Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Utinformaciok.hu esettanulmány Keresőmarketing Nap, 2009. 11. 18. Készítette: Dunder KrisztiánDunder Krisztián.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Utinformaciok.hu esettanulmány Keresőmarketing Nap, 2009. 11. 18. Készítette: Dunder KrisztiánDunder Krisztián."— Előadás másolata:

1 utinformaciok.hu esettanulmány Keresőmarketing Nap, 2009. 11. 18. Készítette: Dunder KrisztiánDunder Krisztián

2 Alapinformációk  Cél: útinformációs weboldal iránti igény felmérése  Küldetés: összegyűjteni és megjeleníteni minden hazai útinfót  Módszer: hivatalosan elérhető + közösség által gyűjtött adatok (dugó, traffipax, stb.)  Az oldal: regisztrációs kampánnyal 2009. szeptember 22-én indult  Eszközök: web + mobil (GPS nem)  A prezentációban látható adatok nem reprezentatívak!

3 A regisztrációs kampány statisztikája  Vizsgált időszak: 2009. szeptember 22. – 2009. november 15.  Látogatások száma: 35 263 (27 146 teljesen egyedi látogató)  Regisztráltak száma: 7 899 double opt-in (9 298 single)  Konverziós arány: 29.0 % (egyedi látogató / double opt-in regisztráltakra)  Forgalmi eloszlás: 35,04% közvetlen, 63,32% hivatkozó, 1,64% keresők

4 Felhasznált és figyelt formátumok  Banner: Axel Springer portfólió, teveclub.hu, vendegvaro.hu  Szöveges hirdetések: Axel Springer megyei portálok, Google Adwords, E-Target, CTNetwork, Network.hu  E-mail: Egyperces (Autós, Érdekes Honlapok), Startutazás (világlátó, startutazás)  Cikk: terminal, vg, boon/haon/szon, vg (PR)  „Szájreklám”: szóbeli és e-mailes ajánlások útján, social network felületeken

5 Bannerek megjelenése Mozgó flash, adatbekérő mezővel (tervezetten alacsonyabb CT-vel): Statikus gif, sárga színnel manipulálva: Statikus jpg, képpel illusztrálva:

6 Bannerek teljesítménye  Standard bannerek  Statikus gif  330*247 -> CT: 0,16 %, Konverzió: 28,73 %  728*90 -> CT: 0,04 (célzott női) - 0,13% (hírportálok), Konverzió: 15,15 %  468*120 -> CT: 0,18 % (célzott női), Konverzió: 11,84 %  Flash (beírómezős):  330*247 -> CT: 0,07 %, Konverzió: 13,97 %  728*90 -> CT: 0,01-0,07 %, Konverzió: 6,72 % (hírportál) - 9,26% (közösségi)  468*120 -> CT: 0,04 %, Konverzió: 3,85 %  Nem standard banner  610*180 (statikus jpg): CT: N.A., Konverzió: 8,33 % - 15,80 % Következtetések:  A nem mozgó kreatívok nagyon jól teljesítettek.  A flash kreatívnál jónak számít ez a CTR, mivel beírómezős kreatívok voltak.

7 Szöveges hirdetések teljesítménye  Szöveges hirdetések  Hírportálokon -> CT: N.A., Konverzió: 10-33%  Google Adwords: -> CT: 2,92 % (kulcsszó), 0,06 % (tartalmi), Konverzió: 9,43 %  E-Target: -> CT: 0,025%, Konverzió: 10,65 %  CTNetwork: -> CT:0,048, Konverzió: 4,17 % Következtetések:  A PPC rendszerekben az egyhetes időszak és a 10.000 HUF/rendszer túl alacsony érték, emiatt az itt látható eredményekből nem szabad komoly következtetést levonni.  A PPC rendszerekben adatok gyűjtésére elég az egy hét, optimalizálásra nem.  Autós témában mindhárom PPC rendszernek van létjogosultsága, de figyelni kell rájuk.  ROI sorrend: Google Adwords, E-Target, CTNetwork  Az alternatív szöveges hirdetési felületekkel is érdemes próbát tenni.

