Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A térségi vasutak szerepe A mellék- és szárnyvonalak jelene, jövője hazánkban és az Európai Unióban 2007. június 22. Parlament Kongresszusi terem Magyar.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A térségi vasutak szerepe A mellék- és szárnyvonalak jelene, jövője hazánkban és az Európai Unióban 2007. június 22. Parlament Kongresszusi terem Magyar."— Előadás másolata:

1 A térségi vasutak szerepe A mellék- és szárnyvonalak jelene, jövője hazánkban és az Európai Unióban június 22. Parlament Kongresszusi terem Magyar Közlekedési Klub

2 A térségi vasutak szerepe, június Magyar Közlekedési Klub Környezetbarát közlekedési rendszerek, politikák támogatása, Nem motorizált közlekedés, közösségi közlekedés, vasúti szállítás, Település- és terület fejlesztés, Tudatformálás, lobby, tanulmányok, fejlesztési dokumentumok, jogszabályok véleményezése, Vasúti, és közlekedési kerekasztalok, A European Federation of Transport and Environment tagszervezete –

3 Bevezető, előzmények, a projektről Mészáros Péter, MKK elnök

4 A térségi vasutak szerepe, június Előzmények A GKM július 5-én jelentette be 28 vasúti mellékvonal felülvizsgálatára, illetve szüneteltetésére vonatkozó döntését. A GKM december 6-án 14 vonal bezárásáról hozott végleges döntést, melyeken március 4-ével meg is szüntették a forgalmat április 14-én újabb 70 vonal vizsgálatáról jelent meg hír a sajtóban, annak ellenére, hogy az állampolgári jogok országgyűlési biztosa a vasúti közlekedési közszolgáltatás megszüntetésének törvénysértő voltára hívta fel a közlekedési miniszter figyelmét május: újabb 29 vonalat tartalmazó halállista a sajtóban

5 A térségi vasutak szerepe, június Előzmények Szubjektív felmérések, utas szám meghatározások, Döntés társadalmi részvétel nélkül, „felülről”, „Civil egyeztetés” formális tényközlés, A társadalom egyoldalú tájékoztatása a médiában, Következmények, vasúti vagyon, környezeti, társadalmi, térségi hatások, A saját érdekeiket legkevésbé megvédeni tudó rétegek, a kistelepülések helyzete.

6 A térségi vasutak szerepe, június A projektről Mi nem önmagukban a mellékvonalakért, a vasútért érvelünk, hanem: – működőképes regionális közlekedési rendszerekért, –amelyek támogatják a térségek fenntarthatóságát – a szó társadalmi, gazdasági és ökológiai értelmében egyaránt – –s aminek szerves része a vasút. A térségi problémák, elképzelések megismerése, megismertetése a döntéshozókkal,

7 A térségi vasutak szerepe, június A projektről Az utasok és az önkormányzatok közötti együttműködés, A részvételi demokrácia erősítése, A társadalom valós tájékoztatása, A vasúti közlekedés megszerettetése, –helyszíni kapcsolatfelvétel a békési vonalakon –Vonattal a mellékvonalakon is! – kilométergyűjtő mozgalom –Konferencia a mellékvonalakért, november

8 A térségi vasutak szerepe, június A projektről Háttér: KVVM Zöldforrás, „Üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésével összefüggő feladatok” - a külföldi jó példák bemutatása - További támogatók: Ökotárs Alapítvány, Kárpátok Alapítvány, NCA Önszerveződés, Szakmai és Területi Együttműködés Kollégiuma,

9 A térségi vasutak szerepe, június Aktualitások, az „egységes” közúti és vasúti tarifák anomáliái MÁV magas különszolgálati pótdíjak – a Volánnál ilyen nincs – Hosszabb vasúti pályatávolságok, ritkuló hálózat, magasabb jegyárak a párhuzamos buszjáratokhoz képest, Egységes tarifa, nem viszonylati, és nem szolgálat független, A magyar jövedelmi viszonyokhoz és az autózás árához képest már magas tarifák, ÁFA emelés, és a visszaigénylés megvonása, Az egyéni autós közlekedéssel szemben versenyképes tarifa kedvezmények hiánya,

10 A térségi vasutak szerepe, június Aktualitások: a közlekedési szövetség(ek) - és a józan ész - teljes hiánya Pl. cseh közlekedési szövetségi elővárosi 32 km-es jegy: 29 KC (257 Ft) - de ezzel még a kezdő és a vég zónában busz + metró + villamoson is lehet utazni! Nálunk: 525 Ft (és ha még ehhez hozzáadunk egy-két BKV jegyet...) A VOR napijegy Bécsben 3 EUR, 750 Ft, Budapesten BKSZ nélkül Ft. Budapesten az éves BKSZ-bérlet Ft volt 2007-re, Bécsben 409.-EUR ( )

11 A térségi vasutak szerepe, június Aktualitások: a közlekedési szövetség(ek) - és a józan ész - teljes hiánya Az 5 km-s helyközi tarifa bevezetésével Budapest-Nyugati-Zugló vonattal 5 km 125 Ft BKV átszállójeggyel 380 Ft BKV két vonaljeggyel 460 Ft

12 A térségi vasutak szerepe, június Néhány vasúti menetdíj Bp.-Székesfehérvár 70 km % Teljes-árú ,57 50%-os ,57 90%-os ,09 gyermek 67,5/ ,33 tanuló havijegy lakóhelyre ,84 tanuló havijegy egyéb ,18 hallgató havijegy lakóhelyre ,18


Letölteni ppt "A térségi vasutak szerepe A mellék- és szárnyvonalak jelene, jövője hazánkban és az Európai Unióban 2007. június 22. Parlament Kongresszusi terem Magyar."

Hasonló előadás


Google Hirdetések