Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

E-közigazgatás. Az e-közigazgatás célja elektronikus csatorna létrehozása az önkormányzatok, a lakosság, valamint a különböző szervezetek és vállalatok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "E-közigazgatás. Az e-közigazgatás célja elektronikus csatorna létrehozása az önkormányzatok, a lakosság, valamint a különböző szervezetek és vállalatok."— Előadás másolata:

1 E-közigazgatás

2 Az e-közigazgatás célja elektronikus csatorna létrehozása az önkormányzatok, a lakosság, valamint a különböző szervezetek és vállalatok között, illetve ennek a kapcsolatnak minél szélesebb körű alkalmazása és hasznosítása - így modern, szolgáltató, ügyfél centrikus ügyintézés valósulhat meg. Mi ez ?

3 Az e-közigazgatás fogalma 1. célok Célok:  online megoldások és fejlesztések segítségével támogassa az átláthatóságot, és az ügyintézést  szolgáltatás- és ügyfélközpontú megközelítés támogatása az ügyintézésben  adatbázisok átalakítása (konszolidáció, összekapcsolás, adatmegosztás)  új szolgáltatások létrehozása  szolgáltatásokhoz való hozzáférés biztosítása  esélyegyenlőségi szempontok érvényesítése  költség- és időszükséglet minimalizálása

4 az e-közigazgatás feladatai - információk közzététele a Weben - az állampolgárok hatékony tájékoztatása, az ügyfélszolgálatok tehermentesítése - interaktív szolgáltatások és e-ügyintézés az Interneten keresztül is Mi tartozik ide ?

5 Miért jó ? az e-közigazgatás előnyei - az emberi erőforrások megtakarítása, amely hatékonyabb ügyintézést eredményez - idő és költséghatékony az állampolgárok, a szervezetek valamint a hivatalok számára egyaránt (az adminisztrációban dolgozóknak kevesebb időt kell fordítaniuk űrlapokkal kapcsolatos munkákra, az adminisztráció egyszerűsödésével, a többszöri munkavégzés kiküszöbölésével csökkennek az ügyintézés költségei) - e-demokrácia: átláthatóbb működés és pénzfelhasználás (a portálokon keresztül nyilvánossá válik az önkormányzatok és a különböző szervezetek munkája a lakosság számára is)

6 Mi kell hozzá ? Törvényi szabályozás törvény: 2005 novemberétől a hivataloknál a hagyományos mellett az elektronikus ügyintézést is lehetővé kell tenni Digitális Írástudás állampolgároknak, vállalkozóknak, civileknek kell a számítógépes tudás

7 Civilek e-kötelezettségei ! Jogszabály szerinti kötelező adóbevallás 1%-os adatszolgáltatás 2009-től minden adókötelezettséggel járó esemény (dolgozók felvétele, kirúgása) jelentése érdemes egy megbízottat (könyvelő) meghatalmazni, gyorsabb és hatékonyabb 2007 jan 1.-től havi e-járulékbevallás  komplett adóbevallás, TB járulékok, megemelt fizetések, az összes alkalmazottat egy összesítőben csatolni Az APEH az Ügyfélkapu rendszeréből szedi le később az információkat, de a beküldés időpontja számít

8 Ügyfélkapu összefoglaló adminisztratív teendők kezdeményezhetők letölthető és kinyomtatható nyomtatványok leggyakoribb az okmányirodai időpontfoglalás hatályos jogszabályok online elérhető gyűjteménye 800 közigazgatási ügy leírását tartalmazó tájékoztató kötelező elektronikus adóbevallás (civileknek, nonprofitoknak is!)

9

10 az elektronikus ügyintézés Definíció: a közigazgatási hatósági ügyek elektronikus úton történő ellátása  eljárási cselekmények elektronikus adatfeldolgozása  tárolás  továbbítás általános szabályok:  értesítés a feladónak  három napon belüli elbírálás  öt napon belüli visszaigazolás Elektronikus azonosítás szükségessége

11 Beküldöm, letöltöm, elintézem... az elektronikus ügyintézés szintjei  Információközlés  Egyirányú kommunikáció Űrlapok, nyomtatványok, dokumentumok letöltése  Kétirányú interaktivitás Űrlapok, nyomtatványok, dokumentumok letöltése Űrlapok, nyomtatványok, dokumentumok feltöltése ügyfélkapus regisztrációval vagy elektronikus aláírással  Interakció hitelesítés, illetékfizetés, számlázás elektronikus úton

12 Ki vagyok és mit tehetek ? Ügyfélkapu bevezető Ügyfélszintek – Állampolgár – Vállalkozás – Közigazgatás Navigáció Egyértelmű menüszintek Főoldalon már kezdeményezhetők akciók Honlaptérkép és Segítség menü!