8 Szöveges hirdetések teljesítménye Szöveges hirdetések AB tesztje hírportál felületeken (nem PPC): Traffipax és balesetinfoIngyenes útinformációk Szeretne ingyenesSzeretne traffipax- és útinformációkat kapni?dugójelentéseket kapni? 4 XX Következtetés:  Az „A” hirdetés mind CT-ben, mind konverzióban 4-szer jobban teljesített a kulcsszavak címben szerepeltetésének köszönhetően.

9 E-mail felületek teljesítménye  E-mail marketing  eDM  szűrt listára (lightmedia): 47,37 % konverzió –> kismintás (100 alatti reg.)  Hirdetés rendszeres tartalmi hírlevélben  Startutazás utazási heti hírlevél: 52,81 % konverzió  Világlátó utazási heti hírlevél: 44,44 % konverzió -> kismintás (100 alatti reg.)  Tartalomként rendszeres tartalmi hírlevélben:  Egyperces Autó: 55,81 % konverzió (1 000 fölötti regisztráció!)  Egyperces Érdekes Honlapok: 40,83 % (1 000 fölötti regisztráció!) Következtetések:  A tartalom típusú hozta a legtöbb regisztrációt. Ezen belül a célzott autós lista és a sztorizgatós stílusú érdekes honlapok hasonlóan kimagasló 5 % fölötti kattintással rendelkeztek.  Az e-mail marketing majdnem a legjobb konverzióval teljesítő formátum.

10 Cikkek teljesítménye  Cikkek  Sajtóanyag stílusú cikk  BOON/HAON/SZON: 53,90 % konverzió  Terminal.hu: 36,83 % konverzió  PR cikk  vg.hu: 51,80 % konverzió (-> kismintás) Következtetések:  A többi formátumhoz képest alacsony visszafordulási arány (50-60 %), legalacsonyabb a vg.hu PR cikk esetében.  A hagyományos (nem PR) cikkek egyenként több százas regisztrációt hoztak.  A helyi hírportálok esetében rövid, a terminalos cikk esetében közel kéthetes „élete” volt a cikknek konverziós szempontból.

11 „Szájreklám” teljesítménye  Ajánlás útján érkezett látogatók  Közvetlenül az oldalra érkezők:  1 125 regisztráció, 10,41 % konverzió  E-mail meghívás útján érkezők:  1 009 regisztráció, 61,52 % konverzió (!!!)  Közösségi felületek:  Alacsony aktivitás (no spam) mellett kismintás eredmények születtek. Következtetések:  A közvetlenül az oldalra érkezők közül átlagosan minden tizedik regisztrált.  Az ismerős ajánlása útján érkezők közül viszont több mint a beérkezők fele!  Ha ROI-t kellene számolni az egyes felületekre vonatkozóan, az e-mail meghívás messze a legjobb lenne a listán minden formátum között!  A keresőkre egyáltalán nem optimalizáltuk a weboldalt (szándékosan), elhanyagolható mértékű látogatottság érkezett belőle, azok viszont a domainre kerestek rá többnyire.

12 Általános következtetések Hirdetési típusok rangsora összes regisztráció alakulása alapján 1.E-mail marketing:2 900 regisztráció 2.„Szájreklám”: 2 200 regisztráció 3.Bannerek:1 600 regisztráció 4.Cikkek: 850 regisztráció 5.Szöveges felületek: 300 regisztráció Következtetés:  Az egy ügyfélre jutó megszerzési költség alapján (ROI) más lenne a sorrend.  E prezentációban látható értékek egy még futó folyamat állapotát vázolják.

13 Támogatók

14 Köszönöm a figyelmet! krisztian@dunder.hu


Letölteni ppt "Utinformaciok.hu esettanulmány Keresőmarketing Nap, 2009. 11. 18. Készítette: Dunder KrisztiánDunder Krisztián."

Hasonló előadás


Google Hirdetések