Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKornél Barta Megváltozta több, mint 10 éve
1
3 millió közös ismerős A kormányzati kommunikáció első éve a közösségi médiában Böszörményi Nagy Gergely Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság 2011. május 26.
2
2 „Itt a Facebook-kormány” (Index, 2010. december) Kormányzati online 2010 előtt: • 420 különböző domain • Használaton kívüli microsite-ok tömkelege, kezdetleges SMO jelenlét • Irreleváns tartalmak párbeszéd nélkül Kormányzati online 2010 után: • 1 központi honlap (kormany.hu) • A releváns témákra microsite helyett Facebook-profilok épülnek • Folyamatos párbeszéd A közösségi média a tematikus kampányok tervezésének és hatékonyságmérésének is állandó részévé vált. Figyelem Kezdeményezés
3
3 ReGeneráció – Kormányzati Karrier Expo • Közigazgatás „rebranding” • 2 hetes kampány, 5000-es Facebook-közösség, 8000 diák a rendezvényen • Online elért felhasználók 84%-az elsődleges célcsoporthoz (18-25) tartozott • Ambíció és optimizmus • Az első kormányzati Facebook- játék: „Egy nap a szóvivővel”
4
4 Soha többet! Harmadszor • Megszabadulunk a kommunista örökségtől • 2 hetes kampány, 1300 fős Facebook- közösség, teltházas aukció, kiemelkedő nemzetközi sajtóvisszhang • Kreatív partnerség a Showder Klub! művészeivel • Kiemelten kezelt képi és videotartalmak, Facebook-játék, az első kormányzati iPhone alkalmazás • Összefogás, közösségformálás, segítségnyújtás
5
5 Gombold újra! Divat a magyar • Minden idők legrendhagyóbb kormányzati kezdeményezése • 2 hetes kampány,7000 fős profil, a hajrában Magyarország legaktívabb Facebook-közössége • Szakmai blog, mint a kormány kiemelt médiapartnere • Közönségszavazás: felhasználók aktív bevonása 22.000 szavazattal • Kreativitás, felfedezés, kihívás, versenyszellem
6
6 TeSzedd – Önkéntesen a tiszta Magyarországért • Magyarország legnagyobb önkéntes akciója • 162.000 online regisztrált önkéntes, 800 helyszínes interaktív hulladéktérkép • Sztárok Facebook-közösségeinek aktivizálása picbadget-kampánnyal • 1 hónapos kampány: a közösségi médiában nem aktív, idősebb vidéki felhasználók megszólítása is cél
7
7 Egy gamification-kísérlet? • Cél a socializer felhasználók elérése • Rokonság a politikai kampányokkal (egyetlen „eladási nap”) • Közösségi együttműködés, felfedezés, kihívás, optimizmus, hősies tett, ownership • Felhasználói vírustartalmak, élményfal • Aktív utókommunikáció, az eredmények számszerű megismertetése • Folytatásban lehetséges az ‘Achiever’ csoport bevonása is, versenyhelyzet teremtésével és elismerésekkel
8
8 Tanulságok Már a startvonaltól… • Folyamatos figyelem • Rendszeres figyelembevétel Hogy lebontsuk az előítéleteket… • Kezdeményezés • Csak autentikus tartalmak • Adekvát nyelvi kódok • Gyors reagálás • A kritikák befogadása Végül: • Nem a rajongók száma, hanem az aktivitás számít
9
9 Köszönöm a figyelmet! twitter.com/gboszormenyi
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.