Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKlaudia Tóthné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
2
Csoportmunka szolgáltatások megvalósítása a T-Mobile-ban Keresztúri Éva T-Mobile Magyarország
3
Előzmények Utunk a SharePoint technológiákig Exchange 2000 bevezetés Vállalati szintű Iktatórendszer fejlesztés Vállalati szintű projektmenedzsment rendszer bevezetés Project Server 2003 alapon SPS előtti „csoportmunka” környezetünk Több különféle rendszer átfedő és részfunkciókkal E-mail, nyilvános mappa Fájlrendszer Nincs dokumentum kezelés csak tárolás
4
Első lépés: Koncepcióterv Technológia kérdések Nem ezen múlik Vállalati kultúra Valahogy már mindenki kezel dokumentumokat Tudunk-e együtt egy dokumentumot kezelni Elefántként a porcelánboltban? Vagy hogy? Mutassuk meg a felhasználóknak Belső bemutatók Keressük meg az első üzleti igényeket Minden SPS szolgáltatásból „merítsünk” Keressük meg a rendszerhatárokat SPS viszonya Intranethez
5
Második lépés: Csináljuk meg kicsiben Azonnali vállalati szintű bevezetés lehetetlen Mert nem egy ügyviteli rendszer Mert a régi lehetőségek nem tűnnek el azonnal Referencia webhelyek készítése Iteratív, gyakorlatias megközelítés Használati esetek Belső tudásátadás Alapképességek kiaknázása, fejlesztés nélkül
6
Csoportmunka projektünk víziója A teljes vállalat számára elérhető, egységes, szakaszosan bevezethető, korszerű csoportmunka környezet kialakítása
7
Harmadik lépés: Építsük fel
8
Mit kaptunk az SPS-től? Csapatirányítási eszközöket Vállalati szintű keresőt Microsoft Office környezettel szorosan integrált dokumentumkezelést Riportkészítést Műszerfal típusú vezetői megjelenítést Instant kérdőíveket és ezek feldolgozását Űrlapokat és egyszerű folyamatok automatizálását Dokumen- tumok Vélemények Tennivalók Kapcsolatok Visszajelzések Csoporttagok Időbeosztás SharePoint
10
Tapasztalatok Sablonizálás nem működik Mindenkinek más és másként fontos Lokális optimumra érdemes törekedni A projekt végén kezdődik az „igazi” projekt Rendszergazda - üzemeltetés Tudásgazda - tartalom Felhasználói támogatás Vállalati kiterjesztés Felülről támogatás Alulról építkezés Nem oktatunk, inkább bemutatunk
11
A megvalósítási projekt Koncepcióterv - 2 hónap Megvalósítás - 4 hónap Résztvevők Microsoft Services Quart It Montana Kirowski
12
Továbbfejlesztési elképzelések Bővítés Extranet irányba Iktatás az SPS-ből Publikálás az Intranet szerkesztőségi rendszerébe Szerződéstár megvalósítás Dokumentum jóváhagyási folyamatok fejlesztése Keresés kibővítése egyedi rendszerek felé Információ Tudásbázis építés
13
Köszönöm megtisztelő figyelmét! Elérhetőség: Név:Keresztúri Éva Cím:1117 Budapest, Kaposvári utca 5-7. Email:kereszturie@T-mobile.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.