Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

E-NAPLÓ Integrált Elektronikus osztálynapló Szabó András.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "E-NAPLÓ Integrált Elektronikus osztálynapló Szabó András."— Előadás másolata:

1 E-NAPLÓ Integrált Elektronikus osztálynapló Szabó András

2 Elektronikus osztálynaplók Egyszerű megvalósítás: –Adatbázisszerver+frontend alkalmazás –Jellemzően iskolai (belső) fejlesztés keretében valósul meg –Előnyei: egyszerű kezelhetőség, célzott funkciók –Hátrány: másik iskolába nem adaptálható, korlátozott bővíthetőség, nincs együttműködés más rendszerekkel

3 Elektronikus osztálynaplók Integrált megvalósítás: –Az „integrált” kifejezés sokszor megtévesztő –Jellemzően az O(K)M féle iskolaadminisztrációs rendszerek –Előnyei: sokféle funkció, együttműködés más szoftverekkel –Hátrány: bonyolult működés és kezelés, sokféle adat felvitele szükséges a használatához, drága megoldás

4 Elektronikus osztálynapló Kihívások: –Egyszerű kezelhetőség a tanárok részére gyors, nincs speciális kliensprogram, többféle rendszeren is működjön, nincs külön jelszó –Minél kevesebb előzetes adatfelvitel Tanuló, tanár, tantárgy, osztály/csoport alapján Tantárgyfelosztás alapján Órarend alapján –És mi a cél? ellenőrzés, szülői tájékoztatás, dokumentációk, …

5 Technikai felépítés

6 FÖKIR-PDA FÖKIR akkreditált iskolaadminisztrációs rendszerre épül (de attól függetlenül is működik) Valódi integráció más rendszerekkel Mobil eszközök támogatása (PDA, SmartPhone,stb.) Online és offline működés Iskola WiFi hálózat használata

7 FÖKIR-PDA Integráció: –MS Office –MS Active Directory –MS Exchange –MS Class Server –Mobil rendszerek (PDA, Windows CE, Windows Mobile, stb.) –Más szoftverek: aSc órarend készítő, … –Adatfelvitel más rendszerből: KIR,…

8 DEMÓ

9 Szoftver irányelvei megközelítés a munkavállalók felöl –követelmények: tantárgyfelosztás, órarend, tanév rendje a legszükségesebb funkciók egyszerű, könnyen kezelhető felület mobilinformatikai eszközök támogatása

10 Felhasználó azonosítás bejelentkezés saját felhasználói névvel –saját adatbázis, MS Active Directory, LDAP autentikáció –mobil eszközön felhasználó nevének tárolás Jogosultsági szint beállítása –pl. MS Active Directory csoport

11 Kiindulópont bejelentkezést követő fontos kérdés a naptári nap meghatározása –napló kitöltés, módosítása –tanuló értékelés felvitele adott napra a kiválasztott nap módosítható a bejelentkezést követően

12 Menüszerkezet funkcionálisan szétválasztott elemek: –alapfunkciók, szorosan naptári naphoz köthető feladatok –támogatási feladatok.

13 Alapfunkciók, napló kitöltése 1. csak a tanítási óra választandó –a kiválasztott naphoz és a tanárhoz kapcsolt órák megjelenése –több hetirend kezelése –a már felvett órák kikerülnek a listából –napra vonatkozó specialitások a ”Tanév rendjének” módosítá- sával állíthatók be

14 Alapfunkciók, napló kitöltése 2. a tanítási órákhoz az órasorszám automatikusan generálódik (nem megadandó)‏ téma megadás kötelező, segítség az előző óra témájának megjelenése tanuló jelenlét: –tanítási óra hiányzásainak százalékos megjelenítése –adott napon hiányzások követése

15 Alapfunkciók, napló módosítása a kiválasztott napon már beírt órák módosíthatók módosítás csak a mulasztá- sokat érintheti

16 Alapfunkciók, helyettesítés helyettesítendő kolléga kiválasztása helyettesítés típusának meghatározása további kitöltés megegyezik a saját órák beírásával

17 Alapfunkciók, tanuló értékelés 1. évközi, félévi, évvégi jegy felvitele egységes szerkezetben csak a tanár tanított tárgyainak kezelése értékelés rögzítésének napja elválik az értékelés napjától (dátum értéke az értékelés napja)‏

18 Alapfunkciók, tanuló értékelés 2. többes értékelés felvitele eddig adott érdemjegyek meg- jelenítése félévekre bontva megadandó az értékelés módja téves jegyfelvitel javítása a ”na” oszlop elemének kiválasztásával

19 Alapfunkciók, tanuló értékelés módosítása 1. a kiválasztott foglalkozások keresztül a tanuló összes érdemjegyének módosítása

20 Alapfunkciók, tanuló értékelés módosítása 2. itt csak a jegy módosítás megengedett –értékelés típusa, módja nem változtatható tanuló minden adott érdem- jegye látható dátummal, értékelés módjával

21 Támogatási feladatok, igazolás 1. ez a feladatkör kifejezetten az osztályfőnöki munkát segíti –csoportok csak az osztályfőnököknél jelennek meg osztály, bontott csoport, össze- vonásból vagy egyéb módon keletkezett csoportok, amelyek köthetők az osztályfőnök normatíva csoportjához –naptári napok csak a mulasztási napok van még nem igazolt/igazolatlan mulasztás

22 Támogatási feladatok, igazolás 2. órákra lebontott lista a nap és csoport attribútumok alapján többes igazolás lehetősége

23 Támogatási feladatok, mulasztások 1. adminisztratív jellegű áttekintő táblázat időszakra vetítve –szabadon beállítható –alapértelmezés az utolsó 2 hét osztályok, csoportok

24 Támogatási feladatok, megtartott órák 1. áttekintő lista a megtartott órákról a megjelenített időszak eleje szabadon választható

25 Támogatási feladatok, megtartott órák 2. óraszám, órasorszám, csoport, téma megjelenítése lista elemei aktív elemek –továbblépés: jelenlét/mulasztás


Letölteni ppt "E-NAPLÓ Integrált Elektronikus osztálynapló Szabó András."

Hasonló előadás


Google Hirdetések