Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005. Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005. Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt."— Előadás másolata:

1 Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005

2 Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.

3 Tartalom  Az MKB és informatikai háttere  Elvárások és célok  MKB üzleti és infrastruktúrális alkalmazások  Technológiai alapelvek  Adaptív eszközök, módszerek  Problémák, eredmények, tervek

4 A Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.  Magyarország egyik legnagyobb bankja  Van IT stratégia  Kiterjedt, igen biztonságos, centralizált IT háttér  60 főbb és 140 egyéb üzleti alkalmazás  2400 dolgozó, 50 fiók  A fontos rendszerek rendelkezésre állása mért

5 Elvárások és célok  Katasztrófatűrés  Rendelkezésre állás  Felügyelet  Biztonság  Performancia

6 MKB IT specialitások  Kb. 100 kliens alkalmazás  180 MS szerver ( 5 db geo cluster )  10 szakértő  2000 PC, 50 telephely  Microsoft Select és Enterprise Agreement  Hardveres site-szintű diszk tükrözés, DRM  Központosított mentés

7 Alkalmazások  Infrastruktúra  Címtár és integrált bejelentkezés,  Névszolgáltatás,  Fájl- és nyomtatási szolgáltatások  Terminál szerverek  Irodai informatika (NT-XP, Office)  Vírus ellenőrzés  Banki alkalmazások  Levelezés és banki dokumentumtárak  Értékpapír számlavezetés  Scoring rendszerek  SWIFT  CallCenter és HelpDesk  Fraud monitoring  Széchenyi Kártya

8 Technológiai alapelvek  Kockázattal arányos védelem  Technológia fegyelem  Szabályozott üzem  Teljesítmény-katasztrófa – biztonsági tesztek  Szabályozási háttér  ITIL - MOF  Képzett munkaerő  Mind teljesebb felügyelet (SMS/MOM)

9 MOM - SMS  Lehetőleg ne legyen kivétel  SMS 2003 (Systems Management Server )  Patch management (kliens és szerver)  Szoftver disztribúció (önkiszolgáló)  MOM 2005 (Microsoft Operations Manager)  Ügyvitel (szervergazdák, szakértők)

10 MOM munkafolyamat

11 MOF (Microsoft Operations FrameWork)  ITIL modell, lefordítva, kibővítve Microsoft eszközökre  Szemlélet a legfontosabb  Oktatás nélkül nehéz  Vezetői támogatás

12 Adaptív eszközök, módszerek  Projektszerű megvalósítás  TM alapú szerződések  Erős techológia és vezetői kontroll  Gördülő tervezés  Fejlesztési szabványok  Lehetőleg tiszta Microsoft megoldások  Gyártói ajánlások szoros követése  Audit a Gyártótól  Friss verziók konzervatív kezelése  Jó kapcsolatrendszer

13 Problémák  Üzemzavarok minden nap vannak, de kezelhetőek  Gyors változások – speciális kezelés – de ez elsajátítható  A környezet rossz stílusa – rossz példák  Integráció

14 Eredmények  Súlyos üzemzavar évek óta nem volt  Igen jó rendelkezésre állási adatok  A kialakult rendszer rugalmas, de biztonságos  Tervezhető

15 Tervek  SharePoint  XP  Fejlesztési szabványok bővítés, szofisztikálása  Új verziók üzembehelyezése  Architektúra felülvizsgálatok  Rendelkezésre állás mérés  Mobil-dolgok

16 Köszönöm megtisztelő figyelmét! Elérhetőségek: Név: Bessenyei László Cím: 1055 Váci u


Letölteni ppt "Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005. Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések