Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Magyarországi vasúti személyszállítás helyzete, fejlesztésének iránya Fókuszban a kelet-nyugati szállítás fejlesztése. Kínálatjavítási lehetőségek a.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Magyarországi vasúti személyszállítás helyzete, fejlesztésének iránya Fókuszban a kelet-nyugati szállítás fejlesztése. Kínálatjavítási lehetőségek a."— Előadás másolata:

1 1 Magyarországi vasúti személyszállítás helyzete, fejlesztésének iránya Fókuszban a kelet-nyugati szállítás fejlesztése. Kínálatjavítási lehetőségek a magyar-ukrán személyforgalomban Somodi László, marketing és fejlesztési vezető MÁV-START ZRt. Nyíregyháza, szeptember 9.

2 2 A MÁV-START Zrt. a MÁV Csoport tagja Szervezeti változások: 2003: Üzletágak divizionális struktúrába szervezése, önálló számviteli rendszerek kialakítása január 1.: Árufuvarozási Üzletág jogi önállósítása (MÁV Cargo Zrt.) július 1.: Személyszállítási Üzletág jogi önállósítása (MÁV-START Zrt.) január 1.: Gépészeti Üzletág szétválasztása, önálló vontatási (MÁV-TRAKCIÓ Zrt.), valamint járműjavítási- és karbantartási társaság (MÁV-GÉPÉSZET Zrt.) megalakítása 2008: MÁV Cargo Zrt. értékesítése 2010: Pályavasút önállósítása MÁV- GÉPÉSZET Zrt. Záhony-Port Zrt. MÁV- TRAKCIÓ Zrt. Pályavasút MÁV-START Zrt. Központi Szolgáltatások Egyéb leány- vállalatok

3 3 Személyszállítás - számokban m Szob k Biharkeresztes Sopron Győr B.szentgyörgy Fonyód Siófok Tatabánya Kaposvár Dombóvár Szentlőrinc Pécs Szeged Kecskemét Szolnok Békéscsaba Debrecen Nyíregyháza Miskolc Nagykanizsa Székesfehérvár Sárbogárd Csurgó Somogyszob Kisvárda Záhony Szerencs Tokaj Eger Ajka Boba Veszprém Püspökladány Rajka Hegyeshalom Hodos Szt.gotthárd Murakeresztúr Kelebia Lőkösháza Hidasnémeti Celldömölk Röszke Budapest Komárom Csorna Szombathely Zalaegerszeg Magyarbóly Gyékényes Nemzetközi törzshálózat (2622 km) Hazai törzshálózat (2276 km) Mellékvonal (2698 km) Villamos motorvonatok száma: 94 db Pályahálózat hossza: 7596 km Mozdonyok átlagéletkora: 30 év Dolgozói létszám: fő Állomások száma: 736 Megállóhelyek száma: 783 Dízel mozdonyok száma: 473 db Villanymozdonyok száma: 460 db Fővonali átlagsebesség: km/h Villamosított pályák aránya: 33,7% Kétvágányú pályák aránya: 15,4% Pályasűrűség: 82,8 km/1000 km 2 Személykocsi állomány: 2752 db Motorkocsik átlagéletkora: 21 év Dízel motorkocsik száma: 350 db

4 4 Stratégiai pilléreink Stratégiai pillérek Pénzügyi nézőpont Utas nézőpont Hosszú távú megrendelői érték Szolgáltatási színvonal növelése Kiszámítható finanszírozás Működési hatékonyság javítása Eredmény javítása ● Kínálat bővítés ● Szolgáltatási színvonal folyamatos javítása ● Ár/érték arány javítás Vevői értékek növelése Bevétel növelése Termelékenység javítása ● Hatékonyság ● Költségstruktúra – optimalizálás ● Forrásmenedzsment ● Menetdíj bevétel növelése, ● Fogyasztói árkieg. elérése, ● Tulajdonosi költségtérítés, ● Egyéb személyszáll-i bevételek Márkaépítés ● Arculatépítés ● Integrált kommunikáció ● Társadalmi felelősségvállalás CSR Stratégiai programok Intézkedési terv

