Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mintacím szerkesztése Tanárok és diákok a Facebookon XXI. századi köznevelés - Nyitókonferencia Tóth-Mózer Szilvia Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mintacím szerkesztése Tanárok és diákok a Facebookon XXI. századi köznevelés - Nyitókonferencia Tóth-Mózer Szilvia Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit."— Előadás másolata:

1 Mintacím szerkesztése Tanárok és diákok a Facebookon XXI. századi köznevelés - Nyitókonferencia Tóth-Mózer Szilvia Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.

2 Always online - always on Facebook • Magyarországon regisztrált felhasználó • 44,05%-os penetráció, a felhasználók csaknem fele 25 év alatti

3 Szocializáció a Facebookon • Mémek= Kulturális átadás másolható és másolódó alapegységei (Richard Dawkins, 1976) • Régi értékek, új közvetítő?

4 A tanulók megismerése IKT-val támogatott tanulás Online tanulási környezet Közösségi oldalak Tanulói produktumok direkt Gondolattérkép készítése, pl. asszociációk Fórum- hozzászólások Üzenetváltások, kommentek Feltöltött fényképek, posztok, blog- bejegyzések indirekt Kollaboratív tartalomfejlesztés pl. együttműködési készség Honlap-/blog- design Online szociometria (csoportaktivitás, ki kit lájkol) Digitális lábnyomok szervezett Szavazó- rendszerek, diagnosztikus értékelés Online kérdőívek, logfájlok (tanulási szokások) Profilelemzés Digitális kompetencia és felhasználói szokások Tóth-Mózer, 2013

5 Facebook az iskolában? tájékoztatás Iskolai hírek, események Osztálybeli események, határidők oktatásszervezés Házi feladatok, hiányzók értesítése Tanulmányi programok projektek TartalomTevékenység

6 Oldalak és csoportok Facebook oldalak • Nyitott közösségek • Reklám és márkaépítés • Termékek • Hírességek • Énmárka építése Facebook csoportok • Nyitott és zárt csoportok • Kurzusok • Projektek • Ötletek • Alumni

7 Tanári profilok – mit ne? • Spamok, hoaxok • Magánéleti válság • Szexualizált tartalmak • Bizalmas jellegű fényképek, oversharing • Ízléstelen viccek • Politikai nézetek Példamutatás? Rejtőzködés? Hitelesség?

8 A kapcsolatkezdeményezés és –fogadás dimenziói a tanulók részéről IDEÁLIS BELETÖRŐDŐ UDVARIAS ELZÁRKÓZÓ TARTÓZKODÓ VÁLOGATÓS BARÁTKOZÓ REJTŐZKÖDŐ A=AKTÍV P=PASSZÍV T=TUDATOS N=NEM TUDATOS NY=NYITOTT Z=ZÁRKÓZOTT

9 Védekező stratégiák

10 Digitális lábnyomok, internetbiztonság • Nem csak az adatokkal való visszaélésről van szó • Adatvédelmi beállításokon innen és túl AgresszorÁldozatMobbing Közönség

11 Az ökológiai modell Egyén Mikrorendszer Exorendszer Makrorendszer Bronfenbrenner, 1979 család kultúra törvények történelem kortársak gazdasági rendszer iskola szomszédság tágabb család média

12 Közösség, de mekkora? Metaforák száma

13 A Facebook kötelék, de miféle? Fogság Kapcsolat lehetősége Pozitív érzelmi kötelék 217 metafora502 metafora219 metafora

14 Irodalom Bronfenbrenner: Ecological Systems Theory Kövecses Zoltán: A metafora Ollé János – Papp-Danka Adrienn – Lévai Dóra – Tóth-Mózer Szilvia – Virányi Anita: Oktatásinformatikai módszerek Social Bakers- Tóth-Mózer Szilvia — Lévai Dóra: Az online közösségi oldalon lévő tanár- diák kapcsolat kezdeményezése és fogadása a metaforák tükrében

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Mintacím szerkesztése Tanárok és diákok a Facebookon XXI. századi köznevelés - Nyitókonferencia Tóth-Mózer Szilvia Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit."

Hasonló előadás


Google Hirdetések