Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Integrált Igazgatási Rendszer
Kibővített tanúsítás Integrált Igazgatási Rendszer
2
Bemutatkozás Cégünk neve: RDSystems Kft. (Alakulás: 1999) Fő tevékenységünk: Egyedi alkalmazói szoftverek fejlesztése (ügyiratkezelés, controlling stb…) 2003-tól fokozatosan vezettük be Zuglóban az Integrált Igazgatási Rendszert (IIR), melynek már működő, fő moduljai: Ügyiratkezelés (Érkeztetés, Iktatás, Ügyintézés, Selejtezés stb…) Működési engedélyek kezelése Telepengedélyek kezelése Közterület foglalási engedélyek kezelése Építéshatósági ügyek kezelése Szabálysértési ügyek kezelése Fizető vendéglátás nyilvántartása Szociális támogatások kezelése Egyéni vállalkozók nyilvántartása ben részt vettünk a zuglói GVOP projektben amely során megteremtettük az e-ügyintézés feltételeit az ügyiratkezelésben 2007 október: Rendszerünk megkapta a „Kibővített” tanúsítást
3
Egy kis történelem az ügyiratkezelésről
Tények: A helyi önkormányzatok évente mintegy 7 millió ügyben kb. 16 millió iratot, kezelnek, illetve készítenek A kezdet: XVI. század A hivatalok a beérkezett iratokat, beadványokat és az azokra adott válaszokat kezdetben külön sorozatban, egyszerű időrendben őrizték. Az iratok összetartozásának jelzésére, fizikai összetartozására az iratok kettéhajtását alkalmazták, és a számok növekvő sorrendjében őrizték az aktákat, amelyekhez hozzátették az ügyben később keletkezett iratokat is. Az iktatást 1769-ben vezették be a Királyi Helytartótanácsnál; a „nova manipulatiot” – az új ügykezelést A modern iratkezelés kezdete: 1850-ben kiadott „hivatalos ügykezelési utasítás”, amely a magyarországi hatóságok számára az irattári terv készítését, illetve az irattározást kötelezővé tette. Eszerint 21 irattári tárgyosztályt állítottak fel, mindegyiken belül több tárgyi alosztályt. A XX század: Az évi XX. törvénycikk, melynek jegyében jelent meg először a belügyminisztérium szervezeti és ügyviteli és ügykezelési szabályzata. A szabályzat decentralizált iratkezelést írt elő. A rendelet kétfajta segédlet vezetését írta elő: az irattári sorkönyvét és az irattári irományjegyzékét. Utóbbi lényegében a ma is használatos, az ügy iratait egybefogó borítóív, amelynek első lapján szerepel az alapszám, az ügyiratban szereplő iratok iktatószámai, és az ügyirat tárgya. Gyakorlatilag a két világháború közötti időszakban fennállt. A Világháború után: évi IV. törvény az államigazgatási eljárás általános szabályairól, majd az 1981 I. törvény szabályozta az ügyiratkezelést.
4
Az Integrált Igazgatási Rendszer kapcsolatai
bejövő, elektronikus beadványok szkennelt iratok kimenő dokumentumok iktatási adatok lakossági információk az ügyek állásáról űrlap, , beadvány elektronikusan továbbított szakrendszerek adatai térképekhez térképszelvények megjelenítése a szakrendszerekben Térinformatika PORTÁL Adó Rendszer Dokumentumkezelő Rendszer Portál és/vagy Ügyfélszolgálati Rendszer Integrált Igazgatási Rendszer - e-Szignó alkalmazás - Aláírás-ellenőrzés - Aláírás-készítés - Időbélyeg Ügyfélkapcsolat azonosítás
5
Elektronikus beadvány (érkeztetés, iktatás)
Aláírás ellenőrzés, formátum, érthetőségi vizsgálat Elektronikusan érkezett beadványok (űrlap, ) Iktatás Rendben ? PORTÁL ÜGYFÉL értesítő az érkeztetésről értesítő a hibáról I N értesítés az iktatásról Dokumentumtár Integrált Igazgatási Rendszer Automatikus érkeztetés
6
Ügyfél Automatikus válaszlevél az Ügyfélnek a beadvány fogadásáról, és az érkeztetési számról
7
Aláírásellenőrzés Értelmezhetőség vizsgálata Dokumentum Tár
8
A bejövő és kimenő dokumentumokat időrendben láthatjuk
9
Dokumentumtárban lévő
10
Érkeztetés
11
Lista készíthető az elektronikusan érkezett adatokról
12
Elektronikusan érkeztetett irat iktatása
13
Ügyintézés (‘E’ ügyek)
Iktatás Ügyfél elektroniku-san kéri? I N Ügyirat továbbítás Ügyintézés Kimenő doku-mentum készítés Elektronikus továbbítás Térinformatika Dokumentumtár Kimenő irat ÜGYFÉL Vissza- jelzett ?
14
Átadókönyv jelzi, hogy elektronikus adat tartozik az ügyhöz
15
A kimenő dokumentumot az e-Szigno alkalmazással aláírják
16
A dokumentumtárban lévő dokumentumok minden szakrendszerben lekérhetők
17
Elektronikus ügykezeléshez kapcsolódó szolgáltatások
Elektronikus beadványok fogadása ( , űrlap) Elektronikusan kiadott dokumentumok kezelése Ügyfélkapu-azonosítás kezelése (2007 május óta élesben működő megoldás) Elektronikus aláírás kezelés (e-Szigno) Időbélyeg alkalmazása Dokumentumtár kezelés (saját belső alkalmazás, ill. külső alkalmazáshoz való csatlakozás is lehetséges) Jogszabály által meghatározott adatformátumok a kimenő és bejövő adatok tekintetében
18
Egyéb szolgáltatások Jogszabályban előírt (differenciált) jogosultság-kezelés Meta-adat export, import (XML, TXT, XLS kimenetek) Hagyományos formátumban (papír alapon) kimenő iratok kezelésének támogatása (címke, postakönyv, tértivevény) Tranzakciók (felvitel, módosítás, lekérdezések) naplózása, naplók lekérdezhetősége Széles körű listázási, lekérdezési lehetőségek
19
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.