Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szektorok közötti együttműködés modelljei Monostori Éva.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szektorok közötti együttműködés modelljei Monostori Éva."— Előadás másolata:

1 Szektorok közötti együttműködés modelljei Monostori Éva

2

3 A hatalom és a civil társadalom közötti szabályzat Az Alkotmány szabályozza az önkormányzati autonómiát. Az önkormányzati törvény alapján a tájékoztatást és a döntésekbe való bevonást említi. - SZMSZ - civil koncepció

4 Szektorközi együttműködés a közszolgáltatásokban ‘70-es évektől a nonprofit szektor szerepének felerősödése Miért éppen ez a szektor? - rugalmasabb - szükségletorientáltabb - költséghatékonyabb Kassó Zsuzsanna szerint két feladatellátás létezik: Közvetlen feladat-ellátás: önkormányzati intézmény Közvetett feladat-ellátás: államháztartáson kívüli szereplő

5 Közvetlen feladat-ellátás (önkormányzati intézmény) Előny: a feladat-ellátás biztonsága folyamatosan rendelkezésre áll (nem tévesztendő össze a folyamatos készenléttel) munkaköri leírásokkal, belső szabályzattal biztosítható a minősége az önkormányzat közvetlen utasítási joga a feladat-ellátás érdekében közvetlen és folyamatos lehetőség a teljesítmények mennyiségi és minőségi alakítására a vezetők feletti munkáltatói jog gyakorlásából származó előnyök a foglalkoztatottak relatív biztos egzisztenciája a korábbi tapasztalatok rendelkezésre állnak, nem nulláról kell indítani a feladatellátást, általában jól bejáratott tevékenység a költségvetés megállapításának folyamatával elvileg minden évben felülvizsgálható a feladat-ellátás könnyebb ellenőrizni a szervezetet Közvetett feladat-ellátás (civil szervezet) Előny: a feladat-ellátásból fakadó közvetlen gondok nem az önkormányzatot terhelik rugalmasabb reagálás a változásokra könnyebb az igényekhez igazítani a feladat-ellátást adott pénzügyi kereten belül a szolgáltatás színvonala és minősége magasabb lehet a foglalkoztatottak esetleg jobban megfizethetők (de rosszabbul is, ha csak Mt. alapján foglalkoztatják és nem a közalkalmazotti bértábla szerint) a szolgáltatás eredménye és a teljesítés finanszírozása jobban összekapcsolható könnyebben juthat a szervezet és az önkormányzat is külső forrásokhoz, adókedvezmények is forráslehetőséget biztosítanak fogyasztói érdekek jobban érvényesíthetők változatosabb feladat-ellátást biztosít (főleg önként vállalt önkormányzati feladatoknál) speciális szaktudást igénylő szükségletek könnyebben kielégíthetők

6 Közvetlen feladat-ellátás (önkormányzati intézmény) Hátrány: nagy a belső tehetetlenség, nehéz megújítani a tevékenységet sok a törvényi kötöttség, sok mindenhez testületi döntés kell ha nincs, vagy nem elég pontos a belső szabályozás, a gyakorlatban nem kérhető számon a feladatteljesítés a feladat-ellátás szervezeti részérdek kialakulásához vezethet a foglalkoztatottak rendszerint közalkalmazotti bért kapnak piaci, fogyasztói elvárásokra kevésbé érzékeny nem tud gyorsan reagálni a változásokra Közvetett feladat-ellátás (civil szervezet) Hátrány: a szolgáltatás lénye bizonytalanabb (A vállalkozások jelenlegi helyzete miatt gyakori lehet a csőd. Megszűnése esetén azonnali hatállyal megszűnik a feladat-ellátás, az önkormányzatnak kell újraindítania.) nehezen kontrollálható a feladat-ellátás szakmai és gazdasági minősége, előfordulhat a szakszerűség hiánya a feladat-ellátás teljesítése szerződésen alapul, ami pontosan meghatározza a minőségi követelményeket a teljesítés időbeli feltételeit, az ellenőrzési feltételeket, mi történik szerződésszegés esetén, egyéb garanciákat. (Mindez előnyként is tekinthető!) az ellenőrizhetőség csak a rögzített szerződési feltételekig terjed nehéz a garanciákat érvényesíteni a forrásszerzés esetleges (túl az önkormányzati forráson)

7

8 Ilyen volt – ilyen lett

9

10

11 Szervezet20082009összesen: Komárom Környéki Civil Társulás240 000 480 000 Magyarock Dalszínház120 000240 000360 000 Kerecsen Ifjúsági Egyesület120 000240 000360 000 Komáromi Talpasíjászok120 000 240 000 Kecskés László Társaság0120 000 Rex Komáromi Állatvédő Egyesület000 Civil Közösségi Házak Magyarországi Egyesülete 060 000 Élettér Egyesület200 000350 000550 000

12 Szervezetösszes bevételösszes ráfordításpályázati támogatás Ebből önkormányzati % Élettér Egyesület25 545 00020 261 00015 979 000860 0005,3 Komárom Környéki Civil Társulás 12 695 0009 799 0005 989 0001 050 00017,5 Magyarock Dalszínház17 383 00019 628 0008 181 0005 600 00068,5 Kerecsen Ifjúsági Egyesület 5 223 0004 555 0002 820 000335 00011,9 Komáromi Talpasíjászok 3 221 0001 857 0001 720 000450 00026,2 Civil közösségi Házak Mo-i Egyesülete 4 597 0003 123 004 271 00000 Kecskés László Társaság Alapítvány 2 267 0003 114 000541 000200 00037,0 Rex Komáromi állatvédő Egyesület nincs adat - Összesen:70 931 00062 337 00039 501 0008 495 00021,5

13

14 Köszönöm a figyelmet! www.eletteregyesulet.hu


Letölteni ppt "Szektorok közötti együttműködés modelljei Monostori Éva."

Hasonló előadás


Google Hirdetések