Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közigazgatási technológia E-önkormányzat. Közigazgatás főirányai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közigazgatási technológia E-önkormányzat. Közigazgatás főirányai."— Előadás másolata:

1 Közigazgatási technológia E-önkormányzat

2 Közigazgatás főirányai

3 E-önkormányzat törekvései Jól működő belső folyamatok (back office) Széles körű szolgáltatások (front office) Információhoz jutás biztosítása Véleménynyilvánítás biztosítása Nyitott, átlátható közszféra megteremtése Tudásalapú társadalom megteremtése Versenyképesség erősítése

4 E-önkormányzat - SWOT Erősség(ek): információs írástudó pályakezdő (fiatal) önkormányzati tisztviselők, köztisztviselők (továbbadás képessége)

5 E-önkormányzat - SWOT Gyengeségek: önkormányzatok jogi alapjai politikai prioritások (szakmailag indokolt arányoktól való eltérés) megszokás, érdektelenség vezetői elkötelezettség hiánya önkormányzati stratégia hiánya

6 E-önkormányzat - SWOT Lehetőségek: EU (eEurope) normatív előírások alkalmazhatósága növekvő kereslet a hatékony ügyintézés iránt

7 E-önkormányzat - SWOT Veszélyek: központi költségvetés korlátjai idődimenzió (középtáv) jogi szabályozás összhangjának hiánya társadalmi bizalmatlanság

8 E-önkormányzati programok Önkormányzati Ágazati Informatikai Részstratégia IDEA program (BM) NFT  GVOP ig terjedő időszakra vonatkozóan a legfontosabb teendők

9 Európai Uniós elvárások eEurope+, eEurope2005 páneurópai szolgáltatások szolgáltatások négy szintje közigazgatási reform

10 E-önkormányzat Ágazati Informatikai Stratégia prioritásai Nyilvános alapszolgáltatások Önkormányzati portál készítése Kistérségi együttműködés Alkalmazásszolgáltatói megoldások E-ügyfélkezelés Településmarketing E-önkormányzás Irodaautomatizálás Döntés-támogatás

11 E-önkormányzat kiépítésének költség- és időigénye 5 Mrd HUF évente közötti időszakban központi költségvetésből Összesen 15 Mrd HUF Megvalósítás első fázisa 2006-ig Középtávú célkitűzések megvalósulása végére várható

12 Várható hatások Új demokrácia minőség: Önkormányzati vezetők és tisztségviselők elszámolhatósága növekszik. Az önkormányzati tevékenységek, munkafolyamatok eredménye jobban mérhető, könnyebben nyomon követhető, számon kérhető. Javul a lakosság, az üzleti és civil szféra önkormányzatokkal történő konzultációja, kommunikációja. Nagyobb legitimitás és nyilvánosság. Javulhat a politikai aktivitás. Összességében a demokratikus berendezkedés és a rendszer iránti társadalmi bizalom erősödik.

13 Várható hatások Vidék fejlődése: Pozitív változások a vidék és a vidéki lakosság életszínvonalának alakulásában. Helyi mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképessége javul. Globalizált előnyök: rövidebb ügyintézési idő. Esélyegyenlőség: Kistérségi együttműködések preferálása. Nyilvános alapszolgáltatások mindenki számára elérhetővé tétele, stb.

14

15 E-önkormányzat kiemelt céljai, programjai Cél: eEurope 2005 által megfogalmazott nyilvános alapszolgáltatások adaptálása úgy, hogy ezek legalább 70%-a integrált tranzakciós szolgáltatással rendelkezzen közös önkormányzati portál komplex (integrált) közigazgatási rendszerek létrejötte, az önkormányzatok legalább 30%-a tekintetében információs infrastruktúra-menedzsment korszerűsítése humánerőforrás modernizációja

16 E-önkormányzat kiemelt céljai, programjai Célokhoz kapcsolódó programok: 1. elektronikus dokumentumok (űrlapok) biztosítása 2. teljesen elektronizált ügyintézés megvalósítása 3. e-önkormányzás megvalósítása, korszerűsítése 4. szolgáltatások többcsatornás igénybevételének, elérhetőségének biztosítása 5. elektronikus szolgáltatások felületének (interface) kialakítása 6. online információ-szolgáltatás az ügyintézésről (ügyleírások elérése)

17 E-önkormányzat kiemelt céljai, programjai Célokhoz kapcsolódó programok(folyt.): 7. e-ügyfélkezelés megvalósítása, korszerűsítése 8. közigazgatási alkalmazások megvalósítása, korszerűsítése 9. adminisztratív alkalmazások megvalósítása 10. önkormányzatok meglévő rendszereinek integrálása 11. kisebbségi önkormányzatok informatikai ellátottságának javítása 12. kistérségi informatikai együttműködések kialakítása

18 E-önkormányzat kiemelt céljai, programjai Célokhoz kapcsolódó programok(folyt.): 13. alkalmazásszolgáltatói (ASP) lehetőségek megvalósítása 14. vezetői információk, döntéstámogatás és tudásmenedzsment megvalósítása 15. önkormányzatok saját informatikai és informatikai biztonsági stratégiájának előkészítése

19 Szempontok a programok során 1. Üzleti alapú megoldások előtérbe kerüljenek! 2. Támogatási, finanszírozási források közötti optimális arányra törekedni kell! 3. Hatékonypartneri kapcsolatok, viszonyok kialakítása!

20 Irodalomforrás IHM: eÖnkormányzat – Települések, kistérségek, régiók infokommunikációs modernizációja. Budapest

21 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Közigazgatási technológia E-önkormányzat. Közigazgatás főirányai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések