Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében 2010. November 30. Ódry Színpad.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében 2010. November 30. Ódry Színpad."— Előadás másolata:

1 Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében
2010. November 30. Ódry Színpad

2 A projekt szemléleti háttere
2010. November 30. A projekt szemléleti háttere Holisztikus Rendszerszemléletű A támogatás hálózati modellje

3 2010. November 30. Magyarország helyzete nemzetközi viszonylatban 2008-as TALIS felmérés (23 OECD államban, 90 ezer pedagógus - kérdőíves vizsgálat) Milyen tényezők hátráltatják a tanulási és tanítási tevékenységet? Kiemelkedő: Mo. /(T.átl.) Tanórai rendzavarás ~71% (~59%) Lelki bántalmazás ~47% (~34%) Fizikai bántalmazás ~35% (~16%) Trágár/vulgáris beszéd ~77% (~37%) Rongálás ~54% (~26%) Kisebb mértékű: Iskolai alkohol és drogfogyasztás % (~10%) Hasonló: Hiányzások % (~45%) Nem jellemző: Fegyveres támadások TALIS (Teaching and Learning International Study) Az OECD (a fejlett országok gazdasági és társadalmi fejlődést támogató kormányközi együttműködési szervezete) Nemzetközi Indikátor Munkacsoportjának (INES) az oktatás körülményeivel foglalkozó szakértői hálózata kezdeményezte azzal a céllal, hogy a részt vevő országokban összehasonlítható mutatókkal megállapítsa: • a tanárok továbbképzésének, szakmai fejlődésének jellemzőit, • a tanároknak az iskolával mint munkahellyel, illetve a tanítással kapcsolatos attitűdjeit, nézeteit és • az iskolavezetés jellemző sajátosságait. A TALIS-kutatásban részt vevő országok: OECD-tagországok Partnerországok Ausztrália Brazília Ausztria Bulgária Belgium Észtország Dánia Litvánia Írország Malajzia Izland Málta Korea Szlovénia Lengyelország Magyarország Mexikó Norvégia Olaszország Portugália Spanyolország Szlovákia Törökország Megjegyzés: a felmérésben Hollandia is részt vett, de ott az adatfelvétel nem felelt meg a mintavételi standardoknak, ezért adataik nem szerepelnek a nemzetközi összehasonlításban.

4 Az agressziókezelés és megelőzés munkamodellje
2010. November 30. Az agressziókezelés és megelőzés munkamodellje

5 Szolgáltatás - Ellátás
2010. November 30. A Projekt felépítése Szolgáltatás - Ellátás Fejlesztés

6 Szolgáltatás – Ellátás elemei
2010. November 30. Szolgáltatás – Ellátás elemei Tanácsadás Konfliktus kezelés Krízis kezelés Tréningek Módszertani továbbképzés Módszertani anyagok Eset-megbeszélés Szupervízió Nevelési értekezlet Színházi nevelés Kortárs-képzés Mentál-csoportok WEB-oldal Fórumok Előadások

7 Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben
2010. November 30. Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 1. Pedagógus tréningek, képzések Vezetői kompetencia fejlesztés, coaching Szociális készségfejlesztés Asszertív kommunikáció Alternatív konfliktus kezelés Resztoratív gyakorlatok, mediáció Nevelési hatékonyság fokozás

8 Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben
2010. November 30. Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 2. Színházi nevelés Színházlátogatás, osztálytermi színház, amatőr színpad, drámapedagógia 3. Módszertani segédanyagok DVD-k, módszertani füzetek, kiadványok 4. Kortárs-segítő képzések

9 2010. November 30.

10 Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben
2010. November 30. Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 5. Civil szervezetek - Erőszakmentességet támogató programok Jogismeret tréning Resztoratív technikák, mediáció Mentálhigiénés csoportok Kortárs segítők képzése Prevenciós programok (szenvedélybetegségek, környezettudatos viselkedés, egészségtudatos magatartás) Közösségépítés, tolerancia-fejlesztés Szex-edukáció, abúzus prevenció Bántalmazottak terápiás ellátása Pszichológiai-, pszichiátriai ellátás Jogismeret Ne bánts világ!

11 Komplex intézményfejlesztés modellje
2010. November 30. Komplex intézményfejlesztés modellje

12 Eredmények Tanácsadás: > 1,000 Konfliktus kezelés: 80 eset
2010. November 30. Eredmények Tanácsadás: > 1,000 Konfliktus kezelés: 80 eset Krízis kezelés: 8 eset Tréningek: 1,354 fő Módszertani továbbképzés: 580 fő Módszert. anyagok, kiadványok > 10 Esetmegb., szuperv. > 100 Civilszervezetek: 12 Nevelési értekezlet: 12,200 fő Színházi nevelés: 4,200 fő Kortársképzés: 340 fő / 5,000 fő Mentál-csoport: 280 fő WEB-oldal: látogató Bírósági tárgyalások: fő Kutatások, vizsgálatok: 5 Intézmény-fejlesztés: 4,000 fő Fórumok, előadások: 9,720 fő Utánkövetés: 67 intézmény

13 Köszönöm a figyelmet! Nemeth.Margit@FPPTI.hu
2010. November 30. Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében 2010. November 30. Ódry Színpad."

Hasonló előadás


Google Hirdetések