Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tesztkép szélesvásznú (16:9-es) bemutatókhoz Oldalarányteszt (Normális esetben ez egy kör) 16x9 4x3 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tesztkép szélesvásznú (16:9-es) bemutatókhoz Oldalarányteszt (Normális esetben ez egy kör) 16x9 4x3 1."— Előadás másolata:

1 Tesztkép szélesvásznú (16:9-es) bemutatókhoz Oldalarányteszt (Normális esetben ez egy kör) 16x9 4x3 1

2 A MATEMATIKAI TEHETSÉG GONDOZÁSA – DIGITÁLISAN KALLÓS BÉLA SZENT IMRE KATOLIKUS GIMNÁZIUM NYÍREGYHÁZA Budapest,

3 A matematikai tehetséggondozás digitális formái  Szakmai blogok  Online nyári matematikaszakkör  Online „tanóra”(wiziq.com)  Internetes versenyek  Matematikai „szoftverek” használata 3

4 Szakmai blogok  Inspiráció: Kulcsár Zsolt és Palócz István,  február és március,  Hálózati tanulás (konnektivizmus)   Szemléletváltás: nem kell félni a tudásunk megosztástól – nem leszünk szegényebbek, sőt… 4

5 Szakmai blogok  Fülöp-szigeteki egyetemi oktató: Guillermo Bautista  5

6 10 ok, ami miatt minden matematikatanárnak blogolni kellene…  A blogírás fejleszti a kommunikációs készségeidet  A blogírás fejleszti a kreativitásodat  Elősegíti az élethosszig tartó tanulást  Segíti, hogy elraktározd a tanítási/tanulási anyagaidat  A web szakértője leszel 6

7 10 ok, ami miatt minden matematikatanárnak blogolni kellene…  Megismertet más szakemberekkel  Számos lehetőség nyílik meg előtted  Segít abban, hogy elkezdj „publikálni”  Segít abban, hogy taníts másokat és tanulj is tőlük  Segít abban, hogy egy kis extra bevételed legyen 7

8 Szakmai blogok    Dan Meyer blogja  Ivony Ildikó blogjai  Terence Tao blogja 8

9 Rendet vágni a káoszban…  Google RSS-olvasó  Okostelefonnal/tablettel akár este lefekvés előtt is gyorsan végigolvasha- tók az új bejegyzések 9

10 Saját blogom • • Egyszerű LATEX szerkesztési lehetőség pl. $latex x_1^2+\frac{x+2}{x-1}=\sqrt{3x}$ 10

11 TEX  https://www.komal.hu/munkafuzet/munkafuzet.cgi?a=tk Kb. 1 óra alatt megtanulhatók az alapok   11

12 Youtube csatornám: youtube.com/kallosbela 12

13 Youtube csatornám: youtube.com/kallosbela 13

14 Online nyári matematikaszakkör (matszakk01)  Komoly tehetséggondozó munka nem létezik nyári tehetséggondozás nélkül  2010 július  7-8. osztályosok részére (10 fő)  matszakk01.blogspot.hu  Minden reggel egy kb perces videó példafeladatokkal.  Minden nap néhány versenyfeladat kitűzése.  A megoldásokat Google dokumentumba (TEX) kellett feltölteni.  A résztvevők folyamatos visszajelzést kaptak a munkájukról. A hét végén értékeltem őket.  Folyamatos visszajelzést kértem tőlük (Google-űrlap)  Minden este néhány érdekes (matematikához kapcsolódó) videoklip vagy TED (ted.com) előadás. 14

15 Online nyári matematikaszakkör (matszakk01) Előnyök  Nem kell elutazni  Kevés költséggel megvalósítható  Később is felhasználható anyagok létrehozása  Akár több száz diák számára is elérhető egyszerre Hátrányok  Nem könnyű felismerni, hogy megfelelő-e a feladatok nehézsége a résztvevők számára (kevés korrekciós és interaktív lehetőség)  Nagyon jó informatikai eszközöket igényel  Sok időt vesz igénybe a személyre szóló, igényes visszajelzés 15

16 Online „tanóra”,  Digitalizáló táblával jól használható  Gyors internet kapcsolatot igényel (kb Mb/s megfelelő)  Az órák automatikusan felvehetők és ismét lejátszhatók lejátszhatók 16

17 Online „tanóra”, 17

18 Internetes versenyek  éves gyerekeknek  minden év február 1-én indul a felkészülés  48 órás „verseny” március elején  nagyon szép oklevelek nyomtathatók a végénszép oklevelek 18

19 Internetes versenyek  purplecomet.org  6 fős csapatok részére tavasszal  két kategória (6-8.oszt. – 60 prec; 9-12.oszt. – 90 perc)  a feladatok magyarul is elérhetők (a mentor tölti le a verseny előtt) 19

20 Internetes versenyek  Az USA diákolimpiai csapatának vezetője az egyik főszervező  könnyű csalni, (de nem érdemes)  számítógépes szoftverek is használhatók a megoldáshoz  a matektanar.wordpress.com-on egy sorozatot indítottam a korábbi feladatokról 20

21 Matematikai „szoftverek”  Geogebra (hamarosan 3D-ben is)  wolframalpha.com – ingyenes(?),(Mathematica)  Maple (Geogebra, wxMaxima, SmallBasic)  Excel 21

22 wolframalpha.com 22

23 wolframalpha.com 23

24 wolframalpha.com 24

25 wolframalpha.com 25

26 wolframalpha.com 26

27 wolframalpha.com 27

28 wolframalpha.com 28

29 wolframalpha.com 29

30 wolframalpha.com 30

31 wolframalpha.com 31

32 wolframalpha.com 32

33 Néhány feladat a - ről 5. Melyik a legkisebb pozitív egész szám, amely osztható 1-től 20-ig minden egész számmal? lcm(1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20) 6. (1+2+…+100) 2 -( … )=? (1+2+…+100)^2-(1^2+ 2^2+…+ 100^2)=? 7. Mi az prímszám? (10001th prime number?) 33

34 Néhány feladat a - ről 9. Pontosan egy olyan Pitagoraszi-számhármas (a 2 +b 2 =c 2 ) létezik, amire a+b+c=1000. Mivel egyenlő abc? (a^2+b^2=c^2, a+b+c=1000 integer solution) 34

35 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Tesztkép szélesvásznú (16:9-es) bemutatókhoz Oldalarányteszt (Normális esetben ez egy kör) 16x9 4x3 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések