Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Településszolgáltatási Egyesület Vegyes tagozati ülése Monor 2007 október 11.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Településszolgáltatási Egyesület Vegyes tagozati ülése Monor 2007 október 11."— Előadás másolata:

1 Településszolgáltatási Egyesület Vegyes tagozati ülése Monor 2007 október 11

2 A „Kommunális nap” mint sajátos marketing eszköz Bereczk Edit ügyvezető igazgató Balassagyarmati Városüzemeltetési Kft

3 A településszolgáltató cégek igen sajátosak minden szempontból, így tulajdonosi vagy PR szempontból is

4 A piaci versenyben helyt kell állnunk úgy, hogy:  saját céljaink és érdekeltségünk mellett  tulajdonosi speciális elvárásoknak is meg kell felelni  a testület (politikusi) elvárásai a saját gazdasági-piaci érdekeinkkel sok esetben ellentétesek kompromisszum megteremtése könnyebb, ha ismerik a vállalat belső dolgait, a főbb problémákat

5 Ahhoz, hogy az általunk képviselt társaság sikeres legyen arra van szükségünk, hogy a környezetü n k – főként a tulajdonosunk  megfelelően ismerje tevékenységünket  megértse, támogassa, elfogadja és megbecsülje az általa létrehozott szervezetet  ismerje a szervezet hosszú távú céljait és azzal azonosulni tudjon

6 A kölcsönös ismertség fontossága  Nem ismerik mennyire sokrétű és összetett a feladatunk  A „kukát kiüríteni nem tudomány”.... erre bárki képes??  Nem ismerik a működésünk szigorú feltétel rendszerét  Sem az ehhez szükséges pénzeszközöket (ennek ismerete kihat pld: a díjmeghatározásra)  Nem ismerik a működési mechanizmusokat (szerződés tartalma, közbeszerzési eljárás, városi költségvetés hatása a szervezet működésére stb.)  Saját kompetencia határok felismerése (saját területük érdekképviseletének lehetőségei)

7 A PR tevékenység A megfelelő megítélésünket segíti elő A megítélés összetett fogalom:  Elfogadottság  Elismertség  Megbecsülés  Támogatás Mindez közvetlenül hat az eredményességünkre

8 A siker záloga a gazdasági és szakmai vonulatok mellett a belső és külső PR  az alkalmazható PR több fajta  mindegyiknek megvan a maga szabálya  most csak tulajdonos felé történő PR-ről  mert sajátos a célja, az eszközei és a formája is  Az alkalmazandó módszertan megismerésére egyesületen belül is volt már mód és bizonyára lesz is

9 A tulajdonos felé történő PR lehetséges időpontjai  lehet évfordulóhoz kötött (alapítás)  évnyitó vagy évzáró rendezvények ezeknek más céljai, eszközei és a formája van, mint  a kommunális napnak ( ennek többlet célja a megfelelő információ)

10 A megfelelő alkalom fél győzelem  A Kommunális nap „ csak” a tulajdonos felé történő marketingről szóljon.  Balassagyarmaton, az utolsó rendezvényünket az új testület részére tartottuk 2007 október 3.-án.  Időszerű, mert még van több mint 3 évük, az új összetételű testület mostanra rázódik össze, ráadásul ősszel van a díjképzési időszak mindnyájunknál.

11  nem egyszeri, hanem rendszeres feladat  tervszerű hogy a szervezet és a környezete között kölcsönös megértés, jóakarat és támogatottság épüljön ki, és maradjon fent

12  mi magunk és az általunk képviselt társaság is termék, melyet megfelelően kell tudni értékesíteni

13 Elég-e a szakmai tudás??  nem elég a szakmai végzettség  nem elég a szakmai rátermettség  nem elég „jól” dolgozni meg kell szereznünk a megfelelő bizalmat, hogy kellő szavazat mindenkor mellettünk álljon…. … díjak stb

14 A PR nap felépítése  Meghívottak körének kialakítása  Megfelelő média támogatottság  A megfelelő helyszín kiválasztása  Helyszín felszerelése megfelelő információs háttérrel  Prezentáció  Telephely, tevékenység, új beruházás, eszközök ( minden amire büszkék lehetünk) bemutatása  Állófogadás  Ajándék

15 A BGY-i kommunális nap felépítése  Kivetítőn mottó fogadja az érkezőt  Arcok – kellemes szép képek a társaság dolgozóiról zenével  Prezentáció- cégvezető által  Eredményeink – minden amire büszkék vagyunk, képekben, zenével  Gépbemutató– mellette munkatársak, öltözetükkel a cég arculatának prezentálását is hordozza  Fogadás – svéd asztalos (szerepe a jó hangulatú beszélgetés)  Ajándék – a megfelelő határok megtartásával, emblémázott, logo-val, szlogennel is

16 Legyen szlogen pl: „Nem csupán a mát túlélni Hosszú távú jövőt építeni”

17 Eredményét befolyásoló tényezők A prezentáció megfelelő bemutatása:  színek szerepe  betűtípus -olvashatóság  kevés szöveg- követhetőség  megfelelő képanyag – láttatni is  ne legyen hosszabb percnél  a terem megfelelő berendezése ( félkör)  a középvezetők teljes bevonása (érezze sajátjának)

18 A prezentáció javasolt felépítése  A felső vezető (előadó) bemutatkozása, különös tekintettel, ha újonnan kinevezett  Cégtörténet ( honnan indult és mára…)  Tevékenységek - esetleges módosulásaik  Árbevétel alakulása  Eredményesség és azt befolyásoló tényezők  Eszközállomány fejlődése  Jelentősebb fejlesztések, pályázatokon való részvétel  Belső ügyvitel szerepe, működése  Humánerőforrás – képzettségek ( megfelelő szakmai háttér )

19  Külső kommunikáció területén végzett tevékenységünk  Tudatformálás, vevőkkel- gyerekekkel való munkák  Civil kezdeményezésekben való részvétel, civil szervezetek támogatása  Intézmények támogatása  Megbízáson felül elvégzett minkák A helyi sajátosságoknak megfelelően minden, ami nálunk pozitívan prezentálható, mindez képekben, diagrammokban

20 Végezetül, de nem utolsó sorban Megszólaltatni magunk mellett valakit akinek pozitív véleménye hatással lehet a hallgatóságra  Polgármester  Szakmai szervezet képviselője  Meghatározó üzletpartner  Civil szervezet vezetője

21 Néhány dia balassagyarmati prezentációból

22 1995. évi indulás  Elavult járműpark  Képzetlen munkaerő  Nem megfelelő munkamorál  Nagy fluktuáció  Ellehetetlenült munkafeltételek  Rendetlen megjelenés, munkavégzés  Kiszámíthatatlan szállítási idő

23 Mára  Megbízható szolgáltatás  Üzemkész járműflotta  Korszerű munkafeltételek

24 Teljes képzettség a hulladékszállítás területén Minden munkatársunk rendelkezik  Könnyű- és nehézgépkezelői végzettséggel és  Települési hulladék- gyűjtő és szállítói végzettséggel A szakképzettség folytán, nincs fluktuáció!

25 Gondos munkavégzés

26 Tudatformálás A szelektíven gyűjtött hulladékok mennyiségének növeléséhez

27 Kezelt városi zöldfelületek (ha)

28 Szerződés szerinti fenntartásra fordítható óraszám

29 Virágfelületek fenntartása  Kétnyári- hagymás  Egynyári  Évelő  Rózsa

30 A meghívott résztvevők hozzászólása a rendezvény végén:  „Nagyszerű volt, és annyira sok új információt kaptunk, hogy ezt mind a város lakosságának is hallani kéne”  „Jó lenne ezt mind leadni a városi tv-ben, mert ez igen értékes”  „Nem tudtuk, hogy ennyire összetett a tevékenység”  „Nem tudtuk, hogy ilyen szép eszközpark és szaktudás áll a rendelkezésünkre”  „Többször voltam már a kommunális napon, mindig nagy öröm itt lenni”

31 Eredményes kommunális rendezvényt, jó munkát és sok sikert minden kollégámnak! Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "Településszolgáltatási Egyesület Vegyes tagozati ülése Monor 2007 október 11."

Hasonló előadás


Google Hirdetések