Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Csináljunk üzletet! Avagy, hogyan tegyünk sikeressé egy projektet a munkáltatói kapcsolattartáson keresztül Csapó Gábor független munkaerő-piaci tanácsadó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Csináljunk üzletet! Avagy, hogyan tegyünk sikeressé egy projektet a munkáltatói kapcsolattartáson keresztül Csapó Gábor független munkaerő-piaci tanácsadó."— Előadás másolata:

1 Csináljunk üzletet! Avagy, hogyan tegyünk sikeressé egy projektet a munkáltatói kapcsolattartáson keresztül Csapó Gábor független munkaerő-piaci tanácsadó

2 Hiszek az üzletben  Lehet nagyon hatékonyan együttműködni forprofit szervezetekkel  Még nonprofit alapokon is lehet üzletet csinálni az együttműködésből  Az együttműködésnek lehetnek komoly eredményei, nyertesei ◦ Cégek ◦ Nonprofitok ◦ Álláskeresők  Van közös nyelv, csak meg kell tanulni kommunikálni rajta  Szerintem én megtaláltam, bár igaz, hogy 12 évembe került

3 Tapasztalataim  A nonprofit forprofit szektor elkommunikál egymás mellett  A két szektor között óriási szakadék tátong, mert Nem értik egymást  Ugyanez volt a gond 2004-ben is  Nagyon sok közös kapcsolódási pont és érdek van  Nem találják ezeket a pontokat  A kulcs szerintem a Kommunikáció

4 Kommunikáció  Jó kapcsolatot ápolok nagyon sok céggel, de ◦ Hosszú időbe telt mire azt megértették, mit csinálok? ◦ Sokáig nem tudtuk megfogalmazni, mi ebben a közös érdek? ◦ Miért minőségi, ami ingyen van? ◦ Bezavarok egy piaci területbe az ingyenességemmel? ◦ Hogyan férünk meg egymás mellett? ◦ Mitől hoz ez profitot?

5 Mi nehezíti szerintem a jó munkáltatói kapcsolattartást?  Tudunk-e megfelelő munkaerőt nyújtani a megrendelések kapcsán?  A válság visszavetette a munkaközvetítők szerepét és új haszonérveket kell találni!  Vannak területek, ahol a munkaerő-piaci projekteknek még inkább a munkahely generálás a szerepe, mint a munkaközvetítés  Egy eléggé lefedett piacon hogyan lehet egy nonprofit munkaközvetítői tevékenységet bevezetni? Miközben…

6 Bevezetés problematikája  A piacra vezetéshez szükséges időnél jóval kevesebb áll rendelkezésre a projektben, mint ami a piaci realitás  Nincs egy meglévő kapcsolatrendszer – általában – amire építeni lehet  Gyökeresen eltér a kereslet és a kínálat  Az atipikus foglalkoztatás, mint olyan, nálunk gyerekcipőben jár  Teljesen más egy vállalati logika, mint egy Eu-s foglalkozatási projekt logikája.

7 Fenntartás problematikája  Egy projektben sokszor az adminisztráció rengeteg időt visz el a network fenntartásának rovására  Néha olyan dolgokat kell kérni az üzleti partnerektől, ami egy piaci szervezet számára teljesen logikátlan  Sokszor hallottam, hogy valaki inkább érzi magát „papírgyárosnak”, mint hatékony munkaközvetítőnek  Néha kevés a humánerőforrás és az idő a munka elvégzéséhez  A támogatási rendszertől való függés miatt bizonytalan a hosszú távú stabil működés  Üzleti partnereink számára csak a projekt végéig tehetünk általában ígéretet  Emiatt nem vagyunk stabil megbízható szolgáltatók!

8 Támogatások és a piac világa  Ne csak a támogatásokra hagyatkozzunk  Üzleti tevékenységet végeznek a nonprofitok, csak nem mindegy ◦ Miben fogalmazzák meg piaci jelenlétüket? ◦ A piac számára valóban szükséges szolgáltatást nyújtanak-e (pl. az érzékenyítő tréningek problematikája)? ◦ Hogyan jelenítik ezt meg a megrendelők számára? ◦ Nem elég profinak lenni, annak is kell látszani! ◦ Stabilan nyújtják-e a szolgáltatást, amire éveken keresztül lehet számítani nem csak egy projektben? ◦ Betervezik-e egy projektbe, a fenntarthatóság érdekében, hogy bevételük lesz, ami miatt adott területen nem juthatnak támogatáshoz? ◦ Megfelelő üzleti stratégiát dolgoztak-e ki, mint egy STARTUP vállalkozásként tekintve a tevékenységükre?

9 Nyitottak-e a piaci szereplők a nonprofitok felé?  Eddigi tapasztalataim szerint nagyon is  Sőt kíváncsiak a nálunk meglévő tudásra ◦ Tanácsainkat megfogadják ◦ Ötleteinket beépítik ◦ Segítenek hatékonyabbá tenni a szolgáltatásainkat, mert tudják, hogy így később azt vehetik igénybe  Rendszeresen találkoznak velem, hogy beszéljünk az együttműködésről és annak fejlesztéséről, mert Számukra ez jó üzlet  Ezt értik, tudják és használják  Ha hatékony munkáltatói kapcsolatot akar valaki, az kérdezzen a megrendelőtől!  A nyitottság megvan, csak tudni kell megszólítni a megrendelőt!

10 Kedvenc idézetem ami segít! „Akár azt hiszed, képes vagy rá, akár azt, hogy nem, igazad lesz” Henry Ford

11 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Csapó Gábor Munkaerő-piaci tanácsadó 36 (30)


Letölteni ppt "Csináljunk üzletet! Avagy, hogyan tegyünk sikeressé egy projektet a munkáltatói kapcsolattartáson keresztül Csapó Gábor független munkaerő-piaci tanácsadó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések