Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az m-kormányzati megoldások jelene és jövője Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az m-kormányzati megoldások jelene és jövője Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai."— Előadás másolata:

1

2 Az m-kormányzati megoldások jelene és jövője Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék E-government Kutatócsoport balazs.budai@e-government.hu www.e-government.hu +36-20-966-0454

3 Tartalom A mobil-kommunikáción alapuló szolgáltatásokat befolyásoló tényezők  A frekvenciák használata, telítettsége  Felhasználók száma, intenzitása, attitűd  Meglévő pilotok száma, nemzetközi (leginkább EU-s) minták  Közigazgatási IKT használat, műveltség és attitűd (zirci trend)  Közigazgatási korszerűsítés (kistérségi együttműködés), szervezet- átvilágítás, ügymenet-racionalizálás;  Technikai szabályozottság (szabványok - kompatibilitás)  Jogi szabályozottság  Helyzettudatosságra alapuló szolgáltatások lehetőségei

4  A hasznosítható frekvencia nem korlátlan erőforrás  A frekvenciák az állami akarat és a technológia fejlődése függvényében nyílnak meg.  9KHz-100 illetve 275 GHz-ig szabályozott (NHH jelentősége)  Szabályozási szempontok:  funkcionális (mit szolgáljon?) - (pl.: EDR: TETRA – TETRAPOL?)  gazdaságossági (mit érdemes, hogy szolgáljon?)  milyen formában – beruházás, szolgáltatás-vásárlás, bérlet?  Koncesszió (koncesszió Magyarországon)  Az ötödik koncesszió és a közigazgatás (mint a wholesale piac lehetséges meghatározója) lehetősége.  N+2 piaci szereplő 2006-tól?  A frekvenciák telítettsége

5

6 Rogers S-görbéje: - Újítók (2,5%) - Korai adaptálók (13,5%) - Korai többség (34%) - Kései (szükségszerű) többség (34%) - Lemaradók (16%)  Itthon is megfigyelhető, az IKT majd minden területén  Jelenleg intenzív fejlődés  Az nyer, aki szolgáltat, ebben a közigazgatás előtt óriási lehetőségek nyílnak meg. Felhasználók száma, intenzitása, attitűd

7

8  Ötletforrások:  meglévő (nem feltétlenül elektronikus és nem feltétlenül közigazgatási) módszerek adaptálása  Külföldi (bevált) módszerek adaptálása  Magyarország SMS-alapú (!) „best practice-ei”:  XVIII. Kerületi önkormányzat SMS-ügyfélszolgálati modulja  BM időpontkérés okmányokra  BM gépjárműlekérdezés  OFI információk felvételizőknek  BRFK segélykérő SMS  Hajdúszoboszló és környéke iSMS  (M-parking)  Technológiák:  Pl. Finnország – NOKIA  WPKI Meglévő pilotok száma, nemzetközi (leginkább EU-s) minták

9 Sri Lanka – Finnország: Véradás SMS-ben (előzetes egyeztetéssel) Törökország: Földrengés figyelmeztetés SMS-ben Rushmoor (Anglia): Infotxt – akutális szórakozási időtöltési lehetőségekről, árvízről, útkarbantartásról (vö: Hajdúszoboszló: Méhészek értesítése permetezéskor) Cannes: Közhasznú és szórakoztató információk SMS-ben Norvégia: Adózás SMS-ben (Finnek is) Norvégia: Körzetfüggő trafipax szolgáltatás Helsinki, Bécs: Jegyvásárlás SMS-ben New York: Terroristaveszély értesítés az eü-személyzetnek Skócia: SMS emlékeztető a lakbér tartozásokról Meglévő pilotok száma, nemzetközi (leginkább EU-s) minták

