! NÉMETH MARGIT 2010. November 30. Ódry Színpad Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PARA?digmaVÁLTÁS! NÉMETH MARGIT 2010. November 30. Ódry Színpad Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében."— Előadás másolata:

1 PARA?digmaVÁLTÁS! NÉMETH MARGIT November 30. Ódry Színpad Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében

2 NÉMETH MARGIT | PARA?digmaVÁLTÁS!2010. November 30. A projekt szemléleti háttere  Holisztikus  Rendszerszemléletű A támogatás hálózati modellje

3 NÉMETH MARGIT | PARA?digmaVÁLTÁS!2010. November 30. • Milyen tényezők hátráltatják a tanulási és tanítási tevékenységet? – Kiemelkedő: Mo. /(T.átl.) • Tanórai rendzavarás~71% (~59%) • Lelki bántalmazás~47% (~34%) • Fizikai bántalmazás~35% (~16%) • Trágár/vulgáris beszéd ~77% (~37%) • Rongálás~54% (~26%) – Kisebb mértékű: • Iskolai alkohol és drogfogyasztás 7% (~10%) – Hasonló: • Hiányzások 46% (~45%) – Nem jellemző: • Fegyveres támadások Magyarország helyzete nemzetközi viszonylatban 2008-as TALIS felmérés (23 OECD államban, 90 ezer pedagógus - kérdőíves vizsgálat)

4 NÉMETH MARGIT | PARA?digmaVÁLTÁS!2010. November 30. Az agressziókezelés és megelőzés munkamodellje

5 NÉMETH MARGIT | PARA?digmaVÁLTÁS!2010. November 30. A Projekt felépítése Szolgáltatás - EllátásFejlesztés

6 NÉMETH MARGIT | PARA?digmaVÁLTÁS!2010. November 30. Szolgáltatás – Ellátás elemei Tanácsadás Krízis kezelés Eset- megbeszélés Konfliktus kezelés Tréningek Szupervízió Módszertani továbbképzés WEB-oldal Színházi nevelés Kortárs- képzés Fórumok Előadások Mentál- csoportok Nevelési értekezlet Módszertani anyagok

7 NÉMETH MARGIT | PARA?digmaVÁLTÁS!2010. November 30. Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 1.Pedagógus tréningek, képzések  Vezetői kompetencia fejlesztés, coaching  Szociális készségfejlesztés  Asszertív kommunikáció  Alternatív konfliktus kezelés  Resztoratív gyakorlatok, mediáció  Nevelési hatékonyság fokozás

8 NÉMETH MARGIT | PARA?digmaVÁLTÁS!2010. November 30. Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 2. Színházi nevelés  Színházlátogatás, osztálytermi színház, amatőr színpad, drámapedagógia 3. Módszertani segédanyagok  DVD-k, módszertani füzetek, kiadványok 4. Kortárs-segítő képzések

9 NÉMETH MARGIT | PARA?digmaVÁLTÁS!2010. November 30.

10 NÉMETH MARGIT | PARA?digmaVÁLTÁS!2010. November 30. Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 5.Civil szervezetek - Erőszakmentességet támogató programok – Jogismeret tréning – Resztoratív technikák, mediáció – Mentálhigiénés csoportok – Kortárs segítők képzése – Prevenciós programok (szenvedélybetegségek, környezettudatos viselkedés, egészségtudatos magatartás) – Közösségépítés, tolerancia-fejlesztés – Szex-edukáció, abúzus prevenció – Bántalmazottak terápiás ellátása – Pszichológiai-, pszichiátriai ellátás Ne bánts világ! Jogismeret

11 NÉMETH MARGIT | PARA?digmaVÁLTÁS!2010. November 30. Komplex intézményfejlesztés modellje

12 NÉMETH MARGIT | PARA?digmaVÁLTÁS!2010. November 30. Eredmények Tanácsadás: > 1,000 Krízis kezelés: 8 eset Esetmegb., szuperv. > 100 Konfliktus kezelés: 80 eset Tréningek: 1,354 fő Civilszervezetek: 12 Módszertani továbbképzés: 580 fő WEB-oldal: látogató Színházi nevelés: 4,200 fő Kortársképzés: 340 fő / 5,000 fő Fórumok, előadások: 9,720 fő Kutatások, vizsgálatok: 5 Mentál-csoport: 280 fő Nevelési értekezlet: 12,200 fő Módszert. anyagok, kiadványok > 10 Intézmény- fejlesztés: 4,000 fő Bírósági tárgyalások: 450 fő Utánkövetés: 67 intézmény

13 NÉMETH MARGIT | PARA?digmaVÁLTÁS!2010. November 30. Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "PARA?digmaVÁLTÁS! NÉMETH MARGIT 2010. November 30. Ódry Színpad Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében."

Hasonló előadás


Google Hirdetések