Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szakértelem a jövő záloga C s e p e l T I S Z K Nyitó konferencia A projekt címe : a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) „A szak- és felnőttképzés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szakértelem a jövő záloga C s e p e l T I S Z K Nyitó konferencia A projekt címe : a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) „A szak- és felnőttképzés."— Előadás másolata:

1

2 Szakértelem a jövő záloga C s e p e l T I S Z K Nyitó konferencia A projekt címe : a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) „A szak- és felnőttképzés struktúrájának átalakítása – TISZK rendszer fejlesztése a közép-magyarországi régióban” konstrukció keretében a „Csepel – TISZK a Dél-pesti régió korszerű piacképes szakképzési központjának fejlesztési projektje” A pályázat kódszáma : TÁMOP B-09/

3 Szakértelem a jövő záloga Projekt adatai: Pályázó : Budapest Főváros Önkormányzata Projekt kedvezményezettje : Csepel-Sziget Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, mint a Csepel TISZK központja Megvalósulás helyszínei : Csepel-Sziget Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Fodor József Szakképző iskola és Gimnázium, a Keleti Károly Közgazdasági Szakközépiskola, a Pesterzsébeti Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola, a Pestszentlőrinci Közgazdasági és Informatikai Középiskola,a Pogány Frigyes Két Tanítási Nyelvű Építészeti, Informatikai Szakközépiskola és Gimnázium, és a Vásárhelyi Pál Kereskedelmi Szakközépiskola Időbeli ütemezése : – Elnyert összeg : Ft

4 Szakértelem a jövő záloga Iskolák elhelyezkedése: Csepel-Sziget Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Fodor József Szakképző iskola és Gimnázium Keleti Károly Közgazdasági Szakközépiskola Pesterzsébeti Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Pestszentlőrinci Közgazdasági és Informatikai Középiskola Pogány Frigyes Két Tanítási Nyelvű Építészeti, Informatikai Szakközépiskola és Gimnázium Vásárhelyi Pál Kereskedelmi Szakközépiskola

5 Szakértelem a jövő záloga Projekt céljai: A társiskolák együttműködése szakmai integráció irányítási rendszer kialakítása, korszerűsítése hátránykompenzációs programok kidolgozása a képzési rendszer, a képzési tartalmak és szolgáltatások kidolgozása, fejlesztése az erőforrásokat koncentráló, differenciáltan működő TISZK működtetése az informatikai, elektrotechnikai, gépész, kereskedelmi és marketing és közgazdasági szakmák oktatása közösségi szolgáltatások biztosítása

6 Szakértelem a jövő záloga A projekt közvetlen célcsoportjai: Hét iskola vezetői, koordinációs testülete Résztvevő pedagógusok és egyéb dolgozók Hátrányos helyzetű tanulók Az oktatási rendszerből lemorzsolódott tanulók Felnőttképzésben részt vevő tanulók

7 Szakértelem a jövő záloga A projekt közvetett célcsoportjai A projekt közvetett célcsoportját a projektben kifejlesztett és átadott módszertanok alapján a TISZK intézményeinek képzésébe bevont tanulók és azok családjai alkotják. A célcsoport tagjai elsősorban a csepeli, a dél-pesti, dél- kelet-pesti és a környező térség ből kerülnek ki, de kollégiumunk lehetőséget teremt a KMR egészében. Az életkor szerint a 14év feletti tankötelesek, illetve lehetőleg növekvő mértékben felnőttek beiskolázására számítunk. Iskolai végzettség szempontjából a 8 általánost és 10 osztályt végzetteket, valamint az érettségizetteket célozzuk meg, de a felzárkóztató oktatással esélyt teremtünk a 8 általánost be nem fejezetteknek is. A munkanélküliek számára is megfelelő szakképzést szervezzünk. Vissza kell juttatnunk őket a munkaerő-piacra, ennek érdekében felzárkóztató programokat indítunk. A környező munkaerőpiac

8 Szakértelem a jövő záloga A projekt fő tevékenységei: TISZK szervezetfejlesztés Képzési igényfeltárás, igényfelmérés módszertani kialakítása Moduláris képzési módszertan kidolgozása Speciális célcsoport szakképzési bevonása, munkavállalói kompetenciájának fejlesztése Tananyagfejlesztés, képzési módszertan kialakítása Képzési program adaptálása, kidolgozása, pedagógusok, gyakorlati oktatók továbbképzése Pályaválasztási- és pályaorientációs tanácsadás Közösségi funkciók kiépítése Monitoring funkciók kialakítás TISZK marketing stratégia kialakítása Disszemináció Az eredmények szeles körű terjesztése Tudásszintfelmérés módszertani kidolgozás

9 Szakértelem a jövő záloga Képzési program adaptálás, kidolgozás, pedagógusok, gyakorlati oktatók továbbképzése I. Szervezetfejlesztés – 4 modulos képzés a társintézmények felső, közép vezetői és szakemberei számára – 112 fő részére, összesen 72 órában Igényfeltárás módszertan - 2 modulos képzés a társintézmények szakemberei számára – 25 fő részére, összesen 30 órában. Speciális modulrendszer - 4 modulos képzés a társintézmények szakemberei számára – 50 fő részére, összesen 60 órában Hátrányos helyzetű célcsoportok - 4 modulos képzés a társintézmények szakemberei számára – 50 fő részére, összesen 72 órában

10 Szakértelem a jövő záloga Képzési program adaptálás, kidolgozás, pedagógusok, gyakorlati oktatók továbbképzése II. Önálló tanulású informatika - 4 modulos kísérleti képzés a hátrányos helyzetű célcsoport számára – 15 fő részére, összesen 100 órában Speciális pedagógus továbbképzés - 4 modulos képzés a társintézmények szakemberei, gyakorlati oktatói számára – 112 fő részére, összesen 80 órában Pályaorientáció - 2 modulos képzés a társintézmények szakemberei számára – 112 fő részére, összesen 50 órában Gyermekvédelem - 2 modulos képzés a társintézmények szakemberei számára – 8 fő részére, összesen 270 órában Gyakorlati oktatók képzése - 2 modulos képzés a gyakorlati oktatók számára – 30 fő részére, összesen 40 órában

11 Szakértelem a jövő záloga

12 A vezetői koordinációs testület

13 Kibővített munkacsoport megbeszélés

14 MUNKACSOPORTOK Nyomonkövetési Szakképzési koordinációs Közösségi funkcióOktatásfejlesztési Tananyagfejlesztési PR

15 Szakértelem a jövő záloga Koordinációs megbeszélés

16 Kibővített vezetőségi ülés

17 Várható eredmények I. Az irányítási rendszer korszerű kialakításával az integráció új szintjei jönnek létre, kialakul az intézményi szakképzési együttműködés új gyakorlata. Korszerű elméleti és gyakorlati képzés biztosítása. A munkaerő-piaci igények differenciált kielégítése. Hátrányos helyzetű munkaképes népesség bevezetése a munka világába, ill. a munkaerő-piaci reintegrálódás biztosítása. TISZK összes tanulólétszáma 3203 fő Kidolgozott, továbbfejlesztett tananyagok, továbbképzési tematikák száma 11db A pályaorientációs, pályaválasztási és karrier tanácsadási szolgáltatást igénybe vevők száma 1100 fő Kialakított közösségi funkciók száma 4 db

18 Szakértelem a jövő záloga Várható eredmények II. Támogatott intézményekben tanulók közül a munkahelyi gyakorlati képzésben résztvevők számának növekedése 40 fő Felnőttképzésben résztvevők száma 40 fő Szakképzést sikeresen befejezők aránya 90% A bevont hátrányos helyzetű tanulók közül a képzést sikeresen befejezők aránya 70% A bevont, az oktatási rendszerből lemorzsolódott tanulók közül a képzést sikeresen befejezők aránya 90% Oktatói képzésbe, továbbképzésbe bevont tanárok, szakoktatók száma 112 fő Az oktatói képzést / továbbképzést sikeresen befejezők aránya 90% A menedzsment képzést sikeresen befejezők aránya 95% Szakképzésből kilépők és tovább nem tanulók közül a szakmájukban elhelyezkedők aránya (pályakövetési rendszer alapján) 70% Családpedagógiai szolgáltatás működtetése

19 Szakértelem a jövő záloga Tájékoztatási kötelezettség Tájékoztatási tábla (C) Nyomtatott sajtó (cikkek, interjúk) Internet (banner) Nyitórendezvény Záró-rendezvény Egyéb rendezvény, konferencia Sajtótájékoztató Sajtóközlemény Szórólap, vagy egyéb nyomdai kiadvány Önálló internetes honlap Reklámtárgy Sajtómegjelenések összegyűjtése, elemzése Fotódokumentáció készítése

20 Szakértelem a jövő záloga Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Herczeg Mária CSEPEL TISZK projektmenedzser


Letölteni ppt "Szakértelem a jövő záloga C s e p e l T I S Z K Nyitó konferencia A projekt címe : a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) „A szak- és felnőttképzés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések