Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Rab Árpád Űrhódító videojáték konferencia 2010 október 15., Budapest Tetszőleges kép A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Rab Árpád Űrhódító videojáték konferencia 2010 október 15., Budapest Tetszőleges kép A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei."— Előadás másolata:

1 Rab Árpád Űrhódító videojáték konferencia 2010 október 15., Budapest Tetszőleges kép A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei

2 A „világ”

3 Fogalmak Hot-seat, multiplayer Telnet, MUD MMO, MMORPG PW, synthetic, cyber world

4 Virtuális világok

5

6 a játékosok motivációi, attitűdjei pszichológia gazdasági megközelítés nemzetközi és információs társadalommal kapcsolatos jog oktatás, képzés technikai kihívások kormányzati szféra kísérletek Irányok

7 Az online kapcsolatok dinamikájának kutatása hálózatkutatás - népszerű, erőteljes, fontos kérdésekre ad választ, de nem meséli el a dinamikát – A - attraction (vonzódás, kezdő szakasz) – B - building (felépítés, kidolgozás szakasza) – C - continuation (folytatás, megszilárdult szakasz, hosszan tartó stabilitás) – D - deterioration - (romlás, összeomló szakasz) – E - ending (befejezés, megszakadás, vagy halálozással járó befejeződés) (Levinger) Kontrollparaméterek: a barátok közötti interakció gyakorisága, tartama illetve változatossága, az érzelmek pozitív jellege és intenzitása, szinkronja a viselkedési beállítódással, a kommunikációs nyitottság, megbízhatóság és a tervek illetve eredmények közössége Gottman társas folyamatai: 1. játék, 2. önfelfedezés, 3. az interakció javítása és karbantartása, 4. barátkozás (pozitív affektív cserék) és végül az ötödik, a konfliktus Dinamikus állapotparaméterek: intimitás, intenzitás, kizárólagosság. Intimitás helyett identitás on-off befolyásolása A válasz

8 Tények 0-5 hours per week70,5% 5-10 hours per week11,8% 10+ hours per week17,7%

9 Tények 2 1-10.000 HUF (the price of game) 51,3% 10.000 – 20.000 HUF (game and a half year subscription fee) 16,7% 20.000 – 50.0000 HUF (game and a year subscription fee) 10,7% 50.000+ HUF21,3%

10 Pilot

11 Köszönöm a figyelmet! Rab Árpád rab.arpad@ittk.hu www.ittk.hu BME-UNESCO ITTK 1111 Budapest, Stoczek u. 2-4.


Letölteni ppt "Rab Árpád Űrhódító videojáték konferencia 2010 október 15., Budapest Tetszőleges kép A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések