Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDiána Kovácsné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Településszolgáltatási Egyesület Vegyes tagozati ülése Monor 2007 október 11
2
A „Kommunális nap” mint sajátos marketing eszköz Bereczk Edit ügyvezető igazgató Balassagyarmati Városüzemeltetési Kft
3
A településszolgáltató cégek igen sajátosak minden szempontból, így tulajdonosi vagy PR szempontból is
4
A piaci versenyben helyt kell állnunk úgy, hogy: saját céljaink és érdekeltségünk mellett tulajdonosi speciális elvárásoknak is meg kell felelni a testület (politikusi) elvárásai a saját gazdasági-piaci érdekeinkkel sok esetben ellentétesek kompromisszum megteremtése könnyebb, ha ismerik a vállalat belső dolgait, a főbb problémákat
5
Ahhoz, hogy az általunk képviselt társaság sikeres legyen arra van szükségünk, hogy a környezetü n k – főként a tulajdonosunk megfelelően ismerje tevékenységünket megértse, támogassa, elfogadja és megbecsülje az általa létrehozott szervezetet ismerje a szervezet hosszú távú céljait és azzal azonosulni tudjon
6
A kölcsönös ismertség fontossága Nem ismerik mennyire sokrétű és összetett a feladatunk A „kukát kiüríteni nem tudomány”.... erre bárki képes?? Nem ismerik a működésünk szigorú feltétel rendszerét Sem az ehhez szükséges pénzeszközöket (ennek ismerete kihat pld: a díjmeghatározásra) Nem ismerik a működési mechanizmusokat (szerződés tartalma, közbeszerzési eljárás, városi költségvetés hatása a szervezet működésére stb.) Saját kompetencia határok felismerése (saját területük érdekképviseletének lehetőségei)
7
A PR tevékenység A megfelelő megítélésünket segíti elő A megítélés összetett fogalom: Elfogadottság Elismertség Megbecsülés Támogatás Mindez közvetlenül hat az eredményességünkre
8
A siker záloga a gazdasági és szakmai vonulatok mellett a belső és külső PR az alkalmazható PR több fajta mindegyiknek megvan a maga szabálya most csak tulajdonos felé történő PR-ről mert sajátos a célja, az eszközei és a formája is Az alkalmazandó módszertan megismerésére egyesületen belül is volt már mód és bizonyára lesz is
9
A tulajdonos felé történő PR lehetséges időpontjai lehet évfordulóhoz kötött (alapítás) évnyitó vagy évzáró rendezvények ezeknek más céljai, eszközei és a formája van, mint a kommunális napnak ( ennek többlet célja a megfelelő információ)
10
A megfelelő alkalom fél győzelem A Kommunális nap „ csak” a tulajdonos felé történő marketingről szóljon. Balassagyarmaton, az utolsó rendezvényünket az új testület részére tartottuk 2007 október 3.-án. Időszerű, mert még van több mint 3 évük, az új összetételű testület mostanra rázódik össze, ráadásul ősszel van a díjképzési időszak mindnyájunknál.
11
nem egyszeri, hanem rendszeres feladat tervszerű hogy a szervezet és a környezete között kölcsönös megértés, jóakarat és támogatottság épüljön ki, és maradjon fent
12
mi magunk és az általunk képviselt társaság is termék, melyet megfelelően kell tudni értékesíteni
13
Elég-e a szakmai tudás?? nem elég a szakmai végzettség nem elég a szakmai rátermettség nem elég „jól” dolgozni meg kell szereznünk a megfelelő bizalmat, hogy kellő szavazat mindenkor mellettünk álljon…. … díjak stb
14
A PR nap felépítése Meghívottak körének kialakítása Megfelelő média támogatottság A megfelelő helyszín kiválasztása Helyszín felszerelése megfelelő információs háttérrel Prezentáció Telephely, tevékenység, új beruházás, eszközök ( minden amire büszkék lehetünk) bemutatása Állófogadás Ajándék
15
A BGY-i kommunális nap felépítése Kivetítőn mottó fogadja az érkezőt Arcok – kellemes szép képek a társaság dolgozóiról zenével Prezentáció- cégvezető által Eredményeink – minden amire büszkék vagyunk, képekben, zenével Gépbemutató– mellette munkatársak, öltözetükkel a cég arculatának prezentálását is hordozza Fogadás – svéd asztalos (szerepe a jó hangulatú beszélgetés) Ajándék – a megfelelő határok megtartásával, emblémázott, logo-val, szlogennel is
16
Legyen szlogen pl: „Nem csupán a mát túlélni Hosszú távú jövőt építeni”
17
Eredményét befolyásoló tényezők A prezentáció megfelelő bemutatása: színek szerepe betűtípus -olvashatóság kevés szöveg- követhetőség megfelelő képanyag – láttatni is ne legyen hosszabb 30-45 percnél a terem megfelelő berendezése ( félkör) a középvezetők teljes bevonása (érezze sajátjának)
18
A prezentáció javasolt felépítése A felső vezető (előadó) bemutatkozása, különös tekintettel, ha újonnan kinevezett Cégtörténet ( honnan indult és mára…) Tevékenységek - esetleges módosulásaik Árbevétel alakulása Eredményesség és azt befolyásoló tényezők Eszközállomány fejlődése Jelentősebb fejlesztések, pályázatokon való részvétel Belső ügyvitel szerepe, működése Humánerőforrás – képzettségek ( megfelelő szakmai háttér )
19
Külső kommunikáció területén végzett tevékenységünk Tudatformálás, vevőkkel- gyerekekkel való munkák Civil kezdeményezésekben való részvétel, civil szervezetek támogatása Intézmények támogatása Megbízáson felül elvégzett minkák A helyi sajátosságoknak megfelelően minden, ami nálunk pozitívan prezentálható, mindez képekben, diagrammokban
20
Végezetül, de nem utolsó sorban Megszólaltatni magunk mellett valakit akinek pozitív véleménye hatással lehet a hallgatóságra Polgármester Szakmai szervezet képviselője Meghatározó üzletpartner Civil szervezet vezetője
21
Néhány dia balassagyarmati prezentációból
22
1995. évi indulás Elavult járműpark Képzetlen munkaerő Nem megfelelő munkamorál Nagy fluktuáció Ellehetetlenült munkafeltételek Rendetlen megjelenés, munkavégzés Kiszámíthatatlan szállítási idő
23
Mára Megbízható szolgáltatás Üzemkész járműflotta Korszerű munkafeltételek
24
Teljes képzettség a hulladékszállítás területén Minden munkatársunk rendelkezik Könnyű- és nehézgépkezelői végzettséggel és Települési hulladék- gyűjtő és szállítói végzettséggel A szakképzettség folytán, nincs fluktuáció!
25
Gondos munkavégzés
26
Tudatformálás A szelektíven gyűjtött hulladékok mennyiségének növeléséhez
27
Kezelt városi zöldfelületek (ha)
28
Szerződés szerinti fenntartásra fordítható óraszám
29
Virágfelületek fenntartása Kétnyári- hagymás Egynyári Évelő Rózsa
30
A meghívott résztvevők hozzászólása a rendezvény végén: „Nagyszerű volt, és annyira sok új információt kaptunk, hogy ezt mind a város lakosságának is hallani kéne” „Jó lenne ezt mind leadni a városi tv-ben, mert ez igen értékes” „Nem tudtuk, hogy ennyire összetett a tevékenység” „Nem tudtuk, hogy ilyen szép eszközpark és szaktudás áll a rendelkezésünkre” „Többször voltam már a kommunális napon, mindig nagy öröm itt lenni”
31
Eredményes kommunális rendezvényt, jó munkát és sok sikert minden kollégámnak! Köszönöm a figyelmet
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.