5 5 Utazási igény felmerülése és eszközválasz- tás Tájékozódás utazás előtt Jegyvásárlás Vevőgondo- zás Utazás Állomási környezet Frontszemélyzet Állomás önálló cégarculat célcsoport-orientált marketingkomm. CSR transzparencia integrált utazási információs rendszer értékarányos tarifarendszer célcsoport-orientált üzletpolitikai kedvezményrendszer új értékesítési csatornák gépesítés projektvállalat információs rendszer Station Services akadálymentesítés, biztonság járműfejlesztés tisztaság ütemes menetrend pontosság fedélzeti szolg. KAM ügyfélszolgálat törzsutas- rendszer utasközpontú, szolgáltatói szemlélet Szolgáltatási színvonal növelése

6 6 Fő nemzetközi tengely Bécs Budapest TWIN HUB Belgrád Szófia Bukarest Munkács Kijev Kassa Róma Zürich Müchen Nürnberg, Frankfurt, Köln 2 órás ütem EuroCity / RailJet EuroNight Bécsújhely InterCity InterCity, EuroNight InterCityExpress, EuroNight RailJet, EuroNight InterCity Kolozsvár

7 7 A MÁV és szomszédai Nemzetközi vasúti forgalom részaránya a környező országokba Ausztria 29 % Románia 13 % Szlovákia 10 % Szerbia 5 % Ukrajna 5 %

8 8 Jelenlegi kínálat magyar-ukrán forgalomban -Tisza nemzetközi gyorsvonat – fő kiszolgálási területe Ukrajna központi része (Lviv, Kiev) -4 pár helyi személyvonat Záhony és Csap között A csapi csatlakozási rendszer azonban nem fedi a lehetségesen felmerülő igényeket – ez a stagnáló utasszámokban és a csökkenő bevételekben is megmutatkozik!

9 9 Eljutást igénylő célpontok ukrán területen Üzleti, bevásárló és családi utazások: Kárpátalja magyarlakta vidékei – Ungvár, Munkács, Beregszász (helyi személyvonatok, motorvonatos közlekedéssel) Munkács Beregszász Ungvár Debrecen Nyíregyháza Záhony Csap

10 10 Turisztikai és bevásárló utazások: Ukrajna központi része (Lviv, Kiev, Harkov) és tengerparti területei (Odessza, Krím-félsziget) Távolsági hálókocsis vonatok, ungvári kiindulással Simferopol ● Odessa ● ● KIEV ● Harkov ● Lviv ● Záhony/Csap ● BUDAPEST Eljutást igénylő célpontok ukrán területen

11 11 Nyomtávváltás megvalósítási nehézségei IC vonatok üzemeltetése aggályos a csempészet és az ebből eredő rongálások és az okozott késések miatt A SUV200 már hosszú ideje megmaradt a tervek szintjén Kihasznált az infrastruktúra napi 1-2 vonatpárral? További technológiákra is szükség van (vonókészülék, ukrán vontatójármű) A technológia felgyorsul, a hivatalos eljárások (pl. vámvizsgálat) nem A rövidebb tartózkodás és a közvetlen eljutás önmagában még nem generál forgalmat.

12 12 Lehetőségek a meglévő adottságok felhasználásával, fejlesztésével 1.ungvári és munkácsi széles nyomtávú vonatok, valamint a távolsági vonatok behozatala Záhonyba problémakör: villamosítás (3 kV =), személyforgalmi vágány kialakítása 2. normál nyomtávú vonatok továbbközlekedtetése Beregszászra problémakör: mozdonyok üzemeltetése (ukrán normál nyomtávú jármű / MÁV-mozdony magyar vagy ukrán személyzettel), kocsik energiaellátásának biztosítása, tolatási műveletek megoldása 3. csatlakozások biztosítása mindkét irányban, a helyi vonatokhoz – tárgyalási szinten a legegyszerűbben és leghatékonyabban megoldható

13 13 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "1 Magyarországi vasúti személyszállítás helyzete, fejlesztésének iránya Fókuszban a kelet-nyugati szállítás fejlesztése. Kínálatjavítási lehetőségek a."

Hasonló előadás


Google Hirdetések