Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A térségi vasutak szerepe A mellék- és szárnyvonalak jelene, jövője hazánkban és az Európai Unióban 2007. június 22. Parlament Kongresszusi terem Magyar.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A térségi vasutak szerepe A mellék- és szárnyvonalak jelene, jövője hazánkban és az Európai Unióban 2007. június 22. Parlament Kongresszusi terem Magyar."— Előadás másolata:

1 A térségi vasutak szerepe A mellék- és szárnyvonalak jelene, jövője hazánkban és az Európai Unióban 2007. június 22. Parlament Kongresszusi terem Magyar Közlekedési Klub www.mkk.zpok.hu

2 A térségi vasutak szerepe, 2007. június 22. 2 Magyar Közlekedési Klub Környezetbarát közlekedési rendszerek, politikák támogatása, Nem motorizált közlekedés, közösségi közlekedés, vasúti szállítás, Település- és terület fejlesztés, Tudatformálás, lobby, tanulmányok, fejlesztési dokumentumok, jogszabályok véleményezése, Vasúti, és közlekedési kerekasztalok, A European Federation of Transport and Environment tagszervezete – http://www.transportenvironment.org/ http://www.transportenvironment.org/

3 Bevezető, előzmények, a projektről Mészáros Péter, MKK elnök meszaros@kku.bme.hu

4 A térségi vasutak szerepe, 2007. június 22. 4 Előzmények A GKM 2006. július 5-én jelentette be 28 vasúti mellékvonal felülvizsgálatára, illetve szüneteltetésére vonatkozó döntését. A GKM 2006. december 6-án 14 vonal bezárásáról hozott végleges döntést, melyeken 2007. március 4-ével meg is szüntették a forgalmat. 2007. április 14-én újabb 70 vonal vizsgálatáról jelent meg hír a sajtóban, annak ellenére, hogy az állampolgári jogok országgyűlési biztosa a vasúti közlekedési közszolgáltatás megszüntetésének törvénysértő voltára hívta fel a közlekedési miniszter figyelmét. http://www.obh.hu/allam/aktualis/pdf/200701232.pdf http://www.obh.hu/allam/aktualis/pdf/200701232.pdf 2007. május: újabb 29 vonalat tartalmazó halállista a sajtóban

5 A térségi vasutak szerepe, 2007. június 22. 5 Előzmények Szubjektív felmérések, utas szám meghatározások, Döntés társadalmi részvétel nélkül, „felülről”, „Civil egyeztetés” formális tényközlés, A társadalom egyoldalú tájékoztatása a médiában, Következmények, vasúti vagyon, környezeti, társadalmi, térségi hatások, A saját érdekeiket legkevésbé megvédeni tudó rétegek, a kistelepülések helyzete.

6 A térségi vasutak szerepe, 2007. június 22. 6 A projektről Mi nem önmagukban a mellékvonalakért, a vasútért érvelünk, hanem: – működőképes regionális közlekedési rendszerekért, –amelyek támogatják a térségek fenntarthatóságát – a szó társadalmi, gazdasági és ökológiai értelmében egyaránt – –s aminek szerves része a vasút. A térségi problémák, elképzelések megismerése, megismertetése a döntéshozókkal,

7 A térségi vasutak szerepe, 2007. június 22. 7 A projektről Az utasok és az önkormányzatok közötti együttműködés, A részvételi demokrácia erősítése, A társadalom valós tájékoztatása, A vasúti közlekedés megszerettetése, –helyszíni kapcsolatfelvétel a békési vonalakon –Vonattal a mellékvonalakon is! – kilométergyűjtő mozgalom –Konferencia a mellékvonalakért, 2006. november

8 A térségi vasutak szerepe, 2007. június 22. 8 A projektről Háttér: KVVM Zöldforrás, „Üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésével összefüggő feladatok” - a külföldi jó példák bemutatása - További támogatók: Ökotárs Alapítvány, Kárpátok Alapítvány, NCA Önszerveződés, Szakmai és Területi Együttműködés Kollégiuma,

9 A térségi vasutak szerepe, 2007. június 22. 9 Aktualitások, az „egységes” közúti és vasúti tarifák anomáliái MÁV magas különszolgálati pótdíjak – a Volánnál ilyen nincs – Hosszabb vasúti pályatávolságok, ritkuló hálózat, magasabb jegyárak a párhuzamos buszjáratokhoz képest, Egységes tarifa, nem viszonylati, és nem szolgálat független, A magyar jövedelmi viszonyokhoz és az autózás árához képest már magas tarifák, ÁFA emelés, és a visszaigénylés megvonása, Az egyéni autós közlekedéssel szemben versenyképes tarifa kedvezmények hiánya,

10 A térségi vasutak szerepe, 2007. június 22. 10 Aktualitások: a közlekedési szövetség(ek) - és a józan ész - teljes hiánya Pl. cseh közlekedési szövetségi elővárosi 32 km-es jegy: 29 KC (257 Ft) - de ezzel még a kezdő és a vég zónában busz + metró + villamoson is lehet utazni! Nálunk: 525 Ft (és ha még ehhez hozzáadunk egy-két BKV jegyet...) A VOR napijegy Bécsben 3 EUR, 750 Ft, Budapesten BKSZ nélkül 1.350 Ft. Budapesten az éves BKSZ-bérlet 88.950 Ft volt 2007-re, Bécsben 409.-EUR (102.250.-)

11 A térségi vasutak szerepe, 2007. június 22. 11 Aktualitások: a közlekedési szövetség(ek) - és a józan ész - teljes hiánya Az 5 km-s helyközi tarifa bevezetésével Budapest-Nyugati-Zugló vonattal 5 km 125 Ft BKV átszállójeggyel 380 Ft BKV két vonaljeggyel 460 Ft

12 A térségi vasutak szerepe, 2007. június 22. 12 Néhány vasúti menetdíj Bp.-Székesfehérvár 70 km2005.10.152007.05.01% Teljes-árú6581050159,57 50%-os329525159,57 90%-os66105159,09 gyermek 67,5/50214525245,33 tanuló havijegy lakóhelyre29204200143,84 tanuló havijegy egyéb292013700469,18 hallgató havijegy lakóhelyre292013700469,18


Letölteni ppt "A térségi vasutak szerepe A mellék- és szárnyvonalak jelene, jövője hazánkban és az Európai Unióban 2007. június 22. Parlament Kongresszusi terem Magyar."

Hasonló előadás


Google Hirdetések