10 Cape Town: SMS-értesítés gyógyszerek beszedéséről EU: e-Merge (GPS automatikával, légzsáktól függő működés) Malajzia: SMS-ben kimondható válás Németország: SMS alapú katasztrófa-értesítő rendszer (20 perc alatt az egész lakosságot eléri) Szingapúr: My eCitizen feliratkozás után figyelmeztet pl.: lejárt igazolványra, adófizetésre, könyvtári díjfizetésre, orvosi vizsgálatra, valamint közleményeket ad Kanada: Wireless Portál (Kontaktok, határátlépésnél becsült várakozási idő, útlevéllel kapcsolatos szolgáltatások: kétnyelven) Meglévő pilotok száma, nemzetközi (leginkább EU-s) minták

11 Málta: Mobil kormányzati portál (igazolványok lejárata, turisztikai-, kereskedelmi és hajózási engedélyekről értesítés, vizsgaeredmény értesítő) Virginia állam (USA): Mobil eszközökre optimalizált információ lekérések http://www.vipnet.org/mobilegov/http://www.vipnet.org/mobilegov/ Dél-Korea: U-Korea program (Ubiquitous); Bárhonnan-bármikor Dél-Afrika: M-kormányzati alapozó tanulmány (nem kockáztatja a tecnhológiák közötti választást, minden technológiához elterjedtséget, árat, fejlesztési időtávot, felhasználási lehetőséget köt) A szolgáltatások száma napról napra tömegesen nő! Meglévő pilotok száma, nemzetközi (leginkább EU-s) minták

12 - A közigazgatás „öröksége” a korszerűtlenség - Attitűdvizsgálat több helyütt - Eredménye: tudás, eszköz, affinitás alacsony - Fókuszt a mobiltelefonra! - Ügyélkapcsolati prioritás miatt: - Call centerek és contact centerek - Integrált CRM megoldások - Egyéb IP-alapú (mobiltelefonos) kapcsolattartási lehetőségek - A „hagyományos” párhuzamos fenntartása mellett Közigazgatási IKT használat, műveltség és attitűd

13  A hazai önkormányzati rendszer korszerűtlen, nehézkes, túlsúlyos stb.  Ügymenetek ugyancsak  Az alap (a talaj) inog: kistérségek, régiók  Így nemcsak a jövő, de a jelen is meghatározó Közigazgatási korszerűsítés (kistérségi együttműködés, szervezet-átvilágítás, ügymenet-racionalizálás

14  Szabályozottság, vagy annak hiánya meghatározó (pl.: USA)  Frekvencihasználat államon kívüli szabványosítása (gyártói konzorciumok)  A közigazgatás akkor tudja nyújtani szolgáltatásait, ha mindenki számára egyformán elérhető (Voda)  IDA program (Interchange of Data between Administrations)  Ezzel elkerülhetők a vertikálisan és horizontálisan is „szigetszerű alkalmazások” Technikai szabályozottság (szabványok – kompatibilitás)

15  A jogi szabályozás minden eddigi terület mögött felfedezhető  Az államfelfogás lehet liberális és konzervatív  Vannak árnyalatok:  Konzervatív Szingapúr vs. konzervatív Kína  Liberális USA vs. liberális Dánia  Dán diszkont szolgáltatók – dán mobil pokol  Előfizetés 0 EUR, SMS 0,03 EUR, percdíj 0,09 EUR!  Ezek gerjesztik a használatot!  Visszaveti az adatvédelem és adatbiztonság alulszabályozása, kiforratlansága – lassú felzárkózás  Új KET? Ügyfélkapú? M-adózás? Jogi szabályozottság, piaci jellemzők (Dánia pokla versus állami monopólium)

16  A mai 2-2,5 G-s technológiák csúcsa (egyben a közigazgatás egyik lehetősége)  Kereskedelem már felismerte (N-gage)  EU-s közigazgatás felismerte (e-Merge)  Példa a felhasználó-barátságra, szolgáltató jellegre  Veszély: intim-szférába behatolás riasztó Egyéb sötét lovak: Helyzettudatosságra épülő szolgáltatások

17 3G? 4G? Egyik sem? Talán mindkettő felváltva, fokozatosan? A fentiektől rövidtávon függ... Jövő?

18 Köszönöm figyelmüket! Viszontlátásra! balazs.budai@e-government.hu


Letölteni ppt "Az m-kormányzati megoldások jelene és jövője Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések