Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hálózatolás ? Akkor htk01! Gödöllő 2010 Katona Zsuzsanna BGF PSZK A konnektivista tanulásról „Amikor az egész több, mint a részek összessége”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hálózatolás ? Akkor htk01! Gödöllő 2010 Katona Zsuzsanna BGF PSZK A konnektivista tanulásról „Amikor az egész több, mint a részek összessége”"— Előadás másolata:

1 Hálózatolás ? Akkor htk01! Gödöllő 2010 Katona Zsuzsanna BGF PSZK A konnektivista tanulásról „Amikor az egész több, mint a részek összessége”

2 Miért htk01? Elindítója és katalizátora Kulcsár Zsolt (kulcsi) és Palócz István (pp) Alapja: amerikai példa Downes és Siemens konnektivizmusról szóló képzése (cck08). Ütemterv: heti ill. napi bontásban Az IKT alkalmazása a házi feladatokban A résztvevők aktivitásának mérése Állandó kapcsolattartás egymással és a résztvevőkkel – valós időben és az Interneten bármikor Kitekintés a jövőre

3  Résztvevők: 200 fő, aktív fő  Oktatási szakemberek, intézményi dolgozók, diákok, könyvtárosok, szervezők, tanárok, számítástechnikai szakemberek  Ki milyen elvárásokkal indul a tanfolyamnak?  Bemutatkozások: profil, elérhetőség  Ki hogyan alkalmazza a közösségi, megosztó portálokat? A kurzus jellege

4 A kurzus célja: „…hogy a konnektivizmus névvel fémjelezett tanuláselméletet ismertté tegye Magyarországon.” „A htk01 hat héten át tartó kurzus, mely a hálózatelméletek oktatásban és tanulásban való alkalmazásáról kínál egy egységes keretet. Arra keressük a választ, hogy miként valósítható meg a digitalizált világunkban az a tanulóközpontú szemlélet, melyet Carl Rogers, George Siemens és Stephen Downes nevei fémjeleznek. A kurzus abban nyújt segítséget nekem és neked, amennyiben részt veszel benne, hogy mind technológiailag, mind módszertanilag megértsük és használjuk a konnektivizmus eszköztárát.” ( Kulcsár Zsolt )

5  1. Mi a konnektivizmus?1. Mi a konnektivizmus?  2. Hálózati tudásépítés2. Hálózati tudásépítés  3. Hálózatok tulajdonságai3. Hálózatok tulajdonságai  4. Netokrácia4. Netokrácia  5. Az inspirátor5. Az inspirátor  6. A konnektivizmus jövője6. A konnektivizmus jövője A kurzus tematikája

6  RRS olvasó: könnyebb áttekinthetőség  Szakmai blog: inspirál  Twitter: gyors interakció  Diigo: hivatkozásmegosztás  Delicious:megosztás, könyvjelzőzés  Facebook, LinkedIn: profil, megosztás Feladat: Az Internetes információs eszközök aktivizálása

7 Amire oda kellett figyelni Webináriumok (heti szinten) Házi feladatok (két példa) Reflexiók (napi szinten) Blogbejegyzések (napi/heti szinten) Témaböngészők (kapcsolódó gondolatok) Irodalom

8 Időn és téren át…

9 Szervezési példa: Google naptár  Mi Ollé János - online beszélgetés  Mikor sze 10:00 – sze 11:00  Létrehozta: a következő nevében: htk01

10 További feladatok: Fogalomtérkép készítése (Pl. Cmap) Az értelmes és ismétléses tanulás közötti különbség Jegyzetelés „ A fogalomtérképek karakterisztikái: fogalmak és mondatok kapcsolatáról, hierarchikus kapcsolatokról, a kereszthivatkozásokról.” Gondolattérkép vs fogalomtérkép

11 Az én fogalomtérképem

12 E. De Bono: Tanítsd meg önmagad gondolkodni!  É rezhetően sokat fektettek be a tutoraink.....  Folyamat á ban é rdekes volt, mindig ú j volt a t é ma, de m é gis kapcsol ó dtak egym á shoz a dolgok.  Olykor vegyes é rz é seim t á madtak, mert nem mindig mentek j ó l a dolgok, az időm se volt elég.  Mivel az ember nem f ö lt é tlen tudja mag á t napra k é szen tartani, ha nem musz á j, j ó lenne egy laza keretet fenntartani..  Sok forr á s, sok eredeti gondolat,. amelyek - gondolom, a j ö vőben is gondolat é bresztők maradnak és hasznos í that ó ak lesznek.

13 Következtetések Költséghatékony Anyagfeltöltés: sokoldalú Személyes kapcsolat Konzultáció „Végtelen” források

14 Oklevelem

15 Kapcsolódó irodalom  Csermely Péter: A rejtett hálózatok ereje  George Siemens: Connectivism. A learning theory for the digital age. (Konnektivizmus: egy tanuláselmélet a digitális korszak számára)  Dr. Bessenyei István: Tanulás és tanítás az információs- társadalombanTanulás és tanítás az információs- társadalomban  Duchon Jenő: Valódi tanulás a virtuális világbanValódi tanulás a virtuális világban  Kulcsár Zsolt: A hálózat alapú tanulásA hálózat alapú tanulás  Palócz István: ÖnoktatásÖnoktatás  Nyíri Kristóf: Bevezetés. Az információs társadalomtól a tudásközösségekigBevezetés. Az információs társadalomtól a tudásközösségekig Kulcsár Zsolt: Az integratív e-learning felé lásd még: integratív e-learning feléhttp://moly.hu/polcok/htk01

16 További irodalom Barabási Albert László: Behálózva L. Friedman: És mégis lapos a Föld Daniel H. Pink: A megújult elme E. de Bono: Tanítsd meg önmagad gondolkodni! James Surowiecki: A tömegek bölcsessége Ken Wilber: Integrálszemlélet Bard-Söderquist: Netocracy – The New Power Elite and Life after capitalism Joseph D. Novak & Alberto J. Cañas: The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct and Use Them


Letölteni ppt "Hálózatolás ? Akkor htk01! Gödöllő 2010 Katona Zsuzsanna BGF PSZK A konnektivista tanulásról „Amikor az egész több, mint a részek összessége”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések