Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Aktív, egészséges életmód alsó tagozatos diákoknak Lelovics Zsuzsanna Kovács Ildikó © A tananyag a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége szellemi terméke,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Aktív, egészséges életmód alsó tagozatos diákoknak Lelovics Zsuzsanna Kovács Ildikó © A tananyag a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége szellemi terméke,"— Előadás másolata:

1 Aktív, egészséges életmód alsó tagozatos diákoknak Lelovics Zsuzsanna Kovács Ildikó © A tananyag a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége szellemi terméke, bármilyen változtatás csak a MDOSZ írásbeli engedélyével lehetséges.

2 2 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Az egészség Mi az egészség? Mit tehetsz az egészséged érdekében?

3 3 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Miért fontos a megfelelő táplálkozás? Érezd jól magad! Ne légy beteg vagy elhízott! Nagyra nőjj, izmos legyél! Ne fáradj el hamar! Jól fogjon az agyad!

4 4 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Ne csak egyél, hanem táplálkozz! Sokat és finomat szeretek enni! Ez nem baj. Fontos, hogy ügyelj a mennyiségre és összetételre!

5 5 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Az ételek-italok legfontosabb összetevői Víz Energia (Zsírok, szénhidrátok) Építőanyagok (Fehérjék, ásványi anyagok) Szabályozó anyagok (Vitaminok, ásványi anyagok)

6 6 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Szervezetünknek energiára van szüksége Nem mindegy, hogy mit „tankolunk”!

7 7 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Energia „mérleghinta” Amit megeszel és megiszol, abból van energiád, abból növekedsz és tested abból újul meg.

8 8 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Napi energiaszükséglet alapanyagcsere házi munka, tanulás sport Összes

9 9 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége EnergiafelhasználásEnergiafelhasználás 1 óra testmozgás ~ fél liter üdítőital energiatartalma fél óra kocogás ~ 2–3 gombóc fagyi

10 10 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége A sportolás energiaigénye Válassz neked tetsző és a korodnak megfelelő sportágat! Nem mindegyik ilyen!

11 11 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Kiegyensúlyozott étrend

12 12 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Hogyan épül fel a táplálkozási piramis?

13 13 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Napi 5 étkezés Reggeli 20% Tízórai 10% Ebéd 40% Uzsonna 10% Vacsora 20%

14 14 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Esztek-e ezen kívül is?

15 15 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Mennyit együnk? Zöldségek, gyümölcsök naponta 3–4 alkalommal Gabonafélék, burgonya napi 3–4 adagban Tej és tejtermékek napi 3 adagban Húsok, hal, szárazhüvelyesek naponta 1 adag Tojás hetente 2 alkalommal Zsírok, zsíros ételek naponta maximum 7 dkg Édességek, rágcsálnivalók ritkán

16 16 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Napi folyadékszükséglet Felkelés után Reggelihez Délelőtt, szünetekben Ebédhez Délután Vacsorához Vacsora és lefekvés között 7

17 17 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége ÖsszefoglalásÖsszefoglalás Emlékszel? Így kezdtük az órát: lehet, hogy mennyiségileg sokat és jóízűen eszel, mégsem biztos, hogy mindazt fogyasztod, amire szervezetednek szüksége van. Légy tudatos! Ne csak egyél, gondold át, és táplálkozz okosan!


Letölteni ppt "Aktív, egészséges életmód alsó tagozatos diákoknak Lelovics Zsuzsanna Kovács Ildikó © A tananyag a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége szellemi terméke,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések