Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Csapatban a szakmával „Csapatjátékosok” © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 7. Nevelőszülői módszertan.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Csapatban a szakmával „Csapatjátékosok” © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 7. Nevelőszülői módszertan."— Előadás másolata:

1 Csapatban a szakmával „Csapatjátékosok” © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 7. Nevelőszülői módszertan

2 Tartalom Az együttműködés szereplői ►A bajban levő család ►A családgondozó (alapellátás) ►A hatóság – gyámhivatal ►Javaslattevők, tanácsadók, GYV gyám ►A gondozási hely – nevelőszülő ►A gyerek – a gyerek jövője Egymásra utaltságunk ►Tisztelet, megbecsülés, lelkesítés ►Lépések a fejlődés irányába © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan 7.

3 „Minél nagyobb egy csoport lojalitása a csapat irányába, annál nagyobb a motiváció a tagok között, hogy megvalósítsa a csoport céljait, és nagyobb a valószínűsége annak, hogy el is fogják érni céljaikat.” Rensis Likert Rensis Likert © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan 7.

4 A bajban levő család - szülő ►A család vagy rokonok, akitől súlyos veszélyeztetés miatt el kellett venni a gyermekeket ►Gyermekével magára maradt édesanya, aki mindezek mellett súlyosan veszélyezteti gyermekét ►A szülő, aki lehetőséget kap arra, hogy kapcsolatot tartson gyermekével, és mindent megtegyen családja újra egyesítése érdekében © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan „Csapatjátékosok” 7.

5 A családgondozó - alapellátás ►A védőnő, óvoda, iskola, kórház, szomszédok, rendőrség… által beérkező súlyos veszélyeztető jelzések fogadója ►Az eset gyors feltérképezése, mérlegelése után hatósági intézkedést kezdeményezett. ►Az általános családgondozói munkája, javaslattételei nem értek célba, kérnie kellett a gyámhatóságtól a gyermek(ek) elhelyezését. © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan „Csapatjátékosok” 7.

6 A hatóság – a gyámhivatal ►Begyűjti a családgondozóktól, további tanúktól, később a szakszolgálattól a javaslatokat, és tapasztalva, hogy a gyermek nem lehet szülőjénél, határozatban rendelkezik a gyermek elvételéről. ►A gyámhivatal számára a pontos és részletes információ ad segítséget, hogy a jogszabályok alapján jó döntést hozzon. © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan „Csapatjátékosok” 7.

7 A szakértői bizottság (TEGYESZ) ►A szakértői bizottság az ideiglenes elhelyezés előtt / közben / után, illetve gondozási hely változás esetén gyer- mekorvos, pszichológus, gyógype- dagógus, szociális munkás részvé- telével javaslatot tesz a gyermek gon- dozási szükségletére (normál, külön- leges, speciális), illetve gondozási formájára (nevelőszülő vagy gyermekotthon) valamelyik formájára. © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan „Csapatjátékosok” 7.

8 Az elhelyezési csoport (TEGYESZ) ►Az elhelyezési csoport a szakértői bizottság javaslatát ismerteti a gyermekelhelyezés szereplőivel (vér szerinti szülő, gyermek – ha életkora lehetővé teszi, nevelőszülők, gyámhivatal munkatársa… ►Ezután tanácskozás keretében közös álláspontot alakít ki a gyámhivatal részére a gyermek sorsát érintő megalapozott döntéshez. © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan „Csapatjátékosok” 7.

9 A gyám, a gyermekvédelmi gyám ►Aki a befogadott gyermek érdekeit képviseli nagykorúvá válásáig, vagy ameddig nem kerül vissza a családjá- ba, vagy örökbe fogadó családba. ►A gyámság területei: (1) gondozás- nevelés, (2) törvényes képviselet és (3) vagyonkezelés ►Akik már legalább két éve nevelik befogadott gyermeküket, „részgyámságot” vállalhatnak. © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan „Csapatjátékosok” 7.

10 A nevelőszülői tanácsadó ►Ő látogatja leggyakrabban a nevelőcsaládot, jó esetben éves terv alapján az aktuális kérdések mellett a gyermekek ellátási és nevelési szükségleteiről tanácskozik a nevelőszülőkkel. ►Ellenőrzi, hogy a befogadott gyermek szükségletei teljesülnek-e, működik-e a kapcsolattartás. ►Ő is figyelemmel kíséri a gyermek tanulmányait. © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan „Csapatjátékosok” 7.

11 A nevelőszülő – gondozási hely ►2014-től jelentősebb anyagi megbecsüléssel, foglalkoztatási jogviszonnyal ismerik el a nevelőszülői munkát. ►A befogadott gyermek „barátja” és olykor ellensége, védelme, otthona. ►Nagy erkölcsi megbecsülésre is érdemes szakma – hivatásszerűen kevesen vállalják, nehéz a 21. századi gyermekekkel. ►A jól működő nevelőcsaládot természetesnek tekintjük, ha baj van a gyermekkel, akkor viszont sokszor a nevelőszülőnél keressük a hibát. © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan „Csapatjátékosok” 7.

12 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan „Csapatjátékosok” 7. A nevelőszülő – gondozási hely ►A nevelőszülőnek kell a legtöbb szakmai ismerettel rendelkeznie a gyermeknevelésről, a gyermek valós szükségleteiről, hogy a gyermek számára ne csupán szép / egy emlék, hanem az eredményes felnőtté válás igazi támogatója legyen. ►Nem kell a nevelőszülőséghez sem tökéletesnek lenni, de késznek lenni a tanulásra és fejlődésre igen!

13 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan „Csapatjátékosok” 7. A gyerek, a gyerek jövője ►Aki a sok szakember között elveszhet, de mindannyiunk felelőssége, hogy a szükségletei befogadását követően ne szenvedjenek csorbát. ►A gyermekvédelmi szakellátásban élő gyermekek sokszor otthontalanok, „árván” magabiztosak, bátran és titokban félnek a jövőtől. ►Biztosan felnőnek, de hogyan?

14 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan Egymásra utaltságunk 7. Tisztelet és jóindulat Megbecsülés, barátság Lelkesedés

15 © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan Egymásra utaltságunk 7. Lépések a fejlődés irányába ►Nyitottság, vágy és hit a fejlődés lehetőségéért. ►Fejlődni a csapattal való együttműködésben, egymás elfogadásában, egymástól való tanulásban - esetmegbeszélések. ►A szakterületünkben fellelhető szemléletmódok, jó gyakorlatok megismerése, beépítése saját gyakorlatunkba.

16 Folytatás Hogyan válhatunk nevelőszülővé? © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan 7. Kerüld az önmegvalósító embereket, keresd azokat, akik akarnak és tudnak csapatban dolgozni.

17 Köszönöm a figyelmet! Vége Reménység Nevelőszülői Hálózat Dél-Dunántúl / Nevelőszülői módszertan 7. © Bánhidi Tibor


Letölteni ppt "Csapatban a szakmával „Csapatjátékosok” © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 7. Nevelőszülői módszertan."

Hasonló előadás


Google Hirdetések