13 Regisztráció az Ügyfélkapun Technikai feltételek Regisztráció – Interneten keresztüli regisztráció, adatlap kitöltése – Elektronikus továbbítás megadott címre – Egyszer használatos aktiválási kód kiadása – Öt napon belül aktiválási kód jelszóra cserélése – Azonosítás az Ügyfélközpontban vagy okmányirodában – Regisztrációs adatlap aláírása

14

15

16

17

18

19

20 Regisztráció véglegesítése Első bejelentkezés ideiglenes jelszavunkat rögtön le kell cserélni !!!!!!

21 Regisztráció elektronikus aláírással  azonosításhoz nem kell megjelennie az okmányirodában  megfelelő biztonságú tanúsítvány kell  elfogadott aláírás-szolgáltatók listája  24 óráig tartó ellenőrzési folyamat

22

23 Ügyfélkapu szolgáltatások … Szolgáltatások: (többségük regisztrációhoz kötött) – Közérdekű információk – Adózás – Munkaügy – Okmányügyek – Jogi ügyek – Egészségügy – Oktatás

24

25 Magad uram, ha könyvelőd nincs! Elektronikus adó- és járulék-bevallás 1% közzététel Munkáltatói kötelezettségek

26 Elektronikus adó- és járulék-bevallás 2006 végéig Magyarország valamennyi munkáltatójának regisztrálnia kellett magát a rendszerben január 31-től kötelező a munkáltatók számára az elektronikus rendszer használata a civil szervezetek számára is kötelező az Ügyfélkapun keresztüli jelentés  csak magánszemély regisztrálhatja magát a rendszerben!  az adózók (a civli szervezeteknél is) a meghatalmazottaiknak (pl. könyvelőknek) átadhatják a regisztráció és az ügyintézés jogát

27 Adó- és járulékbevallás a gyakorlatban Abev – Java környezet telepítése – Nyomtatványkitöltő telepítése – Nyomtatványok telepítése – Abevjava – Abev old – Nyomtatványkeresés – Tesztnyomtatvány ellenőrzése

28

29

30 AbevJava nyomtatványkitöltés Törzsadatokat használhatunk Kitöltött adatainkat ellenőrizhetjük Sárga = csak figyelmeztetés Piros = hiba, érvénytelen lehet tőle a bevallás Nyomtatvány küldése ügyfélkapun keresztül feltételei: internetkapcsolat személyes regisztrált ügyfélkapu

31

32

33

34

35

36

37

38 Az e-bevallás körülményei a meghatalmazáshoz a civil szervezet vezetőjének nyilatkoznia kell a meghatalmazottat beazonosítják Hátrányok  lefagy a rendszer  elkeverednek az adatok  a felhasználandó dokumentumokat gyakran megváltoztatják  nem küldenek igazolást a bevallásról  ha egy civil szervezetnél nincs meghatalmazott vagy több is van, akkor tovább bonyolódik az ügyintézés

39 Hibaelhárítás Ellenőrizni a bevallás nyugtáját és folyószámláját APEH eBEV-rendszere Az APEH eBEV-rendszerének lehetőségei: - folyószámla lekérdezésére - adóbevallások jóváhagyása - nyugta letöltésére - üzenetek letöltésére (lekérdezhető értesítések) - jogosultságok lekérdezése (mely adóalanyokhoz, milyen jogosultságokkal rendelkezik) - hibalista lekérdezésére (automatikus) Ügyfélvonal használata Üzemzavarra vonatkozó jogszabályok

40

41

42

43 1%-os bejelentési kötelezettség Egyenlőre csak annyit tudni, hogy valamelyik Abev kitöltő-programhoz fognak készíteni egy 1%-os nyomtatványt, amit az előbbiekben ismertetett módon kell majd benyújtani.

44 támogató információk Általános felhasználói tájékoztatások GYIK E-tananyagok

45 Elektronikus pályázásról általában kötelező regisztráció az adott rendszerben a megfelelő felhasználónévvel és jelszóval kell az elektronikus pályázati felületre belépni  ott található dokumentumok kitöltése  szükséges dokumentumok letöltése és visszaküldése e-bevallást igazoló nélkül, bizonyos pályázatokhoz szükséges igazolásokat nem adnak ki a számunkra

46 Mi is az EPER? Elektronikus pályázati rendszer a Nemzeti Civil Alap (NCA) és a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (SzMM) legtöbb pályázatához Fő funkciók: pályázatok kitöltése pályázatok benyújtása pályázati projekt megvalósítása pályázatkezelés minden fázisának ellátása és követése Általános rendszerjellemzők: egyedi azonosítón alapuló regisztráció Kinyomtatott regisztrációs nyilatkozat aláírása és elküldése éves díj Dokumentumok (pl.: Éves jelentés) szkennelése is szükséges a használathoz!

47 Használat előtt mindenképpen tanulmányozzuk a Felhasználói kézikönyvet! = Lépjünk be hozzáférésünkkel az oldalra, és nézzük át a szervezeti adatokat! Technikai feltételek: Az oldalak megjelenítéséhez és a rendszer megfelelő működéséhez legalább Internet Explorer 5.5 böngésző és 800x600 képernyő felbontás ajánlott. (!!!!!) Ehető az EPER?

48

49

50

51 A nyitólap bal oldalán található a rendszer menüje, amelyen keresztül eljuthatunk pályázatainkhoz, üzeneteinkhez, stb. A nyitólapon további fontos tudnivalókat, aktuális információkat találhatunk, amit általában a belépés után érdemes elolvasni.

52 pályázati kategóriák


Letölteni ppt "E-közigazgatás. Az e-közigazgatás célja elektronikus csatorna létrehozása az önkormányzatok, a lakosság, valamint a különböző szervezetek és vállalatok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések